لاغری و تناسب اندام- زیبایی پوست و مو

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

لیزر موهای زائد

جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷ ب.ظ

لیزر موهای زائد

لیزر نوری تک رنگ و تک طول موج است. در لیزر موهای زائد عمدتا نور لیزر در رنگدانه ملانینی که در موها به وفور یافت می شود، جذب شده و سبب تخریب سلولهای سازنده مو میشود و به همین دلیل است که هرقدر مو ضخیمتر و مشکی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که نور لیزر را بهتر جذب کرده و راحتتر از بین می رود. در عین حال چون ملانین در خود پوست هم وجود دارد هرچه مقدار آن کمتر باشد، یعنی بیمار سفیدتر باشد، انرژی کمتری در پوست جذب شده و احتمال سوختگی ناشی از لیزر مو کمتر می شود.

لیزر برداشتن مو یا لیزر رفع موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر نور انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود.

لیزر

مکانیسم عمل لیزر موهای زائد

اصل کلی لیزر مو، گرماکافت نوری انتخابی (SPTL) است که تطبیق طول‌ موج معینی از نور و طول ‌مدت پالس به منظور حصول اثر بهینه بر روی بافت هدف با حداقل اثر روی بافت مجاور است.

لیزرها ممکن است منجر به آسیب محلی به وسیله حرارت‌ دهی انتخابی ماده هدف انتخابی (ملانین) در قسمتی شوند که منجر به رشد مو می‌شود (فولیکل) و در همین حال بقیه‌ ی پوست را حرارت نمی‌دهند. نور به وسیله اجسام تاریک جذب می‌شود از این رو انرژی لیزر ممکن است به وسیله‌ی ماده‌ ی تیره‌ی موجود در پوست جذب شود که با سرعت و شدت خیلی بیشتری می‌باشد.

این ماده هدف تیره یا کروموفور ممکن است به صورت طبیعی وجود داشته باشد یا اینکه به صورت مصنوعی ایجاد شودملانین به عنوان کروموفور اصلی برای لیزرهای مو موجود در بازار در نظر گرفته می‌شود. ملانین به صورت طبیعی در پوست وجود دارد و رنگ پوست و مو را بوجود می‌آورد.

لیزر



لیزر، تنها موی سیاه یا قهوه‌ای را می‌توان از بین برد. لیزر با موی خشن تیره بهترین عملکرد را دارد. پوست روشن و موی تیره یک ترکیب ایده‌آل و موثر می‌باشند و بهترین نتایج را تولیدمی‌کنند.بسیاری از بیماران رشد مجدد کامل مو را در قسمت‌های لیزر شده خود سال‌ها پس از درمان تجربه می‌کنند.

 این امر بدین معناست که با وجود اینکه لیزر مو با این دستگاه‌ها به طور دائمی مجموع تعداد موهای بدن را کاهش می‌دهد با این حال آنها منجر به از بین بردن دائمی تمام موها نمی‌شوندلیزر مو به خاطر سرعت و اثربخشی خود محبوب شده است هرچند که میزانی اثربخشی وابسته به مهارت و تخصص اپراتور لیزر و انتخاب و موجودیت تکنولوژی‌های مختلف لیزر بکار رفته برای این عمل می‌باشد.

اقدامات لازم پیش از لیزر موهای زائد

۲ هفته پیش از انجام لیزر بیمار نباید کارهایی از قبیل: موم انداختن، تزریق کلوژن جهت جوان سازی پوست، گرفتن حمام آفتاب، استفاده از رختخواب های الیافی را انجام دهد.

هم چنین بیمار باید از هر چیزی مانند عطر ،خوشبو کننده بدن که ممکن است باعث بروز حساسیت در ناحیه لیزر شود، اجتناب نماید.

بیمار نباید داروهایی هم چون آسپیرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی که منجر به افزایش خطر خونریزی می‌شوند، استفاده کند.

استفاده کند.

حین و بعد از لیزر چه کارهایی باید انجام شود؟

لیزر در ریشه مو تاثیرگذار است. بنابراین از اپیلاسیون کردن یا استفاده ازموچین باید خودداری شود. ضمین اینکه لازم است دو روز قبل از لیزر یا همان روز موهای بدن یا صورت را بدون از بین بردن ریشه با تیغ یا ژیلت تراشید. همچنین تا زمانی که پوست قرمز و ملتهب است بایداز کرم زینک اکساید استفاده شود. بعد ازلیزر، پوست خشک می‌شود و باید مرتب از نرم کننده استفاده شود.

لیزر

نواحی مناسب بدن برای از بین بردن موهای زائد با لیزر

هر قسمت از بدن که بخواهید را میتوان با لیزر درمان کرد. اما در زنان انجام لیزر در کشاله زان، بازوها، لب بالا، چانه، و زیر بغل رایجتر است. در مردان بیشتر در شانه‌ها، کمر و ناحیه ریش لیزر انجام میشود.

در چه شرایطی نمی‌توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد، سوالاتی پرسیده می‌شود، سوال از مواردی هم‌چون: سابقه بیماری و مصرف احتمالی دارو.

هم‌چنین اگر در موضعی که قرار است لیزر بر روی آن انجام شود، آکنه (نوعی جوش)، آفتاب‌سوختگی و احساس سوزش و درد یا هر‌گونه ناراحتی‌های پوستی وجود داشته باشد لیزر مربوطه انجام نمی‌شود. .

سایر مواردی که به علت آن استفاده از لیزر موهای زائد مقدور نخواهد بود یا تابع شرایطی خاص خواهد بود عبارتند از:

۱- کسانی که حمام آفتاب گرفته و یا از "سولاریوم" استفاده کرده‌اند.

2- افرادی که در چند روز گذشته در محلی که قرار است لیزر موی زائد انجام شود، از لیزر دیگری مثل Co2 فرکشنال استفاده کرده‌اند.

۳- کسانی که داروهایی مثل روآکوتان (ایزوترتینویین)، تتراسیکلین، داکسی سیکلین، ماینوسیکلین مصرف می‌کنند که لازم است  قبل از لیزر درمانی این دارو قطع شود.

در صورت ابتلا به بیماری بهتر است ضمن اطلاع‌رسانی به مرکز لیزر درمانی مربوطه، با پزشک خود نیز مشورت بفرمایید.

لیزر


برای پاسخ دهی مطلوب به چند جلسه درمان با لیزر نیاز است؟

اگر فردی مشکل هورمونی نداشته باشد و زیر نظر متخصص پوست و با دستگاه های استاندارد لیزر موهای زائد خود را انجام دهد، باید بعد از جلسه اول حدود 70 درصد و بعد از جلسه دوم هم حدود 90 درصد از موهای زائدش رفع شود. بالای 95 درصد از موهای زائد این افراد در جلسه های سوم و چهارم از بین می رود و تنها موارد و افراد خاصی هستند که به بیش از 4 جلسه لیزر نیاز دارند. اگر علت وجود موهای زائد، هورمونی نباشد، این موها تا سال ها رشد نمی کنند و شاید بعد از این مدت، یکی- دو جلسه لیزر برای از بین بردن موهایی که رشد مجدد داشته اند، نیاز باشد.

مزایای لیزر درمانی در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد 

روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد این روشها عبارتند از اصلاح کردن ، موم انداختن ،استفاده از مواد شیمیایی و بند انداختن و...

لیزر کردن موهای زائد روش بهتری در مقایسه با سایر روش های حذف مو است زیرا در آن موهای زائد بسیار دیرتر رشد می کنند و کاهش می یابند، همچنین استفاده از این روش بسیار سریع و موثر است در حالی که روشی مانند الکترولیز به درمان قسمت خاصی از موها می پردازد و استفاده از آن برای قسمت های بزرگ بدن وجود ندارد.

لیزر

مضرات لیزر موهای زائد 

در لیزر موهای زائد بدن تبحر فرد لیزر کننده می تواند بسیار با اهمیت باشد زیرا اگر لیزر توسط افراد متخصص انجام نشود ممکن است عوارضی مانند زخم، لک ،تاول برای پوست ایجاد کند ،همچنین اگر بعد از انجام لیزر خود مراقبتی نداشته باشیم و در صورت ایجاد زخم و تاول به دستکاری آن بپردازیم ممکن است جای آنها باقی بماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیز موهای زائد و انجام مشاروه به    کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۴
نرگس وفا

نظرات  (۱)

خیلی جالب بود، وافعا دستت درد نکنه

ضمنا منم یه سایت جدید زدم لطفا یه سر بزن

پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی