لاغری و تناسب اندام- زیبایی پوست و مو

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

بوتاکس صورت در خانه چگونه انجام می شود؟

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵ ب.ظ

بوتاکس صورت در خانه

بوتاکس درمانی در جامعه امروز به طور فزاینده ­ای محبوب شده است. بوتاکس سم بوتولینوم است، یک نوروتوکسین قوی که مانع از انتشار استیل کولین در محل اتصال عصبی عضلانی می­شود و عضلات اطراف را فلج می­کند و از چین و چروک پوست جلوگیری می­کند. اما برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح است که آیا گزینه­ های دیگری وجود دارد؟ بوتاکس صورت در خانه امکان­پذیر است؟ آیا روشی طبیعی برای به دست آوردن تأثیرات مشابه بدون تزریق بوتاکس وجود دارد؟

در جواب این پرسش ­ها باید گفت بوتاکس صورت در خانه و به روش­های کاملاً طبیعی ممکن است. بوتاکس صورت در خانه مجموعه ­ای از فعالیت­ هایی است که شامل مراقبت از پوست و کمک به جوان­سازی پوست می­گردد و اگر این فعالیت­ ها به صورت مستمر صورت پذیرد اثراتی مشابه تزریق بوتاکس را دارد.

فواید بوتاکس صورت در خانه

بوتاکس درمانی با تزریق سم بوتولینوم صورت می­پذیرد. هرچند که عوارض جانبی گزارش شده برای این روش درمانی اندک است، اما با این مشکلاتی چون تورم و قرمزی پوست، اختلال دید، مشکلات تنفسی و بثورات ناشی از حساسیت ممکن است برای بعضی افراد به وجود بیاید.

به عقیده پزشکان متخصص پوست و مو تزریق بوتاکس در سنین زیر ۱۸ سال، در زنان باردار، افرادی که داروهایی خاص چون داروهای انعقاد خون مصرف می­کنند و افراد آلرژیک توصیه نمی­شود. در این موارد افراد می­توانند بوتاکس صورت در خانه را انجام دهند.

از فواید و مزایای بوتاکس صورت در خانه می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی افراد در هر سنی می­توانند با روش­ های طبیعی بوتاکس، پوستی زیباتر و جوان­تر داشته باشند.
  • بوتاکس صورت در خانه هیچگونه عارضه جانبی ندارد. بنابراین یکی از بهترین گزینه ­ها برای افراد دارای حساسیت و زنان باردار است.
  • هزینه­ بوتاکسصورت در خانه پایین است و تمامی افراد با انجام روش­ های طبیعی می­توانند اقدام به جوان­سازی پوست خود کنند.

کاربردهای بوتاکس طبیعی

بوتاکس طبیعی در رفع چین و چروک ­های صورت خصوصاً در اطراف چشم ­ها و خط لبخند و اخم مؤثر است. با بالا رفتن سن چین و چروک ­ها در قسمت­ هایی از صورت که عضلات بیشتر کار می­کند پدیدار می­شود. با بوتاکس صورت در خانه و به روش طبیعی تا حدود زیادی می­توان این چروک ­های ریز پوستی را کاهش داد.

بوتاکس صورت با مواد طبیعی موجب سفت­ تر شدن پوست و در نتیجه افزایش شادابی و نشاط پوست می­گردد. مواد و ترکیبات ارگانیک که برای بوتاکس صورت در خانه استفاده می­­شوند خاصیت آبرسانی دارند و به روشن شدن رنگ پوست کمک می­کنند.

به علاوه بسیاری از روغن­ ها و ماسک­ های بوتاکس طبیعی در کاهش لکه­ ها تیره ناشی از زخم ­ها و اسکارهای آکنه ­ای بسیار مؤثر هستند. بنابراین با بوتاکس به روش ­های طبیعی در عین سادگی می­توان به نتایج بسیار مطلوبی دست یافت.

 

بوتاکس خانگی صورت

روش ­های بوتاکس صورت در خانه

بوتاکس برای درمان ­های زیبایی محور در قسمت ­های مختلف صورت استفاده می­شود. برای بوتاکس صورت در خانه می­توان با استفاده از مواد طبیعی، اثرات و نتایج مشابه بوتاکس تزریقی را دریافت کرد. نمونه­ هایی از روش­های طبیعی برای بوتاکس صورت در خانه در ادامه بیان می­شود:

  • بوتاکس لب: معمولاً برای افزایش حجم لب از رستیلن استفاده می­شود. این ژل تزریقی از اسید هیالورونیک ساخته شده است، همچنین برای صاف کردن خطوط ریز و همچنین ترمیم کانتورها در فک و چانه نیز استفاده می­شود. عوارض جانبی آن می­تواند شامل تورم ، خارش ، تغییر رنگ و حساسیت به محل تزریق باشد. به جای تزریق این ژل، برای زیباتر کردن لب­ ها، مقدار کمی از روغن نعناع و پودر دارچین را درون یک کاسه کوچک بریزید، با یک پنبه مرطوب این ترکیب را روی لب­ های خود ماساژ دهید.

ممکن است کمی احساس خفیف سوزن سوزن شدن ایجاد شود. بگذارید چند دقیقه در این حالت بنشیند و سپس پودر باقی مانده را پاک کنید. هر چند اثر این بوتاکس خانگی موقتی است اما قطعا لب ­های شما زیباتر می­شود.

  • رفع چین و چروک ­ها و لایه ­برداری پوست: یکی از کاربردهای بوتاکس تزریقی رفع اسکارها و چین و چروک است. برای رسیدن به نتایج بوتاکس به روش طبیعی آب آناناس و آب لیمو یکی از بهترین گزینه ­ها هستند. آناناس حاوی آنزیم­ های تغذیه کننده پوست است و لیمو حاوی اسید سیتریک طبیعی است. مقداری آب تازه آناناس و لیمو را روی پنبه آغشته کرده و روی کل صورت بمالید. پنج تا ده دقیقه روی پوست بگذارید ، سپس با آب گرم بشویید تا پوست هیدراته و درخشان ظاهر شود. هر روز تکرار کنید تا نتیجه آن را بعد از یک ماه مشاهده کنید.

شفاف­ سازی پوست و کمک به کلاژن سازی: برای کمک به کلاژن سازی پوست و رفع اسکار و لکه ­های ناشی از زخم و جوش، استفاده از ماسک شکر و آب لیمو کارساز است. این ماسک مانند میکرودرم ابریژن عمل می­کند و با لایه برداری سبک، سلول­ های مرده پوست را پاکسازی می­کند.

  • کاهش اثرات رادیکال­ های آزاد و سفت شدن پوست: کارآزمایی ­های بالینی نشان می­دهد که ژل ویتامین C یا سرم آن، باعث تشکیل کلاژن شده و اثرات مضر رادیکال­های آزاد را کاهش داده و به حفظ سلامت پوست و سفت و محکم شدن پوست کمک می­کند. اگرچه دریافت مقدار کافی ویتامین C در رژیم غذایی بسیار مهم است، اما کاربرد موضعی این ویتامین؛ اثرات بهتری بر روی پوست دارد و به حفظ چهره جوانی کمک می کند. استفاده موضعی از این ویتامین برای روشن­تر شدن پوست و بهبود علائم پیری بسیار مؤثر است.
  • علاوه بر این موارد، استفاده مداوم از ماسک ­های میوه، مانند پوره موز، ماسک آلوئه ورا، ماسک سبزیجات مانند اسفناج و هویج به همراه لبنیات کم چرب، و ماساژ صورت با روغن­ های گیاهی ارگانیک مانند روغن نارگیل و زیتون، اثرات مثبتی در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت دارند. بوتاکس صورت در خانه با این ماسک­ ها فاقد عوارض جانبی و بسیار کم هزینه است.

ماندگاری بوتاکس طبیعی

بوتاکس درمانی موقتی محسوب می­شود. حتی بوتاکس­ های تزریقی دارای ماندگاری بالایی نیستند و بسته به نوع مشکلات پوستی و حجم تزریق بوتاکس ماندگاری بین سه تا شش ماه دارند.

در مورد بوتاکس­ های طبیعی نیز مدت ماندگاری محدود است، اما با تداوم استفاده از ماسک ­ها و معجون­ های گیاهی و مراقبت های پوستی همچون استفاده از کرم ­های ضد آفتاب، رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ­های مغذی پوست و همچنین بهبود سبک زندگی می­توان کمک زیادی به جوان­سازی پوست نمود.

جمع ­بندی

بوتاکس صورت در خانه با استفاده از انواع روغن ­های گیاهی و ماسک­ های تهیه شده به وسیله میوه ­ها و گیاهان مختلف امکان­پذیر است. بسیاری از افراد به دلایل عوارض جانبی تزریق بوتاکس از انجام این روش درمانی پرهیز می­کنند. برای دستیابی به اثراتی مشابه با بوتاکس تزریقی، استفاده از ماسک­ های گیاهی و ارگانیک یکی از ساده­ ترین و مفیدترین روش ­ها است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس صورت در خانه و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۲
نرگس وفا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی