لاغری و تناسب اندام- زیبایی پوست و مو

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

لیزر موهای زائد

اگر قصد خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی را دارید یا اگر جوش ها و موهای زیر پوستی خسته تان کرده است و دنبال یک مرکز مناسب برای لیزر موهای زائد می‌گردید حتما قبل از گرفتن وقت ویزیت، این مقاله را بخوانید تا با تمام بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد آشنا شوید.

درسالهاى اخیر، تقاضاى عمومى براى انجام لیزر موهای زائد افزایش چشمگیرى داشته است اما مثل هر تکنولوژى جدید و کمتر شناخته شده اى که ممکن است مورد سوء استفاده قرارگیرد؛ بسیارى ازکسانی که بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبلیغات یا قیمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد در یک مرکز کردند را مأیوس کرده است.

لیزر موهای زائد

 

 این مقاله سعى دارد تا با ارائه اطلاعات ضرورى دراین زمینه و معرفى روش صحیح انتخاب مرکز مناسب براى انجام لیزر موى زائد؛ مانع تکرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و بدترازآن، بى اعتمادى نسبت به یک روش درمانى مؤثر و جدید شود.

شاید مهمترین نکته اى که باید به آن توجه شود، اینست که: هر لیزرى، لیزر نیست! و اطمینان از برند (نام تجارى) دستگاه لیزر، شرط اصلى لازم براى موفقیت درمان قطعى و دائمى موهاى زائد است.

بر خلاف روش هاى قدیمى تر رفع موهاى زائد مانند اپیلاسیون و استفاده از تیغ و انواع موبرها، که ساقه مو را به طور موقت حذف مى کنند؛ لیزر موهای زائد، سلول هاى تولیدکننده مو در ریشه (فولیکول) را هدف قرار داده و از بین مى برد، به همین علت تاثیر لیزر موهای زائد، بلند مدت و دائمى است.

مکانیسم عمل لیزر موهای زائد

اصل کلی لیزر مو، گرماکافت نوری انتخابی (SPTL) است که تطبیق طول‌ موج معینی از نور و طول ‌مدت پالس به منظور حصول اثر بهینه بر روی بافت هدف با حداقل اثر روی بافت مجاور است. لیزرها ممکن است منجر به آسیب محلی به وسیله حرارت‌ دهی انتخابی ماده هدف انتخابی (ملانین) در قسمتی شوند که منجر به رشد مو می‌شود (فولیکل) و در همین حال بقیه‌ ی پوست را حرارت نمی‌دهند.

لیزرموهای زائد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 نور به وسیله اجسام تاریک جذب می‌شود از این رو انرژی لیزر ممکن است به وسیله‌ی ماده‌ ی تیره‌ی موجود در پوست جذب شود که با سرعت و شدت خیلی بیشتری می‌باشد. این ماده هدف تیره یا کروموفور ممکن است به صورت طبیعی وجود داشته باشد یا اینکه به صورت مصنوعی ایجاد شود.
ملانین به عنوان کروموفور اصلی برای لیزرهای مو موجود در بازار در نظر گرفته می‌شود. ملانین به صورت طبیعی در پوست وجود دارد و رنگ پوست و مو را بوجود می‌آورد.لیزر، تنها موی سیاه یا قهوه‌ای را می‌توان از بین برد. لیزر با موی خشن تیره بهترین عملکرد را دارد. پوست روشن و موی تیره یک ترکیب ایده‌آل و موثر می‌باشند و بهترین نتایج را تولید می‌کنند.
بسیاری از بیماران رشد مجدد کامل مو را در قسمت‌های لیزر شده خود سال‌ها پس از درمان تجربه می‌کنند. این امر بدین معناست که با وجود اینکه لیزر مو با این دستگاه‌ها به طور دائمی مجموع تعداد موهای بدن را کاهش می‌دهد با این حال آنها منجر به از بین بردن دائمی تمام موها نمی‌شوند.
لیزر مو به خاطر سرعت و اثربخشی خود محبوب شده است هرچند که میزانی اثربخشی وابسته به مهارت و تخصص اپراتور لیزر و انتخاب و موجودیت تکنولوژی‌های مختلف لیزر بکار رفته برای این عمل می‌باشد.

بهترین لیزر برای رفع موهای زائد

  1. لیزر الکساندرایت با طول موج ٧٥٥ نانومتر؛

لیزر الکساندریت (Apogee) یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه های لیزر دنیا برای رفع موهای زائد است، این لیزر توسط شرکت آمریکایی Cynosure ساخته شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه فوق العاده قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی مورد نیاز برای درمان انواع مختلف مو و پوست است.

در میان روش های موجود در دنیا برای از بین بردن موهای زائد، این دستگاه دارای بیشترین کارایی و کمترین خطر است. لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت برای طولانی مدت باقی خواهد ماند و هیچ عوارضی ندارد و انتظارات بیمار را برآورده میکند.

  1. لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر:

این لیزر برای تمام انواع پوست حتی پوست های تیره قابل استفاده است و به علت قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهای که زیر پوست قراردارند را نیز از بین ببرد. در حال حاضر بهترین لیزر دایود؛ لیزر Light sheer ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست.

  1. لیزر ان دى یاگ (Nd-YAG) با طول موج ١٠٦٤ نانومتر؛

این لیزر براى رفع موهاى زائد در پوست‌هاى تیره و بسیارتیره (نوع ۵ و ۶) کاربرد دارد و استفاده از آن برای به موارد خاص مى‌باشد.

      4- IPL

که به علت ارزان و در دسترس بودن و سهولت استفاده، بسیار رایج شده است اصلاً لیزر نیست و در واقع نور شدید پالسى است که توسط یک لامپ گزنون تولید مى‌شود و مانند لیزر روى سطح پوست تابیده مى‌شود، اما هم از نظر تأثیر روى موهاى زائد و هم تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است.

چه کسانی می‌توانند کاندید لیزر مو باشند؟

در لیزر، پوست و موی فرد و محل لیزر بسیار مهم است. بنابراین بهترین نوع پوست و مو، پوست سفید و موی ضخیم و تیره است. در عین حال هر چه پوست تیره تر و مو نازک‌تر باشد درمان لیزر به طور نسبی نتیجه بخش است.

همچنین در محل‌هایی مثل صورت و... که گیرنده‌های هورمونی وجود دارد و به دلایل ژنتیکی و افزایش هورمون‌های مردانه، موهای موجود در این محل‌هاخشن و ضخیم می‌شوند، کاملا با لیزر درمان نمی‌شوند و بعد از یک یا چند سال مجددا رشد می‌کنند و به تکرار سالانه لیزر احتیاج دارند.

 

چه کسانی نباید از این لیزر استفاده کنند؟

کسانی که باردار هستند، کسانی که بیماری‌های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغل‌شان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند و همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخم‌شان صبر کنند و از لیزر موهای زائد استفاده نکنند.

مدت زمان درمان لیزر موهای زائد

در کسانی که پوست سفید و موی ضخیم و تیره دارند طی پنج شش جلسه یا کمتر درمان انجام می‌شود، ولی هر چه پوست تیره‌تر و مو نازک‌تر باشد تعداد جلسات بیشتر می‌شود. زمانی که موها بیشتر از ۹۰ درصد بریزد یا در صورت کرکی شدن می‌توان لیزر را متوقف کرد. موهای هورمونی و خشن به تکرار سالانه لیزر نیاز دارند. فاصله بین هر دوره لیزر چهار تا شش هفته است و با توجه به شرایط ، ممکن است هشت هفته هم مورد تایید پزشک باشد.

لیزر موهای زائد

آیا ممکن است بیماری های واگیردار پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر منتقل شوند؟

بله، ممکن است. در این زمینه گزارش‌هایی بوده است. اگر دستگاه لیزر آلوده به ویروس زگیل یا ویروس‌های دیگر باشد ممکن است این ویروس به فرد دیگر منتقل شود بنابراین کسی که به این بیماری‌ها مبتلاست باید حتما پزشک را از آن آگاه کند و استفاده از لیزر را تا زمان رفع ویروس و درمان بیماری به تعویق بیندازد.

تفاوت قیمت خدمات لیزر در مراکز مختلف ناشی از چیست؟
اول اینکه ممکن است در مراکز مختلف، دستگاه های متفاوتی برای لیزر موهای زائد به کار برده شوند. دوم اینکه اگر دستگاه های یکسانی در 2 مرکز به شما خدماتی ارائه می داد و یکی از آنها، ارزان تر از دیگری بود، باید به این مساله شک کنید.

 متاسفانه این روزها بیشتر آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی، اقدام به تبلیغ لیزر موهای زائد با قیمتی پایین تر از کلینیک ها می کنند. این مراکز، دنبال کسب سود بیشتر هستند و علاوه بر به خطر انداختن سلامت شما، تعداد شات یا میزان انرژی را کمتر از حالت عادی در نظر می گیرند و از این رو، شما را برای جلسه های بیشتری به مرکز خود می کشانند. در این صورت، در نهایت شما هستید که از نظر مالی، زمانی و حتی سلامت، ضرر خواهید کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به کلینیک پوست و مو و متخصص پوست و مو و  زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید

همچنین در لینک های زیر مطالب مفیدی را در مورد لیزر موهای زائد می توانید مطالعه کنید.

https://drmasoodjafari.com/مهم-ترین-نکات-بعد-از-لیزر-موهای-زائد/

https://drmasoodjafari.com/مهم-ترین-کاربردهای-لیزر/

 کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری

https://drmasoodjafari.com

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۰۲
نرگس وفا

راه های صاف شدن پوست

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود. همه خانم ها زیبایی را دوست دارند و بیشتر آن ها ترجیح می دهند به صورت طبیعی زیبا به نظر برسند نه به کمک لوازم آرایشی.

زیبایی پوست یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی چهره به شمار می آید. به همین دلیل داشتن پوستی سالم برای هر فردی ضروری است. برای اینکه پوستی سالم و شفاف داشته باشید روش های مختلفی وجود دارد.

پوست

مراقبت از پوست با آب سرد 

آیا تا به حال از اینکه چرا بعضی از خانم‌ها پوستی زیبا و بی عیب و نقص دارند شگفت زده نشده‌اید؟ وقتی از آن‌ها پرسیدید که رازشان چیست، آیا از اینکه هیچ کار متفاوتی به نسبت شما انجام نداده‌اند تعجب نکرده اید؟ احتمالا آن‌ها هم دقیقا همان محصولاتی که شما استفاده می‌کنید را استفاده می‌کنند، و همان مراقبت هایی که شما از پوستتان انجام می‌دهید را انجام می‌دهند، اما چیزی که شاید در آن تفاوت ایجاد کرده باشند، درجه ی حرارت آب است!

اگر شما به استفاده از آب گرم و داغ مبادرت می ورزید، به پوستتان آسیب وارد خواهید کرد. شما باید از آب سرد استفاده کنید! تمام خانم‌هایی که شما به پوستشان حسودی می‌کنید، به احتمال زیاد در کنار تمام مراقبت های زیبایی شان، از آب سرد استفاده می‌کنند. ادامه ی این متن را بخوانید تا به مزایای کاهش درجه ی آب پی ببرید

پوست

با آب گرم شروع کنید.

زمانی که می‌خواهید پوست خود را تمیز کنید، خیلی مهم است که از آب گرم استفاده نمایید. این کار منافذ پوستتان را باز می‌کند، این چنین می‌شود که می‌توانید پوستتان را از باکتری ها، آلودگی، چربی اضافی و سلول‌های مرده تمیز کنید. همچنین آب گرم از هرگونه التهابی جلوگیری خواهد کرد.

پوست

با آب سرد شوک وارد کنید.

پس از اینکه صورتتان را شستید، باید صورت خود را با آب خیلی سرد آبکشی کنید. حرارت سرد باعث می‌شود منافذ پوستتان بسته شود. منافذ بسته از ایجاد هرگونه آلودگی، باکتری و سلول‌های مرده و نهایتا از به وجود آمدن جوش ها جلوگیری می‌کند. همچنین منافذ بسته، باعث می‌شوند تا سطح پوستتان برای استعمال فونداسیون و دیگر مواد آرایشی هموارتر باشد.

پوست

 

پاک نگه داشتن پوست

استفاده از موارد آرایشی و زندگی در جامعه امروزی پوست را در معرض آلودگی قرار می دهد. این آلودگی ها علاوه بر اینکه از شفافیت پوستتان می کاهد باعث بروز پیری زودرس هم میشود. برای داشتن پوستی شفاف گام اول پاک نگهداشتن پوستتان است. اگر پوست معمولی دارید اینکه هرشب صورتتان را با مواد پاک کننده کرم دار  بشویید کفایت میکند و صبح ها تنها از آب ولرم برای شستشوی صورتتان استفاده کنید. اما در صورت داشتن پوست چرب صبح ها و شب ها صورتتان را با استفاده از یک پاک کننده فوم دار بشویید.

ابتدا صورتتان را با آب ولرم نمدار کنید بعد ماده تمیز کننده را روی پوست به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ماساژ دهید، سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

استفاده ی منظم از مرطوب کننده

یکی از لوازم مراقبتی پوست که هر فردی باید آن را داشته باشد کرم مرطوب کننده است. کرم های مرطوب کننده باید حاوی ترکیب های زیر باشد.

ـ ترکیب های رطوبت رسان: مانند گلیسیرین، سوربیتول و آب لازم را به سطح و لایه های عمقی پوست می رساند. کرم های حاوی این ترکیب ها برای پوست های چرب انتخاب خوبی هستند.

ـ ترکیب های رطوبت نگهدار: که  نمی گذارند آب پوست بخار شده و از بین برود. ترکیب هایی مانند وازلین، لانولین و موم عسل مثال های خوبی هستند.

ترکیب های احیاکننده پوست: ترکیب هایی مانند سرامید، مونولورین و اسیدلینولئیک معمولاً با مواد دیگری ترکیب شده و باعث می شوند رطوبت پوست حفظ شود. ویتامین K موضعی و ویتامین C که در بعضی از فراورده های جدید وجود دارد خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از پیدایش عوارض پیری جلوگیری می کند.

پوست

زدن ضد آفتاب را فراموش نکنید

این کرم ها به همراه کرم های مرطوب کننده ضروری ترین نیاز پوستتان برای سالم و شفاف ماندن است. ضروری است که هر بار که بیرون میروید، حتی وقتی آسمان ابری است، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.  کرم را نیم ساعت قبل از اینکه بیرون بروید استفاده کنید تا پوستتان زمان کافی برای جذبش داشته باشد. ضروری است که هر دو ساعت و همچنین بعد از شتسشوی صورت و یا تعریق زیاد ضد آفتابتان را تمدید کنید.

پوست

از محصولات بهداشتی حاوی رتینوئید‌ها استفاده کنید.

رتینویدها،  از مشتقات ویتامین A هستند که که ثابت شده در افزایش کلاژن نقش دارند و خطوط چین و چروک را کاهش داده و با ساخت کلاژن جوان سازی سلول را افزایش می دهد و از ایجاد اکنه جلوگیری رنگ پوست را یکدست و شفاف می کند. هر شب، مقدار کمی از محصولات دارای این ترکیبات را روی صورت خود گذاشته و صورتتان را ماساژ دهید.

دوبار در هفته استحمام کنید.

برای صاف شدن پوست دوبار در هفته استحمام کنید و این عمل را با آب ولرم یا خنک انجام دهید .از شوینده های ملایم برای شست و شوی پوست خود استفاده نموده و از تحریک پوستتان با مواد آلرژن اجتناب کنید .

مواد غذایی حاوی امگا 3 را به برنامه غذایی خود اضافه کنید

پوست شما برای تغذیه خود نیاز به چربی های سالمی دارد که این امر با مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3  محقق خواهد شد. افزودن مواد غذایی مانند ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، روغن سویا، گردو،آجیل و تخم کتان به برنامه غذایی روزانه یکی از راه های زیبا شدن پوست صورت به شمار می آید .

پوست

 

اسید سالیسیلیک را از یاد نبرید.

استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک به عنوان شوینده و یا کرم با غلظت 0.5 درصد برای درمان آکنه و صاف شدن پوست و داشتن پوستی صاف و بدون جوش بسیار مفید است .شما می توانید از ماسک توت فرنگی نیز استفاده کنید این میوه خوشمزه دوستدار زیبایی و سلامتی پوست بوده و حاوی مقادیر فراوانی اسید سالیسیلیک می باشد.

التهاب پوستتان را با استفاده از آلفا هیدروکسی اسید درمان کنید.

استفاده از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید مانند پراکسید بنزوئیل، AHA،سبب حذف پوست مرده و کاهش التهاب پوست خواهد شد.این محصول با تولید و ساخت پوست جدید در نرم و صاف شدن پوست شما نقش موثری دارد . برخی از AHA های رایج برای صاف شدن و لایه برداری پوست محصولات حاوی اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک می باشند.

درمان های طبیعی را در نظر بگیرید

استفاده از درمان های طبیعی و گیاهی می تواند در صاف شدن پوست شما در کوتاهترین زمان ممکن نقش موثری داشته باشد .استفاده از اسانس یا روغن درخت چای ،عصاره چای سبز و یا روغن کرچک به عنوان ماسک برای براق شدن پوست صورت در این زمینه مفید خواهد بود .

از لیزر استفاده کنید.

لیزر و نوردرمانی در صاف شدن پوست شما ،حذف آکنه و جوش ، روشن شدن و شفافیت پوست شما تاثیر بسزایی خواهد داشت .بدین منظور با مراجعه به یک متخصص پوست و مو بهترین نوع لیزر را برای درمان مشکلات پوستی خود انتخاب کرده تا پوستی صاف و بدون لک داشته باشید .

از تکنیک های نوین زیبایی برای صاف شدن پوست خود استفاده کنید.

استفاده از تکنیک های نوین زیبایی مانند لیفت صورت با نخ میکرو ابریژن ،تزریق بوتاکس ،تزریق چربی و جراحی لیفت پوست در صاف شدن پوست شما تاثیر مثبتی داشته و سبب داشتن پوستی صاف و بدون جوش خواهد شد .

پوست

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید. همچنین در لینک های زیر مطالب جامعی در مورد رازهای داشتن پوست زیبا مطالعه کنید.

روش های تقویت پوست و مو

https://drmasoodjafari.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d9%88/

زیبایی پوست در طب سنتی

https://drmasoodjafari.com/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d8%a8-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c/

روش های موثر در زیبایی

https://drmasoodjafari.com/25-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-2019/

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۸ ، ۱۸:۴۷
نرگس وفا

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش درمان غیر تهاجمی است که برای تمیز کردن پوست مورد استفاده قرار می­گیرد. این روش می­تواند اثرات نور خورشید بر پوست، خطوط و چین و چروک صورت، لکه­های پیری، زخم­های آکنه، ملاسما و دیگر نگرانی­های پوست را بهبود داده و برطرف کند. این روش با استفاده از یک دستگاه مخصوص با سطح زبر از سطح خارجی پوست لایه برداری کرده و در نتیجه موجب جوانسازی پوست می­شود.

میکرودم ابریژن یک روش درمان مناسب برای انواع پوست است. میکرودم ابریژن در موارد زیر کاربرد دارد:

  • رفع خطوط و چین و چروک صورت
  • رفع لکه­های پیری و لکه­های قهوه­ای روی پوست
  • رفع منافذ بزرگ و سر سیاه روی پوست
  • رفع آکنه و زخم آن
  • رفع خستگی چهره و شاداب نشان دادن آن
  • درمان ملاسما
  • درفع لکه های حاصل از نور خورشید

هزینه ی انجام میکرودم ابریژن چقدر است؟

به گفته ی انجمن آمریکایی جراحان پلاستیک، میانگین هزینه ملی میکرودم ابریژن 137 دلار در سال 2017 است. هزینه کلی با توجه به متخصص پوست و مو  و کلینیک پوست و مو و زیبایی متفاوت است.

 

آماده سازی برای میکرودرم ابریژن:

میکرودرم ابریژن یک روش درمان غیر جراحی و غیر تهاجمی است به همین دلیل کارهای کمی قبل از درمان باید انجام دهید. حتما قبل از درمان درباره­ی نتایج مورد انتظار خود با پزشک مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که این روش برای شما مناسب است. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که از قرار گرفتن در معرض آفتاب و اپلاسیون یک هفته قبل از درمان جلوگیری کنید. قبل از شروع درمان آرایش خود را پاک کنید.

روش میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

میکرودرم ابریژن درمانی است که به مدت یک ساعت در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می شود. لازم نیست که از بیهوشی برای این روش استفاده شود. هنگام درمان شما در یک صندلی با دمای پایین می نشینید. ابتدا پزشک از یک دستگاه برای تمیز کردن ذرات روی پوست استفاده می کند. در پایان درمان نیز، کرم ­های مرطوب کننده و ضد آفتاب به پوست شما اعمال خواهد شد. میکرودرم ابریژن برای اولین بار توسط اداره ی غذا و داروی ایالت متحده در سال 1996 تایید شد. از آن زمان به بعد صدها دستگاه میکرودرم ابریژن تولید شده است.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن چیست؟

برخی از عوارض جانبی میکرودرم ابریژن شامل حساسیت خفیف، تورم و قرمزی پوست است. این عوارض معمولا چند ساعت پس از درمان از بین می­ روند. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که برای جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست پس از درمان از کرم­ های مرطوب کننده استفاده کنید. به علت فرایند مکش در طول درمان ممکن است پوست کبود نیز شود.

پس از میکرودم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟

زمان بهبودی پس از درمان کم است و شما باید بتوانید فعالیت ­های روزانه ی خود را بلافاصله از سر بگیرید. پوست خود را هیدراته کنید و از مواد آرایشی ملایم استفاده کنید. از داروهای موضعی ضد آکنه برای حداقل یک روز پس از درمان جلوگیری کنید. این بسیار مهم است که پوست خود را با استفاده از کرم های ضد آفتاب محافظت کنید. زیرا پوست شما تا چند هفته پس از درمان به نور خورشید حساس است.  شما می توانید انتظار داشته باشید که نتایج قابل توجهی را بلافاصله پس از درمان ببینید. تعداد جلسات درمان به شدت بیماری روی پوست شما و انتظار شما از نتایج درمان بستگی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۲۵
نرگس وفا

مراقبتهای بعد از تزریق چربی

تزریق چربی

 با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می کند، بنابراین کشیدن و بالا بردن پوست باعث جوان سازی کلی نمی شود. گاهی اوقات سفت تر و کشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود و اینجاست که اهمیت تزریق چربی در پوست بدن مشخص می شود.

تزریق چربی

مراقبتهای بعد از تزریق چربی

  • توصیه میشود فردى را جهت رساندنتان به خانه بهمراه داشته باشید، و در دو ، سه روز اول در امور خانه کمکتان کند
  • ممکن است محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده دچار کبودی، تورم و درد شوید. این حالت طبیعی بوده و به تدریج در طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود، میزان کبودی و تورم متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی به طور معمول ۲ تا ۳ هفته طول می کشد.
  • طی 3 الی 4 روز اول پس از تزریق صورت از خم کردن سر به مدت طولانی جهت انجام کارهای روزمره خودداری کنید.
  • انجام ورزش های سبک مانند شنا و پیاده روی آرام مانعی ندارد ولی طی سه هفته اول  از انجام ورزش های سنگین تر که موجب تعریق می شود خودداری فرمایید .
  • لازم به ذکر است که متقاضیانی بسیاری در بین ورزشکاران حرفه ای داشته ایم که پس از پایان دوره محدودیت تعریق، به فعالیت های سنگین ورزشی خود بدون هیچ نگرانی ادامه داده اند . خلاصه اینکه تزریق چربی به غیر از سه هفته اول ، هیچ محدودیتی برای کارهایی که قبلا انجام می دادید ایجاد نمی کند.
  • بدلیل کاهش تحرک ممکن است دچار یبوست شوید ، بهتر است از میوه هاى تازه ، ماهی و میگو و امگا۳ به وفور میل کنید.

تزریق چربی

 

 

 

 

 

 

  • برای کاهش ورم صورت، استفاده از نمک باید محدود شود.
  • به علت کاهش طبیعی حجم چربی تزریق شده ، باید بیش از حد نیاز در ناحیه مورد نظر تزریق انجام شود که همین امر به همراه تورم طبیعی ناشی از تزریق، موجب پر شدن و تپُل شدن بیش از حد ولی موقتی صورت می شود. عمده تورم مذکور طی سه هفته پس از تزریق کاهش می یابد ولی برای رسیدن به نتیجه نهایی لازم است تا هشت هفته صبر کنیدمعمولا جذب چربی از هفته ششم به بعد کاهش می یابد.
  • اگر چه عفونت نادر است، آنتی بیوتیک خوراکی (نظیر سفالکسین) قبل و بعد از عمل تحویز می شود( از شب قبل از عمل تا ۵ روز بعد از تزریق) معمولا برای کنترل درد نیازی به داروی مخدر نیست و استفاده از استامینوفن و یا ژلوفن کافی خواهد بود.
  • اگر احیانا دچار آبسه ، درد شدید ، التهاب شدید و پیشرونده در محل برشهاى کوچک ( سوراخ محل وارد کردن چربى) و یا خروج ترشحات بدبو و به رنگ زرد مایل به سبز ، شدید به پزشکتان مراجعه کنید.
  • اگر تزریق چربی در دست ها انجام شده باشد، از انجام کارهای غیرضروری طی دو هفته اول پس از تزریق (زمان پیوند گرفتن چربی) خودداری کنید. هرچه میزان حرکت عضلات بین انگشتی کمتر باشد میزان ماندگاری چربی بیشتر خواهد بود.

تزریق چربی

  • در تزریق چربی صورت میزان جذب چربی در برخی مناطق نظیر خط خنده، لب ها و چانه بیشتر بوده (به علت متحرک بودن زیاد این نواحی ) و احتمال نیاز به تزریق مجدد در قالب رتوش در این مناطق وجود دارد. رتوش معمولاً از هفته هشتم به بعد قابل انجام است و در بعضی موارد بهتر است حتی دیرتر اقدام شود و همزمان با رتوش، نواقص احتمالی دیگر از جمله غیر قرینگی های احتمالی قابل اصلاح می باشد.
  • در صورت لزوم ۲۴ ساعت بعد از تزریق چربی ،زدن کرم ضدآفتاب و آرایش کردن مانعی ندارد.
  • راه رفتن آرام را سریع شروع کنید که هم از لخته شدن خون در پاها جلوگیرى میکند و هم تورم صورت را کاهش میدهد.
  • در سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت شدیدا بپرهیزید.
  • استحمام از روز دوم بعد از عمل بلامانع است ولی از تحت فشار قرار دادن و ماساژ دادن مناطق تزریق شده اکیداً خودداری فرمایید.
  • شما میتوانید از کیسه یخ برای برای کاهش ورم و کبودی تا سه روز بعد از عمل استفاده نمایید.
  • تادوشب بعد از تزریق به پشت و در حالت نیمه نشسته و یا در حالتی که زیر سر بلند است بخوابید .این کار را میتوانید با استفاده از جند بالش انحام دهید.
  • حداقل ۶هفته ودر بهترین حالت ۴ ماه تا ۶ ماه پس از عمل نسبت به انجام عمل اصلاحی تصمیم گرفته میشود.

تزریق چربی

جهت کسب اطلاعات بیشتر به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

همچنین مطالب جامع در مورد تزریق چربی را در لینک های زیر مشاهده کنید.

https://drmasoodjafari.com/مراقبت-های-بعد-از-تزریق-چربی/

https://drmasoodjafari.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d9%86/

https://drmasoodjafari.com/تزریق-چربی-و-کاربردها-و-مزایای-آن/

https://drmasoodjafari.com/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-2019/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۴۷
نرگس وفا

مراقبت­های بعد از تزریق ژل

تزریق ژل

یکی از روشهای موثر وپرطرفدار در جوانسازی و زیبایی پوست، تزریق ژل است. با کمک تزریق میتوان بسیاری از چین و چروکها، فرورفتگیهای پوست و را درمان کرد و به این ترتیب پوستی، زیباتر و صافتر داشت.

از دیگر موارد استفاده از ژل می‎توان به برجسته‌ کردن لب‎ها، گونه و اشاره کرد. روش تزریق ژل و تزریق ژل لب هر دو به دلیل مزایایی مانند هزینه کم، روش کم تهاجمی، دوره نقاهت کوتاه، اثربخشی سریع و بسیار پرطرفدار هستند. اما قبل و بعد از انجام این عمل پرطرفدار چه کارهایی باید انجام داد؟ در اینجا مراقبت‎های قبل و بعد از تزریق ژل را شرح خواهیم داد.

تزریق ژل

نکته مهمی که در تزریق ژل باید مد نظر داشته باشید این است که حتما با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید و از ژلی استفاده کنید که معتبر و مطمئن باشد. ژل ها انواع مختلفی داشته و هر کدام تاثیر متفاوتی روی قسمت های مختلف بدن می گذارند. بعد از تزریق ژل هم باید مراقبت های خاصی داشته باشید که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم.

قبل از اینکه اقدام به تزریق ژل کنید حتما در خصوص حساسیت ها و بیماری های خود نظیر فشار خون و یا دیابت Diabetes  و یا بیماری های قلبی و عروقی با پزشک مشورت نمایید .

اگر سابقه تبخال دارید حتما قبل از انجام تزریق ژل به پزشک بگویید تا داروی مناسب برای شما تجویز کند.

یک هفته قبل از تزریق باید از مصرف داروهایی مانند آسپرین و ژلوفن خودداری کنید چون ممکن است، دچار خونریزی و کبودی صورت شوید.

فرایند تزریق ژل یک فرایند کاملا تخصصی و با اهمیت است و باید توسط افراد متخصص انجام شود. تزریق ژل می تواند زیبایی و جوانی افراد را بازگردانده و نواقص پوست و سطح بدن را برطرف کند.

 

ژل های تزریقی چگونه عمل می کنند؟

تمام پوست های صاف و جوان در یک چیز مشترک هستند؛ اسید هیالورونیک. این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد ها وجود دارد. اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می کند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می کند. با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش می یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک تر شدن لب مواجه می شویم.

با تزریق اسید هیالورونیک به پوست، ما می توانیم اثرات اسید هیالورونیک طبیعی را تقلید کنیم و ظاهر و حالت پوست آبدار را ایجاد نماییم. با پر کردن فرو رفتگی های پوست، چین ها و چروک ها به طور قابل توجهی کم شده یا برطرف می شوند. با اینکه بوتاکس هم دارویی تزریقی است ولی مکانیسم اثر و نوع چین و چروک های هدفش کاملا با ژل های تزریقی متفاوت است.

مراقبت­ های بعد از تزریق ژل

  • لطفا تا 24 ساعت پس از تزریق ژل استحمام نفرمایید.
  • لطفا از لوازم ارایشی در منطقه تزریق شده حد اقل به مدت 8 ساعت پس از تزریق اجتناب بفرمایید.
  • لطفا تا 48 ساعت از نوشیدن مایعات داغ (خصوصا در مورد تزریق لب) پرهیز نمایید.
  • به مدت 2 ساعت پس از تزریق جهت جلوگیری از تورم از ایس پک(کیسه یخ) که در اختیار شما قرار داده می شود استفاده نمایید
  • در 3 هفته اول بعد  تزریق از تحت فشار قرار دادن و ماساژ مناطق تزریق  شده اکیدا  خودداری  بفرمایید .بلافاصله پس از تزریق ژل اثر ان مشهود است اما در مواردی محل  تزریق ورم  می کند و  شکل  و  حجم محل تزریق از حالت واقعی بیشتر نشان می دهد این حالت در تزریق ژل لب بیشتر است و طی یک تا دو هفته از بین می رود .
  • از انجام ورزش و فعالیت شدید و بلند کردن اجسام سنگین به مدت چند روز  خودداری فرمایید.
  • پیاده روی در بهبود سریع‌تر تورم موثر است.
  • ماهی و میگو و امگا3 نیز تاثیر مثبتی در روند بهبود پس از تزریق ژل دارند.
  • مصرف میوه‌جات خصوصا آناناس چون دارای ویتامین ث و بروملین است و روند بهبود را سرعت میبخشد توصیه میشود.
  • وجود جوش‌های ریز در نواحی اطراف محل تزریق تا 4 هفته پس از تزریق طبیعی است و به مرور بهبود مییابد.
  • در 24 ساعت نخست از قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا گرمای شدید خودداری نمایید
  • جهت حفظ حد اکثر ماندگاری ژل تزریقی از مصرف داروهای کورتونی خود داری بفرمایید چرا که داروهای کورتونی باعث جذب  سریع تر ژل های هیالورونیک اسید می شوند .
  • مصرف قلیان،الکل،سیگار ماندگاری ژل هیالورونیک اسید  را کاهش می دهد .
  • جهت رفع کبودی احتمالی مصرف اناناس تازه و ویتامین ث و رژیم غذایی کم نمک طی 10 روز اول  پس از تزریق موثر است.
  • لطفا از مصرف ویتامین E ،مسکن ها و اسپرین به  مدت  3  روز پس  از  تزریق جهت  کاهش  احتمال کبودی در محل تزریق  اجتناب بفرمایید.
  • اگر در گشته سابقه تاول تبخال یا عفونت تبخالی داشته اید، بعد از تزریق ژل هم این عارضه دوباره بوجود می آید. پیشنهاد میدهیم که از داروی ضد ویروس مثل والاسیکلوویر تا چند روز استفاده کنید تا احتمال بوجود آمدن این عارضه کمتر بشود.
  • در صورت  بروز قرمزی و حساسیت، عفونت ،داغی و یا سفیدی و بی رنگی  غیر عادی پوست   بعد از تزریق ژل، در اولین فرصت به مرکز مراجعه و یا  با ما تماس تلفنی  بگیرید، در این شرایط خاص و نادر  تا مراجعه به مرکز از کمپرس اب گرم استفاده بفرمایید.
  • شما میتوانید تا یک ماه بعد از تزریق ژل از لیزر درمانی استفاده کنید.
  • بعد از تزریق ژل و موقع خواب حتما در زیر سرتان 2 عدد بالش بگذارید و اگر امکان دارد به پشت بخوابید تا صورتتان با باش تماسی نداشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۳۷
نرگس وفا

لیفت بینی با نخ

لیفت با نخ یکی از درمان‌های زیبایی ظریفی است که در آن پوست افتاده صورت به آرامی کشیده می‌شود تا پوستی صاف‌تر و جوان‌تر به دست آید و با اثر نیروی جاذبه و بالا رفتن سن مقابله شود. لیفت با نخ زیبایی را نیز به چهره ی شما بازمیگرداند. 

تاثیرات لیفت صورت با نخ جایگزینی با تهاجم کمتر برای جراحی لیفت صورت است که صورت را بدون تحمیل عوارض جانبی مربوط به جراحی جوان و شاداب می‌کند. دوران بهبود لیفتینگ بدون جراحی صورت بسیار کوتاه است و این عمل روند زندگی بیمار را مختل نمی‌کند.

لیفت با نخ

 

بینی عضوی است که در صورت بسیار مهم تلقی میشود و برای زیبایی چهره عضوی مهم است .بینی های بزرگ، قوز دار و افتاده برای هیچ فردی خوشایند نیست  و زیبایی صورت فرد را خدشه دار میکنند.

 بسیاری از اشخاص به سمت عمل جراحی بینی رفتند که عده ی کثیری از آنان با نتیجه ی خوبی مقابل نشدند  و اصلا رضایت بخش نبود.عمل جراحی بینی روشی است که بیهوشی کامل باید صورت گیرد و این امر برای انسان کاملا خطرناک است که متاستفانه در این روش وجود دارد .

از دیگر معایب این روش مراقبت های سخت و طولانی مدت آن است و نتیجه ی عمل خیلی دیر مشخص میشود .اما خوشبختانه  با به وجود آمدن روش های بدون عمل جراحی از تعداد مخاطبان روش جراحی کم و به تعداد روش های بدون جراحی زیاد شد . از مهم ترین روش های بدون نیاز به جراحی بینی روش لیفت بینی با نخ است. یک روش کامل و پر مزیت برای افرادی که بینی های بزرگ با پره های بزرگ و قوز دار دارند .

لیفت بینی از روش های بدون جراحی مدرن است، که برای مشکلات و نواقص بینی چون قوز بینی در حال حاضر انجام می شود. در طی سال های اخیر عمل زیبایی جز متد های پیشرفته ای بوده ، که تحولی چشمگیر را در صنعت زیبایی ایجاد کرده و ناگفته نماند که مشکلات بسیاری از کسانی را که به واسطه عدم زیبایی یا بیماری های جسمانی با ان درگیر بودند، بسیار خوب حل کرد.

لیفت بینی با نخ

روش­های لیفت بینی

تزریق ژل

روش مرسوم لیفت بینی بدون جراحی به صورت تزریق ماده ایی به نام فیلر صورت می گیرد که با استفاده از فیلر فرورفتگی ها پر میشود. هیالورنیک یک نوع ژل است که بعد از تزریق می تواند جذب شود و فرد متقاضی عمل باید پس از مدتی، برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه نماید.

لیفت به روش پلاسما جت

پلاسما جت یکی از مدرن‌ترین روش‌های زیبایی و جوان‌سازی پوست است که با نام «بلفاروپلاستی دینامیک» نیز شناخته می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده، پلاسما حالت چهارم ماده بوده و چیزی فراتر از جامد، مایع یا گاز است. این ماده زمانی تشکیل می‌شود که گازهای موجود در هوا با استفاده از یک دستگاه مخصوص یونیزه ‌شوند.

 اساس کار روش لیفتینگ بوسیله پلاسما جت، این است که پلاسما جت با یونیزه کرده گاز میان اپلیکاتور و پوست، لایه سطحی پوست ( اپیدرم) را از حالت جامد به گاز تبدیل می‌کند؛ این عمل در نهایت باعث تحریک سلول‌های پوستی و بهبود بافت پوست می‌گردد . از این روش علاوه بر لیفتینگ بینی می‌توان برای رفع افتادگی پلک، رفع چین و چروک صورت، برطرف نمودن خال‌ و انواع اسکار استفاده کرد.

استفاده از نخ PDO

لیفت بینی با نخ یکی از روش های موقت و کوتاه مدت برای فرم دادن آن است. در این روش پزشک متخصص جراحی، یک نخ مخصوص با نام پلی دی اکسانون از جنس  را برای رسیدن به نتیجه دلخواه به کار می برد.

چگونگی لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ، نسبت به روش تزریق ژل از ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و مراجعه کننده می‌تواند بینی خود را کاملا به شکل دلخواه خود در آورد، همچنین استفاده از نخ یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم بینی اشخاصی است که پس از عمل  رینوپلاستی از فرم بینی خود راضی نبوده و قصد تغییر آن را دارند.

در این روش پزشک پس از تزریق آمپول بی‌حسی به بینی فرد، چند سوراخ بسیار کوچکی در نوک بینی ایجاد می‌کند تا از طریق آن‌ها بتواند نخ‌ها را زیر پوست شخص قرار ‌دهد. این نخ ها از جنس پروتئین‌ بوده و کاملا سازگار با بافت بدن انسان طراحی و تولید شده اند، به همین دلیل در حدود 2 سال پس از این عمل، نخ‌ها بدون هیچ عوارضی جذب بدن شخص شده و بینی شخص به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. پس از بازگشت کامل ظاهر بینی، می‌توان به راحتی با یک عمل ترمیمی فرم جدیدی را برای بینی تعیین نمود.

از این روش نیز علاوه بر لیفتینگ بینی، برای برطرف نمودن افتادگی سر بینی یا قوزبینی استفاده می‌شوددوران نقاهت این عمل کمی بیشتر از لیفتینگ با ژل است و شخص باید در حدود سه روز طبق توصیه‌های پزشک خود برخی مراقبت ها را انجام دهد.

آیا نوع نخ مورد استفاده برای لیفت بینی اهمیت دارد؟

قطعا نوع نخ اهمیت بسیار زیادی دارد. به غیر از مهارت پزشک، نتایج مربوط به لیفت بینی با نخ به نوع نخ مورد استفاده بستگی دارد. امروزه از نخ‌هایی استفاده می‌شود که بسیار نازک هستند و به همین دلیل نتایج حاصل از آنها چندان قابل مشاهده نیست به همین ترتیب نمی‌توانند یک پایه مناسب برای لیفت طراحی کنند. از سوی دیگر، استفاده از نخ‌هایی که ضخامت بسیار زیادی دارند می‌تواند باعث ایجاد بافت اسکار شود.

 نخ‌های مخصوصی که برای لیفت بینی استفاده می‌شوند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند یک پایه مناسب را برای بینی ایجاد کنند، به لیفت بینی کمک می‌کنند، و ساختار بینی را بهبود می‌بخشند. بیمار برای مشاهده نتایج حاصل از لیفت بینی فقط به یک جلسه درمان نیاز دارد که فاقد عوارض جانبی است و در مقایسه با سایر روش­‌های درمانی، بیمار نیازی به استراحت در منزل ندارد. به این ترتیب بیمار درد بسیار کمی را احساس می‌کند و در زمان و هزینه‌ های او صرفه جویی می‌شود.

چه کسانی کاندید لیفت بینی با نخ خواهند بود؟

  • قطعاً هر روش درمانی یا اصلاحی در علم پزشکی، کاندید های خاص خود را می طلبد و برای همه ی افراد مناسب نخواهد بود. در زیر به افرادی که می توانند برای عمل بینی با نخ اقدام نمایند، اشاره شده است:
  • برخی افرادی که پره های بینی بزرگی دارند.
  • افرادی که بینی آن ها نواقص جزئی دارد.
  • افرادی که نوک بینی آن ها افتاده و سر پایین می باشد که به منظور اصلاح زاویه نوک بینی، از این روش استفاده می کنند.
  • مناسب برای افرادی که بینی آن ها پهن می باشد.

توجه داشته باشید که لیفت بینی استخوانی با نخ برای افرادی که دچار انحراف بینی شدید یا پولیپ باشند مناسب نیست و توصیه می کنیم تا از روشی استفاده کنند تا بتوان از طریق آن، مشکلات تنفسی ناشی از انحراف شدید خود را نیز بر طرف نمایند.

مزایای لیفت بینی با نخ چیست؟

مزیت لیفت بینی با نخ عدم جراحی و عوارض آن است.
در واقع در لیفت بینی بافتها و مخاط بدون تغییر هستند و درد سر مراقبت که یکسال پس از عمل اتفاق می افتد ندارد.
علاوه بر این اگر فرد از فرم جدید خوشش نیاد قابل بازگشت به حالت اولیه است و میزان بالا بردن بینی هم متناسب با سلیقه فرد تنظیم می شود.
با بی حسی موضعی نخ گذاری پانزده دقیقه طول می کشد و تیغ و جراحی ندارد.
در صورت نیاز فرد هر زمانی خواست با یک یا دو نخ بینی خود را بالاتر می برد.
صدای تو دماغی و تورم یکساله نداریم. و مشکل بو نیز بروز نمی کند.

عوارض لیفت بینی با نخ چیست؟

بدون شک هر روش درمانی در پزشکی عوارض احتمالی خود را دارد که فرد قبل از انجام آن باید با پزشک معالج خود صحبت کرده و با آگاهی از عوارض های احتمالی تصمیم گیری نماید. از عوارض احتمالی مرتبط با لیفت بینی استخوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که پزشک نکات لازم در زمینه استریل کار کردن را رعایت نکند ممکن است فرد دچار عفونت و مشکلات ناشی از آن شود.
  • در چند روز اول، بینی حساس به لمس، دردناک و اندکی متورم می باشد. این عارضه کوتاه مدت بوده و با گذشت ۲ الی ۳ روز رفع خواهد شد. در صورت عدم بهبود علائم گفته شده و طولانی شدن آن به پزشک خود اطلاع دهید.
  • لیفت بینی با نخ باید توسط یک پزشک چیره دست انجام شود، چرا که در صورت خطا ممکن است محل ورود نخ ها بر روی بینی زخم باقی بماند که قطعاً جلوه ی زیبایی نخواهد داشت.
  • محل ورود و قرار گرفتن نخ ها در این روش بسیار مهم می باشد چرا که در صورت خطا ممکن است نخ ها در ظاهر بینی خود دیده شده و یا حتی جا به جا شده و بیرون بیایند.

تمامی عوارض گفته شده در صورت انتخاب کلینیک مناسب و پزشک متخصص ماهر، قابل پیشگیری بوده و جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.

مدت زمان بهبودی در روش عمل بینی با نخ ، چند روز است؟

در لیفت بینی با نخ که تنها ۱۵ نهایت ۲۰ دقیقه به طول می انجامد، اندکی کبودی یا تورم و درد وجود دارد که ماندگار نبوده و پس از گذشت ۲-۳ روز رفع می شود و اما زخم ایجاد شده در ناحیه ی تزریق نیز ۷ الی ۱۴ روز باقی خواهد ماند که این مدت زمان در افراد مختلف به دلیل تفاوت در سوخت و ساز و کلاژن سازی متفاوت می باشد و جای نگرانی نیست.

مدت زمان ماندگاری نخ های به کار برده شده در لیفت بینی حدوداً ۱ سال و یا نهایتاً ۱ سال و نیم می باشد که این حداقل و حداکثر زمان ماندگاری نخ ها بستگی به ویژگی ها و فیزیولوژی بدن هر فرد، میزان سطح سوخت و ساز، سبک زندگی، تغذیه فرد و دارد. البته جنس و تعداد نخ های به کار رفته نیز قطعاً تأثیر زیادی در کاهش یا افزایش این مدت زمان خواهد داشت.

مراقبتهای بعد از لیفت بینی با نخ

به طور کلی مراقبت های لیفت بینی با نخ جزئی بوده و مانند عمل جراحی بینی گسترده نیست. با این حال به منظور کمک به بهبودی هر چه سریع تر و پیش گیری از عارضه های احتمالی بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید:

۱_ به منظور رفع کبودی های ایجاد شده تا ۲۴ ساعت بعد از لیفت از کمپرس سرد استفاده کنید.

۲_ برای جلوگیری از عفونت احتمالی، پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند که باید سر ساعت مصرف شود.

۳_ در صورت وجود درد پس از لیفت بینی با نخ می توان از استامینوفن استفاده نمود.

۴_ معمولاً پزشکان توصیه می کنند تا به مدت ۱۴ روز از چسب مخصوص بینی استفاده کنید.

۵_ به مدت دو شب هنگام خواب، سر خود را به وسیله بالشت بالا نگه داشته و با زاویه حداقل ۳۰ درجه بخوابید.

بیمار برای حصول نتایج دلخواه به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

بیمار برای مشاهده نتایج مورد نظر فقط به یک جلسه درمان نیاز دارد. نتایج حاصل از لیفتینگ به نوع و تعداد نخ‌ها بستگی دارد و تعداد جلسات اهمیت چندانی در ایجاد نتایج ندارد. مادامی که از نخ‌های با کیفیت استفاده شود و پزشک تعداد آنها را به درستی انتخاب کند، نتایج مورد نظر پس از یک جلسه درمان قابل مشاهده خواهد بود.

ماندگاری لیفت بینی با نخ چقدر است؟

شایعترین ماده مورد استفاده در نخ ها ، پلی دیوکسانون یا به اختصار PDO نامیده می شود PDO به طور رایج در نخ بخیه های جراحی برای بستن زخم در بدن استفاده می شود و قابل جذب است. PDO در عرض ٦ الی ١٢ماه جذب می شود. هنگامی که فیبرهای PDO به مرور زمان در بدن جذب می شوند ، بافت نرم بینی را نیز برای تولید کلاژن و بافت همبند به منظور جایگزینی، در طول مسیر خود، تحریک می کنند ؛ بنابراین روند اصلاح فرم بینی ادامه می یابد. طول عمر اثر لیفت بینی برای اغلب بیماران ، حدوداً یک الی دو سال می باشد.

هزینه لیفت بینی چقدر است؟

در جواب این سوال مبنی بر این که هزینه لیفت بینی چقدر است ؟ باید گفت ،هزینه ی لیفت بینی با نخ ، خوشبختانه کاملا مناسب تر و مقرون به صرفه تر  نسبت به روش های ما قبل خود دارد و هزینه ی پایینتری برای بیماران در نظر گرفته است . هزینه لیفت بینی با نخ کاملا منصفانه است  و در همین خصوص است که هرروزه در دنیا بر شمار  متقاضیان  این روش افزوده میگردد .با استفاد از لیفت بینی با نخ  همه میتوانند  از داشتن  بینی زیبا  ، لذت ببرند  و چهره ی زیبایی را داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  در مورد لیفت بینی با نخ به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۴۹
نرگس وفا

ماموپلاستی

ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان، جراحی پلاستیک جهت اصلاح سایز یا ترمیم افتادگی پستان و نیز پس از ماستکتومی در زنان انجام می‌شود و معمولاً جهت زیبایی پستان انجام می‌گیرد. در طول عمل کوچک کردن سینه، چربی، بافت غدد و پوست از سینه برداشته شده و سپس بافت سینه تغییر شکل داده می‌شود و به این ترتیب وضعیت قرارگیری سر سینه اصلاح می‌گردد.

شما باید پیش از ماموپلاستی در مورد تمام خطرات و عوارض احتمالی اطلاعاتی به دست آورده و انتظارات واقعی خود را با پزشک در میان بگذاریدجراحی کوچک کردن سایز سینه ممکن است در بهبود وضعیت ظاهری و توانایی شما برای شرکت در فعالیت های بدنی موثر باشد.

عوامل رشد زیاد سینه

 

ژنتیک

ژنتیک در تعیین سایز و فرم سینه نقشی بسیار حیاتی و مهمی را ایفا میکند. ژن‌ ها بر اندازه هورمون‌ هایی که بر بافت سینه تاثیر می‌گذارند، موثر میباشند. ژن ها ضخامت و همچنین پوست اطراف سینه را تعیین می‌کنند.

سینه‌ های زنان ممکن است تحت تاثیر خانواده های مادر و پدر باشد. برای همین است که بعضی افراد با اندام های لاغر مشاهده میشوند که سینه های افتاده ای دارند.

ماموپلاستی

وزن بدن

سینه‌ های زنان از مقدار بیشماری بافت تشکیل شده اند. این بافت‌ ها از چربی هستند، بنابراین اتفاقی نیست که سینه‌ ها بزرگ یا کوچک شود. این بدان معنا است که وقتی وزن‌ روبه افزایش میرود. احتمالا سینه‌ ها بیش ‌تر رشد می‌کنند.

هنگام کاهش وزن، سایز سینه‌ها  ممکن است با توجه به مقدار چربی که از دست می‌دهند، تغییر کند. زنان با بافت متراکم سینه،دارای  بافت بیش‌ تر و چربی کم‌ تری هستند.

تغییرات هورمون

سینه‌ها اغلب در طول دوره‌های زمانی که سطح هورمون ها دارای نوسان هستند، افزایش می‌یابد. سایز سینه‌ ها در حین بارداری و قبل از قاعدگی ماهانه افزایش می‌یابد. تغییرات در هورمون‌ ها در این زمان باعث افزایش اندازه سینه ها می‌شود.

شیر دادن به نوزاد نیز می‌تواند سینه‌ها  را بزرگ ‌تر کند. با این وجود، بعد از این‌که میزان ترشح  هورمون ها به روند عادی برگردد یا بعد از این‌که سینه‌ها دیگر شیر تولید نکنند، سایز سینه نیز به حالت نرمال برمیگردد.

دارو های خاص

چندی از دارو هایی که حاوی هورمون‌ های جنسی هستند مانند قرص‌های جلوگیری از بارداری یا درمان جایگزینی هورمون می‌توانند منجر به افزایش سایز سینه‌ ها شوند. این‌ نوع دارو ها باعث می‌شوند که اندازه سینه بزرگ‌ تر از قبل شود. اما زمانی که استفاده از این داروها متوقف میشود، سایز سینه ها به حالت اولیه باز میگردد.

ماموپلاستی

کاندیدای مناسب عمل ماموپلاستی

  • افرادی که دارای سینه های بزرگی هستند که موجب نامتناسب به نظر رسیدن اندامشان خواهد شد.
  • بانوانی که دارای سینه های قرینه ای نیستند.
  • خانم هایی که سینه آنها به حدی بزرگ است که مانع فعالیت بدنی یا ورزشی فرد خواهد شد.

اقدامات قبل از ماموپلاستی

ابتدایی ترین و حیاتی ترین قدم قبل از اقدام به تمامی اعمال جراحی زیبایی تحقیق کافی در مورد انتخاب بهترین جراح می باشد ، چرا که انتخاب صحیح و برقراری ارتباط درست با ایشان در دستیابی شما به اهدافتان از انجام عمل نقشی اساسی دارد.

  1. بنابراین پس از انتخاب یک جراح متخصص ، با تجریه و حاذق جهت جلسه مشاوره نزد ایشان مراجعه نمایید و در این جلسه یکایک اهداف و خواسته هایتان از عمل را برای وی تشریح نمایید و از جراح خود درباره نتیجه درمان جویا شوید.
  2. جراح در این جلسه درباره جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه و روش پیشنهادی اش متناسب با وضعیت شما توضیحاتی را بریتان بیان می نماید.
  3. شما موظف هستید در صورت برخورداری از سوابق پزشکی و مصارف دارویی یا عادات خاصی از قبیل مصرف سیگار جراح معالج تان را آگاه نمایید.
  4. جراح ، شما را از منظر سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان از طریق تجویز سونوگرافی یا بثیوپسی مورد بررسی قرار می دهد.
  5. جراح متخصص ، پس از اطمینان از عدم ابتلای بیمار به سرطان سینه ارزیابی ها و معاینات لازم شامل بررسی کیفیت پوست و میزان بافت پستان و محل قرارگیری نوک و هاله پستان را روی بیمار انجام می دهد.
  6. در برخی موارد جهت ثبت اطلاعات کامل تر در پرونده بیمار ممکن است فتوگرافی ها و اندازه گیری هایی از بیمار انجام گیرد.
  7. افراد سیگاری می بایست از یک ماه قبل ازعمل و یک ماه بعد از عمل از مصرف سیگار خودداری نمایند.
  8. متقاضی جراحی ماموپلاستی باید از دو هفته قبل از عمل داروهایی مانند بروفن ، آسپرین و ویتامین E و همچنین مکمل های گیاهی و داروهای ضد التهابی را قطع نماید.
  9. نوشیدن الکل نیز به مدت دو هفته قبل از جراحی کوچک کردن سینه ها ممنوع می باشد.

روش ماموپلاستی

روش ماموپلاستی برای کاهش اندازه سینه ها ممکن است با توجه به شرایط شما متفاوت باشد. این روش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-جراحی از طریق برش

لیپوساکشن برای حذف چربی های اضافی در سینه ها

  • جراح معمولا موارد زیر را انجام می دهد:

برشی در اطراف و پایین هر پستان انجام می دهد.

تغییر سایز سینه از طریق حذف چربی و پوست

تغییر سینه و نوک پستان

  • پس از عمل جراحی:

سینه های شما پانسمان می شود.

ممکن است لوله ای در کنار هر بازو قرار داده شود تا هرگونه خون یا مایع اضافی را از بین ببرد

تجویز داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از خطر ابتلا به عفونت

  • روزهای اول یا یک  هفته بعد از عمل:

سینه های شما احتمالا کمی حساس خواهد شد

سینه های شما ممکن است متورم و کبود باشد

جراح شما ممکن است یک سینه بند فشرده الاستیک را برای محافظت از سینه برای شما توصیه کند

  • بعد از دو هفته:

-در حالی که سینه ها بهبود می یابند، باید فعالیت بدنی را دو تا چهار هفته محدود کنید

زخم و اسکار معمولا با گذشت زمان از بین می رود. برای برداشتن بخیه ها و بازبینی ، باید مجددا به پزشک جراح مراجعه کنید.

خطرات و عوارض ماموپلاستی

جراحی کاهش سایز  سینه یا ماموپلاستی، مانند هر جراحی دیگری با خطرات و عوارضی همراه است. برخی از خطرات احتمالی ماموپلاستی عبارتند از:

کبودی که معمولا موقت است

– از بین رفتن احساس در نوک پستان و پوست اطراف نوک پستان

مشکل یا ناتوانی در تغذیه با شیر مادر

تفاوت اندازه، شکل و تقارن سینه های چپ و راست پس از جراحی که ممکن است  برای بهبود وضعیت، جراحی بیشتری لازم باشد.

جراحی ماموپلاستی در موارد زیر توصیه نمی شود:

شرایط خاصی از قبیل دیابت یا مشکلات قلبی

در افراد خیلی چاق

هر نوع بیماری که باعث بروز مشکل در ناحیه سینه شود

سن مناسب برای جراحی

این عمل در هر سنی قابل‌اجرا است ولی توصیه می‌شود این عمل پس از تکمیل رشد سینه‌ها انجام شود.

آیا این عمل، خطر بروز سرطان پستان را کمتر می‌کند؟

به‌صورت منطقی به علت کم‌شدن حجم بافت پستان، احتمال سرطانی شدن آن بعد از عمل کاهش می‌یابد، هر چند این احتمال هنوز ثابت نشده است. بهتر است قبل از عمل ماموگرافی انجام دهید تا وجود سرطان پستان بررسی شود. در ضمن معاینه سالانه به همراه ماموگرافی توسط جراح و همچنین 6 تا 8 ماه بعد از عمل برای بررسی مجدد سینه‌ها، ماموگرافی (عکس‌برداری رادیولوژیک پستان) انجام شود.

هزینه های انجام عمل ماموپلاستی

هزینه عمل مامو پلاستی را به سادگی نمی توان اعلام کرد زیرا این عمل انواع مختلفی دارد و طیف گسترده ای را در بر می گیرد.

بسته به خدماتی که فرد دریافت می کند، هزینه نیز می تواند متفاوت باشد.

شرایطی مانند هزینه بی هوشی، لباس هایی که هنگام عمل از آن استفاده می شود ،نسخه های فرد متقاضی، هزینه دستمزد جراح و آزمایشات پزشکی بر روی هزینه های تمام شده ی عمل تأثیر می گذارند.

سطح و سابقه ی خود پزشک جراح؛ کلینیک و نیز تاثیر زیادی بر روی هزینه ها می گذارد و ممکن است این هزینه ها متفاوت باشد.

هر کلینیک هزینه تمام شده ی مربوط به خود را دارد و می تواند در افزایش و کاهش هزینه ها تاثیر داشته باشد.

توجه داشته باشید که عمل ماموپلاستی در مرکز جراحی انجام میگیرد.

درصد موفقیت عمل ماموپلاستی

یک جراحی ماموپلاستی موفق می تواند باعث کاهش درد در قسمت بالای پشت، گردن و شانه شود. همچنین ممکن است توانایی شما در مشارکت در فعالیت های جسمانی را افزایش دهد و تصویر مثبتی برای شما به همراه  داشته باشد.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۱۸
نرگس وفا