لاغری و تناسب اندام- زیبایی پوست و مو

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

ابدومینوپلاستی یک روش عمل جراحی زیبایی است که برای حذف چربی اضافی ناحیه شکم به منظور سفت کردن عضلات و فاسیای دیواره شکم استفاده می‌شود. این نوع عمل جراحی معمولاً در بیماران مبتلا به بافت شل یا تضعیف آن پس از بارداری یا به دنبال کاهش وزن عمده استفاده می‌شود. وراثت و ژنتیک نیز می‌تواند در داشتن شکم آویزان نقش داشته باشد. ابدومینوپلاستی در محدوده‌های متفاوت انجام شده و اغلب به چند دسته تقسیم می شوند. بسته به وسعت عمل جراحی، یک جراحی شکم کامل می‌تواند از 1 الی 5 ساعت طول بکشد. جراحی‌های شکم جزئی بین 1 الی 2 ساعت زمان می‌برد. پس از این جراحی باید برای ساخت ناف یک سوراخ جدید توسط جراح ایجاد شود.
هزینه مربوط به جراحی ابدومینوپلاستی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و حتی در درون مناطق یک کشور هم می تواند متغیر باشد. همانطور که هزینه بسیاری از اعمال جراحی زیبایی، بستگی به عوامل مختلف مانند سن بیماران، وزن و وضعیت سلامت فرد بستگی دارد، این جراحی نیز علاوه بر این عوامل به هزینه‌های دیگر بعد از عمل نیز وابسته است. مراقبت قبل و پس از عمل، هزینه‌های تجهیزات، دستمزد جراح، بی‌هوشی و داروهای مصرفی از جمله این هزینه‌هاست.

موارد انجام جراحی آبدومینوپلاستی کدامند؟

خانم هایی که بدنبال یک یا چند زایمان دچار شلی پوست ، تجمع چربی و کاهش تونیسته عضلات جدار شکن و ترکهای پوستی بر روی شکم شده اند.

افرادی که بدنبال کاهش وزن شدید دچار افتادگی پوست و شلی عضلات جدار شکم شده اند.

افرادی که دچار چاقی مرضی بوده اند و تحت اعمال جراحی Bariatric (نظیر گاستریک باندینگ یا بای پاس معده به روش لاپاروسکوپیک) قرار گرفته و دچار کاهش وزن شدید شده ودچار افتادگی و شلی پوست در سرتاسر بدن و از جمله شکم و پهلو ها شده اند.

با استفاده از جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی، افراد می توانند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر خود پیدا کنند، ولی بهتر است قبل از عمل در مورد توقعاتی که از نتایج این جراحی دارند وهمین طور در مورد نگرانی های خود با جراح مربوطه صحبت کنند تا در مورد این مسائل و نتیجه عمل با هم به توافق مورد نظر برسند.

عوارض  و خطرات

سالانه هزاران عمل آبدومینوپلاستی موفق در سطح دنیا انجام می شود،خصوصا اگر این عمل توسط یک جراح ماهر وبا تجربه دراین زمینه انجام شود،نتیجه عمل عموما رضایت بخش است .با این وجود همیشه خطرات و عوارض خاصی ممکن است همراه با این جراحی دیده شود.

عوارض نادری مثل درد، کبودی، سفتی و تشکیل لخته های خونی در ناحیه عمل و بی حسی موقت پوست انتهایی محل عمل برای چند هفته ممکن است بوجود بیاید.

جلوی عوارض را می توان با انجام درست و به موقع سفارشات جراح معالج قبل و بعد از عمل و تحرک داشتن بعد از عمل جراحی (در اولین فرصتی که فرد توان راه رفتن دارد) به حداقل و صفر کاهش داد.

این عمل برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگر خانم هستید و قصد دارید باردار شوید، بهتر است دست نگه دارید و پس از زایمان به سراغ چنین عملی بروید. زیرا در حین عمل، ماهیچه‌های عمودی منقبض و سفت می‌شوند. بارداری‌های آینده می‌توانند این عضلات را جدا کنند.

اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید نیز باید دقت زیادی به‌خرج بدهید. ابدومینوپلاستی می‌تواند زخم‌هایی دائمی و عمیق به‌جا بگذارد. پس اگر از چنین عوارضی خوش‌تان نمی‌آید بهتر است درباره‌ی انجام این عمل تجدیدنظر کنید. پزشک قبل از اینکه شما را جراحی کند، همه این موارد را به اطلاع‌تان می‌رساند.

 

تکنیک عمل

عمل آبدومینوپلاستی کامل می تواند 2 تا 5 ساعت طول بکشد ولی عمل آبدومینوپلاستی جزئی که فقط نواحی زیر ناف را تخلیه می کنند ، 1 تا 2 ساعت به طول خواهد انجامید ، پس در هر صورت طول مدت عمل به وسعت عمل جراحی بستگی دارد.در این عمل جراحی یک برش طولی از استخوان لگن یک طرف تا استخوان لگن طرف مقابل ایجاد می شود ، این خط برش بالای ناحیه تناسلی ایجاد می شود و سپس با یک برش گرد در اطراف ناف پوست آزاد شده و در نهایت پوست دیواره شکم در زیر ناحیه خط دنده ها جدا می شود. فلپ پوستی بزرگ از دیواره شکم جدا می شود تا عضلات طولی نمایان شود ، سپس عضلات را به هم نزدیک کرده و در کنار هم توسط بخیه فیکس می کنم ، این مرحله از عمل جراحی باعث باریک شدن کمر می شود وسپس اضافات پوست جدا شده و ما بقی آن به دیواره شکم بخیه می شود ودر نهایت یک محل جدید برای سوراخ ناف تعیین می شود و یک لوله که فضای زیر پوست را به بیرون ارتباط می دهد ، برای خروج ترشحات کار گذاشته می شود.

در یک آبدومینوپلاستی جزئی فقط پوست بین خط برش پایینی و ناف جدا شده و پایین کشیده می شود ، اضافات آن برداشته شده و مابقی بخیه می شود

 مراقبت بعد از عمل جراحی شکم ابدومینوپلاستی

معمولاً یک تا چهار هفته زمان می‌برد تا بیماران بتوانند به بهبودی نسبی دست یابند. در این مدت فرد به رعایت اقدامات خاصی توصیه می‌شود که اجرای دقیق آن‌ها به بهبودی سریع‌تر و کسب نتیجه بهتر از جراحی کمک خواهد کرد. این اقدامات بعد از عمل جراحی شکم ابدومینوپلاستی شامل:

  • به دلیل وجود درد در سه روز ابتدایی پس از عمل می‌توان با نظر جراح از مسکن و ضددرد استفاده کرد؛
  • استراحت مطلق و خوابیدن مداوم پس از عمل به دلیل خطر لخته شدن خون در پاها ممنوع است و فرد باید فعالیت روزمره خود را داشته باشد؛
  • مصرف آناناس تازه یا کمپوت آن می‌تواند روند بهبودی زخم را تسریع کند؛
  • مصرف میوه، ماهی و میگو در این دوران بسیار مفید است؛
  • بروز ترشحات خون‌آبه‌ای از محل زخم نرمال بوده ولی خونریزی فعال نیاز به پیگیری فوری به خصوص در دو هفته ابتدایی پس از عمل دارد؛
  • باید از بلند کردن اجسام سنگین در طول دوره بهبودی اجتناب شود؛
  • کبودی و ناراحتی پس از عمل طبیعی است که با پوشیدن لباس مخصوص و شکم‌بند کشسان برای یک ماه می‌توان میزان کبودی و تورم ناحیه را کنترل و ترمیم بافت شکم را حمایت کند. همچنین در شکل‌گیری جدید پوست ناحیه تحت درمان مؤثر است؛
  • باید از مصرف تمام اشکال نیکوتین از یک ماه یا بیشتر قبل از عمل جراحی و همچنین در طول دوره بهبودی خودداری شود؛
  • مصرف نمک باید حداقل تا دو هفته پس از عمل جراحی محدود شود؛
  • ویزیت پیگیری روز سوم و هفته اول پس از عمل برای بررسی ناحیه برش و زخم ضروری است. معمولاً درن در روز سوم خارج می‌شود؛

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۵۰
نرگس وفا

افتادگی پلک‌ها  و راه درمان

افتادگی پلک‌ها چهره شما را غم انگیز و خسته نشان می‌دهد و زاویه داشتن چشم‌ها چند سال به سن شما اضافه خواهد کرد. افتادگی پلک دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مادرزادی است. افتادگی پلک، خستگی زودرس پلک و چشم را به دنبال دارد، جلوی دید را می‌گیرد و مشکلات پوستی ایجاد می‌کند.

افتادگی پلک یکی از مشکلات زیبایی و بینایی قابل درمان در سطح جهان است.

افتادگی پلک بالا تا زمانی که تماسی با مردمک چشم نداشته باشد و در میدان بینایی فرد اختلال ایجاد نکرده باشد نیاز به جراحی ندارد اما زمانی که افتادگی پلک شدید باشد و بخشی یا تمامی مردمک را بپوشاند نیاز به درمان و جراحی دارد.

انواع افتادگی پلک :

۱-اکتسابی

  • افتادگی پلکی اکتسابی که می‌تواند انواع زیر را در بر بگیرد:
  • افتادگی پلکی عصبی:اعصاب پلکی درگیر شده و پلک را دچار مشکل می‌کنند.
  • افتادگی پلکی عضله ای : اختلال در عضله‌ی پلکی که پلک را بالا نگه می‌دار.
  • افتادگی پلکی تاندونی : ضعف در تاندون چشمی که پلک را بالا نگه می‌دارد.
  • افتادگی پلکی مکانیکی : پلک برای عضلات سنگین تر از آن است که بلندش کنند.

۲-مادرزادی

افتادگی پلک مادرزادی در کودکان می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله ضعف عضله ای ایجاد شود.

افتادگی پلکی در کودکان می‌تواند با ایجاد آستیگماتیسم یا تاری دید و یا انسداد مسیر بینایی منجر به شایع ترین اختلال ناشی از افتادگی پلکی در کودکان شود.

 

مشکلات ناشی از افتادگی پلک در بزرگسالان

افتادگی پلک خستگی زودرس پلک و چشم را به دنبال دارد، جلوی دید را می‌گیرد و مشکلات پوستی ایجاد می‌کند. زمانی که خستگی دید ایجاد شود، فرد مجبور می‌شود ابروهایش را بالا دهد تا جلوی دیدش باز شود؛ زمانی که این کار به طور مداوم در طول چند ماه انجام شود، پیشانی دچار چین و چروک می‌شود، تناسب چشم و ابرو از بین می‌رود و ماهیچه پلک شل می‌شود که همین مساله بعدها مشکلات زیادی را برای فرد به‌وجود می‌آورد.

افتادگی پلک؛ ناشی از تصادف‌های شدید

یکی از دلایل رایج افتادگی پلک، حوادث و تصادف‌هاست که بر اثر آنها عصب‌های پلک ـ که مسئول حرکت پلک هستند ـ فلج و موجب افتادگی پلک میشود. مشکل بزرگی که ممکن است افراد گاهی پس از تصادف و سوانح با آن مواجه شوند این است که به دلیل شرایط اورژانسی ایجاد شده، ممکن است ترمیم پارگی پلک و عضلات صورت به درستی انجام نشود که همین مساله نیز باعث افتادگی پلک می‌شود.

افتادگی پلک؛ ناشی از سوختگی‌ها

سوختگی‌‌ها نیز برای سلامت چشم مشکلاتی ایجاد می‌کند؛ در بعضی انواع سوختگی‌‌ها خود چشم و قرنیه آسیب می‌‌بیند و در موارد دیگر چشم‌ها سالم بوده ولی به پلک‌‌ها آسیب می‌رسد. در مواردی که پلک‌‌ها آسیب می‌بینند، اگر فرد بموقع برای ترمیم پلک اقدام نکند، مشکلاتی جدی‌‌تر برای چشم‌ها ایجاد می‌شود؛ برای مثال ممکن است پلک آسیب ‌دیده بسته نشود؛ بنابراین سوختگی یا هر بیماری دیگری مانند بعضی از فلج‌‌های صورت ـ که بر اثر آنها پلک بسته نمی‌‌شود ـ نیاز به پیگیری جدی دارند.

عوامل خطرزا در ابتلا به افتادگی پلک چیست؟

برخی از مشکلات پزشکی هم ممکن است، فرد را در خطر ابتلا به افتادگی پلک قرار دهد.

مشکلات پزشکی

اگر به افتادگی پلک مبتلا شدید، به‌ویژه در هر دو چشم، ممکن است که نشان‌دهنده‌ی نوعی مشکل پزشکی باشد. اگر فقط یکی از پلک‌ها دچار افتادگی شد، ممکن است ناشی از صدمه به عصب یا گل‌مژه‌ی موقتی، باشد. گاهی‌اوقات برخی از جراحی‌های مربوط به چشم، مانند لیزیک یا آب مروارید، نیز می‌تواند موجب افتادگی پلک شود؛ زیرا در این نوع جراحی‌ها، ماهیچه یا تاندون چشم، کشیده می‌شود.

بیماری های جدی

در برخی موارد، بیماری‌های جدی‌تری مانند سکته، تومور مغزی یا سرطان در اعصاب یا ماهیچه‌ها، فرد را به افتادگی پلک مبتلا می‌کنند. اختلال‌های عصب‌شناختی، مانند میاستنی گراویس، ضعف وخیم عضلانی، فرد را گرفتار افتادگی پلک می‌کنند. در این حالت، عصب‌ها یا ماهیچه‌های چشم دچار ضعف شدید عضلانی هستند.

راه‌های درمان افتادگی پلک

در بیشتر موارد افتادگی پلک در کودکان با جراحی درمان می‌شود و اگر با تنبلی چشم نیز همراه باشد، ممکن است درمان با قرار دادن پوشش روی چشم سالم، استفاده از عینک یا قطره چشمی نیز صورت گیرد. در اوایل دوران زندگی معمولا ضرورتی برای انجام جراحی برای موارد خفیف تا متوسط افتادگی وجود ندارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

زمانی که فرد هنگام مطالعه و رانندگی دچار خستگی می‌شود باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کند؛ زیرا اگر در مراحل اولیه و ابتدایی این کار را انجام دهد، عمل جراحی افتادگی پلک بهتر انجام می‌شود.

بهترین سن برای انجام عمل جراحی

عمل جراحی افتادگی پلک سن خاصی ندارد و در هر زمان که افتادگی پلک مشخص شد، فرد باید عمل جراحی انجام دهد. بیشتر مراجعان برای جراحی پلک بین ۴۰ تا ۷۰ سال دارند ولی این عمل تابع سن نیست، بلکه ممکن است این بیماری در بعضی خانواده‌ها زمینه ارثی داشته و امکان بروز آن بیشتر باشد یا به دلایل دیگری ایجاد شود.

آیا پلک‌ها پس از عمل جراحی دوباره مثل اول می‌شود؟

متاسفانه همه افتادگی‌‌های پلک‌ را نمی‌توان طوری عمل کرد که زیبایی آن مانند پلک دیگر شود. در هر صورت پلک جزئی از چشم است؛ بنابراین عمل باید طوری انجام شود که به خود چشم آسیبی نرسد. بعضی از انواع افتادگی‌های پلک به دلیل بیماری‌‌های عمومی چشم ایجاد می‌شود؛ برای مثال در بعضی موارد حرکت چشم در جهت‌های مختلف مختل شده و پلک دچار افتادگی می‌‌شود. متاسفانه بعضی از افراد نمی‌‌توانند پلک را خوب بالا ببرند، زیرا با این کار پلک بسته نشده و به چشم آسیب می‌‌رسد. بنابراین در مواردی ممکن است از نظر زیبایی، پلک قابل ترمیم نباشد اما در بیشتر موارد که افتادگی خفیف یا ثانویه ایجاد می‌شود، این مساله کاملا قابل حل است.

عوارض جراحی افتادگی پلک

عوارض جراحی افتادگی پلک می‌تواند شامل عفونت، خونریزی و کاهش بینایی ‌باشد ولی وقوع این عوارض بسیار نادر است.

اگرچه ظاهر پلک به طور قابل‌توجهی اصلاح می‌شود، اما ممکن است پلک‌‌ها کاملا قرینه به نظر نرسند.

در بیشتر موارد بعد از جراحی، هنگام نگاه کردن به پایین، پلک عمل شده نسبت به طرف مقابل، مختصری بالاتر قرار می‌گیرد و شب‌ها نیز مختصری باز می‌ماند که این دو عارضه مشکل‌آفرین نیستند. در بعضی موارد نیز ممکن است بیش از یک بار به عمل جراحی نیاز باشد.برای اصلاح نهایی پلک در ۱۰ تا ۲۰ درصد موارد، بعد از جراحی نیاز به یک عمل روتوش وجود دارد که این کار معمولا چند هفته تا چند ماه بعد از عمل جراحی اصلی انجام می‌‌شود و هدف آن تنظیم نهایی عضله در محل مناسب است.

جراحانی که در این عمل مهارت دارند، می‌توانند جراحی را با بی‌حسی موضعی انجام دهند، اما گاهی بیهوشی عمومی نیز صورت می‌گیرد و با این عمل اتصال عضله بالا برنده پلک با محل اتصال‌شان روی پلک دوباره برقرار می‌شود، ولی به طور شایع‌تر در نوع مادرزادی عضله را کوتاه می‌کنند.عمل اصلاح افتادگی پلک، عمل بسیار ظریفی است و مدت زمان آن برای هر چشم ۴۵ دقیقه تا یک ساعت است. در بیشتر موارد در عمل‌های افتادگی پلک ناشی از افزایش سن، نیاز به برداشتن پوست اضافه پلک نیز وجود دارد.

چشم‌ها بعد از هفت تا ده روز بعد از عمل جراحی نیاز به مراقبت دارند، ولی اگر عمل جراحی به دست فرد متخصص صورت بگیرد هیچ عارضه‌ای به همراه ندارد.

جلوگیری از افتادگی پلک چگونه است؟

متأسفانه هیچ راهی برای پیشگیری از ابتلا به افتادگی پلک، وجود ندارد. اما شناخت علایم و معاینه مرتب چشم، می‌تواند در مبارزه با این اختلال کمک کند. به‌محض مشاهده این مشکل، به‌ویژه در کودکان، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد. ازآنجایی‌که این مشکل، روی بینایی، اثر منفی می‌گذارد باید آن را جدی گرفت و درمان کرد. با مراجعه زودهنگام به پزشک، می‌توان جلوی بدترشدن آن را گرفت.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی جراحی پلک

پس از جراحی، ممکن است برخی از اثرات جراحی باقی مانده و ایجاد ناراحتی کند. پس از عمل جراحی، حداقل تا ۲۴ ساعت فعالیت شدیدی نداشته و به طور کامل استراحت کنید. پلک ها پس از عمل جراحی متورم می شوند. این مشکل به طور طبیعی در طول مراحل بهبودی کاهش می یابد، اما شما می توانید با استفاده از کمپرس یخ و بالا نگه داشتن سر خود، مشکل را کمی برطرف کنید.

گاهی اوقات تغییر رنگ در اطراف ناحیه جراحی شده و یا حتی در سفید ی چشم مشاهده می شود. این وضعیت باعث درد و یا اختلال در بینایی نمی شود و به طور طبیعی در طی یک هفته تا ده روز کاهش می یابد. اجتناب از خم شدن، حرکت شدید، یا بلند کردن اجسام سنگین تا مرحله بهبودی.

سعی کنید زیاد لبخند نزده یا بیش از اندازه فریاد نزنید. این کار باعث می شود که فشار عضلانی در اطراف ناحیه تحت درمان، ایجاد شده و یا باعث شل شدن آنها شود.

خوابیدن در موقعیت درست و نگه داشتن سر به سمت بالا در هنگام خواب، همچنین می توانید از بالش اضافی برای حفظ موقعیت استفاده کنید. در صورت بروز درد پس از تجویز پزشک، می توانید دارو مصرف کنید. اما توجه داشته باشید که آسپرین مصرف نکنید، زیرا می تواند خونریزی را افزایش دهد.

درمان افتادگی پلک با پلکسر پلاسماجت

پلکسر چیست و پلاسما چگونه عمل می کند؟

پلاسما یک گاز یونیزه است که حاوی (تقریبا) مقدار مساوی بارهای مثبت و منفی دارد. به علت خواص خاص آن، پلاسما را به عنوان حالت چهارم ماده نیز می شناسند.

پلکسر یک ژنراتور پلاسما است که پرتوهای کنترل شده و متمرکز پلاسما را با استفاده از یونیزاسیون گازهای موجود در هوا تولید می کند. پلاسما به کمک قوس الکتریکی کوچکی بین نوک دستگاه و پوست بیمار، تشکیل می شود.

این قوس، به طور کنترل شده، باعث تصعید اپیدرم پوست شده و در نتیجه این باعث می شود که کشیدگی پوستی در منطقه تحت درمان اتفاق بیفتد. این اقدام باعث جمع شدن پوست در ناحیه تحت درمان و در نتیجه، بالا آمدن پلک چشم و کاهش چین و چروک پوست می شود.

مزیت های پلکسر پلاسماجت

بر خلاف تکنیک های دیگر، پلکسر پلاسما باعث التهاب بافت های اطراف نمی شود، چرا که اثر آن فقط به مرز لایه های پایه محدود می شود.

پلکسر خونریزی و نکروز در بافت های اطراف ایجاد نمی کند. این مشاهدات در مطالعات بافت شناسی بر روی بافت هایی که با دستگاه پلکسر درمان شده اند تایید شده است. در نتیجه استفاده از این درمان، باعث از کارافتادن بیمار از کارهای روزمره اش نشده و همچنین در طول 5 روز ریکاوری، مقداری آرایش برای پوشاندن نواحی درمان شده کافی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۲۷
نرگس وفا

هایفو تراپی چیست؟

اکثر افراد نگران چین و چروک های پوست خود به دلیل افزایش سن هستند روش های زیادی برای حل این مسئله وجود دارد از قبیل لایه برداری شیمیاییمیکرودرم , لیزر و اما یکی از بهترین روش های موجود فعلی که در سال 2008 برای اولین بار استفاده شد هایفوتراپی میباشد که در سال 2009 مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفت. به کمک هایفوتراپی میتوان با کمک امواج و فرکانس های بالا به جوانسازی پوست دست یافت هایفوتراپی روش خارق العاده ایست که میتواند به سفت شدن پوست کمک شایانی کند .اخیرا طبق پرسشنامه ای که بین بیماران 30 سال به مدت 3 تا 6 ماه انجام گرفت نتیجه بر آن شد که اثرات جانبی و رضایت بیماران از هایفوتراپی واقعا چشمگیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

هایفو HIFU مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound است، به معنای امواج اولتراسوند یا فراصوت پرتوان و متمرکز که یک تکنولوژی نسبتا جدید در آرایش محسوب می شود. هایفو به عنوان یک روش درمانی و آرایشی برای صورت است که انرژی امواج فراصوت متمرکز را با یک دستگاه دستی برای صورت و گردن به کار می برد. هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که به تحریک سلول ها کمک می کند و منجر به جوانسازی بافت ها و تولید کلاژن می شود. تاثیر نهایی درمان این روش سفت شدن و لیفتینگ پوست در نواحی مورد نظر است.

هایفو تراپی می تواند جوانسازی بافت ها را تحریک کرده و کلاژن تولید کند که به سفت شدن و لیفتینگ پوست شل شده کمک می کند. به علاوه این روش برای تجزیه رسوبات چربی نیز استفاده می شود. یک متخصص حرفه ای می تواند بدون نیاز به جراحی نتایج بسیار موثر و چشمگیری را ایجاد کند.

کاربردهای هایفو تراپی 

جوانسازی و لیفتیتگ
ازبین بردن چروک
سفت کردن پوست
کلاژن سازی
لیفت و بالا کشیدن ابرو
افزایش الاستیسیتی گونه ها

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب می باشد؟

این روش برای کلیه کسانی که پوست صورتشان شل شده به طوریکه  مشهود و قابل مشاهده باشد مناسب است و افرادی که تمایل دارند لیفت ابرو و یا لیفت صورت  و لیفت نخ  و لیفت با نخ انجام دهند مناسب می باشد اما معمولا افراد سی سال به بالا می توانند هایفوتراپی انجام دهند.

 

طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

در این روش پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه دسته دستگاه (پروپ) هایفو (HIFU) را درست مثل سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد چون این تکنیک درد غیر قابل تحملی ندارد هیچ نیازی به بیهوشی و بی حسی ندارد و بعضا حتی نیاز به مالیدن کرم های موضعی بی حسی نمی باشد.

نکته قابل توجه اینجاست که بلافاصله بعد از اتمام هایفوتراپی شخص بطور واضح لیفت صورت خود را حس می کند که به این نتایج، نتایج سریع الاثر هایفو (HIFU) می گوییم.

زمان لازم برای انجام هایفو چقدر است؟

انجام هایفوتراپی در ۱ جلسه کوتاه ۱ ساعته انجام می‌شود.

  •  بلافاصله می‌توان در محیط کار خود حاضر شد.
  •  همه خانم ها که می‌خواهند (همیشه جوان ) بمانند.
  •  کسانی که قصد کاهش وزن دارند ( نگران شل شدن پوست ) خود هستند.
  •  همه خانم‌ها در همه سنین جهت رفع چروک و شلی پوست

مهم ترین ویژگی هایفو تراپی این است که سطح پوست کاملاً سالم و بدون آسیب (دست نخورده) باقی می ماند. پس نیازی به استراحت نداشته و بلافاصله شخص می تواند به ادامه فعالیت و کارهای روزانه اش بپردازدجوانسازی پوست با هایفو یکی از رایج ترین و توسعه یافته ترین سیستم های درمانی امروزی است. با تقبل هزینه هایفوتراپی میتوان زیبایی را به پوست خود بگرداند.

آیا هایفوتراپی با درد همراه است؟
عوارض هایفو بسیار اندک است. میزان احساس درد و ناراحتی این درمان از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. بیشتر بیماران مرحله دریافت انرژی گرمایی را به خوبی تحمل می‌کنند. هر درد یا ناراحتی همراه با این روش، موقتی بوده و معمولاً فقط در طی عمل بروز خواهد کرد.

اثرات هایفوتراپی تا چه مدت باقی می‌ماند؟
بیماران می‌توانند برخی از اثرات اولیه درمان و لیفت صورت را مشاهده کنند. سفت شدن پوست در طی 3 تا 4 ماه رخ می‌دهد و کلاژن‌های جدیدتر با کلاژن‌های قدیمی جایگزین می‌گردد. فرایند بازسازی کلاژن تا 6 ماه پس از شروع درمان ادامه خواهد یافت. روند پیری با همین سرعت ادامه دارد، اما نتایج هایفوتراپی دائمی بوده و محو نخواهد شد.

 

پس از هایفوتراپی

برخی بیماران بعد از اتمام درمان درد خفیفی را گزارش کرده اند که معمولا به خودی خود درمان می شود. در صورت بروز علائم درد پزشک داروهای ضد درد تجویز خواهد کرد. برخی پزشکان نیز کرم هایی برای صورت تجویز می کنند تا از پوست در مقابل اشعه های UV خورشید و دیگر عوامل مضر محیطی محافظت کند.

پس از اتمام درمان هایفو فرد تحت درمان به راحتی و بلافاصله می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد. اما لازم است حتما از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده شود.

برای رسیدن به بهترین نتیجه توصیه می شود هایفوتراپی را به مدت 4 تا 6 هفته انجام دهید که بین هر جلسه حدود 3 تا 4 ماه فاصله است.

انتظار می رود تولید کلاژن طی دو تا سه ماه به سطح مطلوب خود برسد. در طول این مدت است که فرد متوجه جوان شدن، سالم تر شدن و شاداب شدن پوست صورت خود می شود.

هزینه هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی بستگی به تجهیزات و امکانات درمان و نیز هزینه پزشکان دارد. موضوع مهمی که قیمت را تحت تأثیر قرار می دهد، این است که چه بخشی از بدن شما نیاز به درمان دارد و چه تعداد جلسات درمان مورد نیاز است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۰
نرگس وفا

مراقبت و زیبایی مو

آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که خانم های حاضر در تبلیغات مربوط به مو، چگونه موهایی به این شدت جذاب و درخشان دارند؟ در طول سالیان دراز متخصص پوست و مو و از طرف دیگر بیوتی بلاگرها و نویسندگان مجلات زیبایی و آرایش به نکاتی در مورد داشتن موهایی سالم و زیبا رسیده اند،

 در ادامه به تعدادی از بهترین، کاربردی ترین و عملی ترین این نکات برای مراقبت از مو و داشتن موهایی درخشن، زیبا و سالم خواهیم پرداخت: از محصولاتی که باید استفاده کنید ( شامپو، نرم کننده و ماسک مو) تا مدل دادن و مراقبت از مو (مانند محافظت کننده های گرمایی). 

مو

موی بلند. موی کوتاه. موی خشک یا چرب،‌ مجعد یا صاف. آیا به این فکر کرده‌اید که از موها‌ی‌تان به درستی مراقبت می‌کنید یا نه؟ آیا از محصولات مناسب برای نوع خاصی موهای‌تان استفاده می‌کنید؟ آیا ممکن است شامپویی که مصرف می‌کنید به موهای‌تان آسیب بزند؟ آیا باید موهای‌تان را بیشتر برس بکشید یا کمتر؟ با بیش از ١۰۰۰۰۰ فولیکول مویی که روی سر شما وجود دارد، بهتر است چند نکته درباره مراقبت از مو یاد بگیرید تا موها‌ی‌تان سالم و براق باشد.

توصیه‌هایی برای موی خشک

موی خشک ظاهری شکننده دارد و زبر است. موی خشک علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد، از عوامل ژنتیکی گرفته (اگر پدر ومادرتان موی خشک دارند، شما هم احتمالا موهای خشکی دارید) تا شیوه‌ی مراقبت از مو.

غدد چربی غیرفعال می‌تواند یکی از علل خشکی مو باشد. اگر موهای خشک شما از پوست خشک نشات می‌گیرد، سعی کنید موها را کمتر بشویید (هر دو سه روز یکبار). و همچنین به نوع شامپو و نرم کننده‌ای که مصرف می‌کنید، دقت کنید تا مطمئن شوید که چربی‌های لازم را به پوست سر می‌رساند. به دنبال محصولاتی بگردید که برچسب «آبرسان» و «مرطوب‌کننده» دارند.

 

حواس‌تان به گرما و مواد شمیایی باشد، مخصوصا اگر موهای‌تان خشک است.

با اینکه استفاده از اتوهای مو بسیار شایع است، اما این ابزارها می‌توانند آسیب زیادی به پوست شما وارد کنند. وقتی گرمای زیادی به پوست شما وارد کنند، می‌توانند به پوست آسیب برسانند. کم کردن میزان استفاده از این ابزارهای آرایشی مو (یا حداقل استفاده از آن با دمای پایین‌تر) می‌تواند به داشتن موی سالم‌تر کمک کند.

اگر مطمئن نیستید که چرا این وسایل به موهای‌تان آسیب می‌زنند، تصور کنید از این‌ها برای پوست‌تان استفاده می‌کنید. آیا کسی حاضر است، هوایی داغ را با قدرت ١٨٧۵ وات هر روز صبح روی پوست خود تحمل کند؟ احتمالا نه!

 

مواد شیمیایی قوی که در رنگ‌موها، فیکس‌کننده‌ها و ریلکسرها وجود دارد، چربی لازم برای مو را از بین می‌برند. بعضی از رنگ موها حاوی مواد شیمیایی کمتری در مقایسه با دیگر محصولات هستند. حواستان به سفید کننده‌ها و پراکسیدهای مو باشد چون موجب موخوره و شکنندگی مو می‌شوند.

و در نهایت اینکه مراقب خورشید تابستان باشید. نور خورشید و کلرین هر دو می‌توانند موجب خشکی مو شوند. ساده‌ترین راه پیشگیری هم استفاده از کلاه یا دوری از نور زیاد آفتاب است (که برای پوست‌تان هم مفید است).

می‌توانید وقتی به استخر می‌روید با پوشیدن کلاه شنا هم از موهای‌تان محافظت کنید. یک راه دیگر هم این است که قبل از رفتن به ساحل یا استخر از نرم کننده استفاده کنید. اگر در استخر حاوی کلر شنا می‌کنید، بعد از ورزش، حتما موهای‌تان را با آب تمیز بشویید. اگر مرتب شنا می‌کنید حتما از شامپوهای از بین برنده‌ی کلر استفاده کنید.

توصیه‌هایی برای موی چرب

آیا موهای‌تان چرب است؟ اگر هر روز صبح موها‌ی‌تان را می‌شویید احتمالا عصر نشده دوباره به نظر می‌رسد نیاز به شست‌و شو دارید. در نظر داشته باشید که موی چرب از پوست چرب می‌آید. پوست سر و مو را به اندازه‌ی کافی بشویید، حتی اگر لازم است دو بار. می‌توانید شامپو را پیش از شستن، بگذارید پنج دقیقه روی مو بماند و فقط از نرم کننده برای نوک موها استفاده کنید. هرگز نرم‌کننده را به پوست سر نزنید و از برس کشیدن مرتب هم خودداری کنید چرا که برس چربی را از پوست سر به موها منتقل می‌کند.

از آرایشگرتان بخواهید که محصولاتی برای موی چرب به شما پیشنهاد کند. از محصولاتی که براق‌کننده هستند دوری کنید. چرا که چربی موی‌تان را بیشتر می‌کند.

رای داشتن موهای شاداب و درخشنده موها را با آب ولرم شست و شو دهید.
آب داغ روغن طبیعی موجود در موها را که نقش حفاظتی برای مو دارد را از بین می برد . در نتیجه مو درخشندگی و شادابی خود را از دست می دهد . اما این به این معنا نیست که برای رهایی از موهای شکننده و نازک موهای خود را با آب سرد بشویید .
متخصصان توصیه می کنند موهای خود را با آب ولرم بشویید .

تقویت موی نازک با سیلیکون
موی نازک و مرده شکایت شایع زنان است ، حالت دهنده های مختلف فقط موها را نرم می کنند . بهترین راه استفاده از محصولاتی است که حاوی سیلیکون است . این مواد تار های نازک مو را با یک غشاء نازک می پوشانند و موجب پر پشت شدن مو ها می شوند و از چرب به نظر رسیدن موها جلوگیری می کنند. اثر سیلیکون بر روی مو حتی بعد از شست و شوی هم باقی می ماند .

موهای رنگ شده را بیش از حد نشویید.

مسئله‌ی شستشوی موها در مورد موهای رنگ‌شده که با شستشوی زیاد درخشندگی خود را از دست می‌دهند، اهمیت بیشتر می‌یابد.

تریسی کانینگهام (Tracey Cunningham) متخصص رنگ مو می‌گوید «بزرگترین اشتباه، شستشوی هر روزه‌ی موهای رنگ‌شده است. شامپویی مناسب برای موهای رنگ شده‌ بخرید، توصیه می‌کنم از شامپوهایی استفاده کنید که در برابر اشعه‌ی خورشید مقاوم هستند و هر چند روز یک‌بار با شستشو با این نوع شامپوها و استفاده از حالت دهنده‌های مناسب، موها را شاداب و سالم نگه‌ دارید.

فراموش نکنید: موها را هر روز با شامپو نشویید. شامپو با از بین بردن چربی، نرمی و خوش حالتی موها را از بین می‌برد.

از مواد صافکننده پرهیز کنید

موادی که برای صافکردن موها استفاده میشوند، باعث شکننده شدن موها میشوند و به موها آسیب می‌رسانند پس هیچگاه از این مواد استفاده نکنید.

فقط ریشه موها را خشک کنید.

برای اینکه از وزشدن موها جلوگیری کنید، فقط ریشه موها را با حرارت سشوار خشک کنید، این کار باعث می‌شود تا ساقه و نوک موها زیاد خشک نشود و همانطور مرطوب باقی بماند.

مو

برای درمان شوره سر از روغن ها استفاده نکنید.
خشک دلیلی بر ایجاد شوره مو نیست . بسیاری از افراد از شوره سر که اختلالی بسیار جزئی است شکایت می کنند . استفاده از روغن های مختلف بر روی سر برای از بین بردن شوره موها فقط باعث تشدید این مشکل می شود . شامپوهای دارویی ضد شوره را که متخصصان توصیه می کنند و یا آن دسته از شامپوهایی که در داروخانه ها به فروش می رسد می تواند کمک به سزایی به درمان شوره سر می کنند .زمانی که از شامپوی ضد شوره استفاده می کنید باید به حداقل پنج دقیقه بر روی سر باشد و سپس مو را آبکشی کنید .

ترمیم موخوره با پروتئین
رنگ کردن مداوم مو ها ، دکلره کردن ، کراتینه کردن ،سشوار کردن زیاد موها باعث آُسیب لایه خارجی مو می شود .خوشبختانه محصولات زیادی برای ترمیم مو خوره وجود دارد ، برای ترمیم موخوره باید از شامپوها و حالت دهنده هایی که حاوی پروتئین است باید استفاده کرد .ترمیم موخوره با مصرف مداوم محصولات پروتئینی از بین می رود .

مو

حجیم شدن موها
پر پشتی مو پدیده ای ارثی است اما شیوه محافظت و رسیدگی به مو هم بر پرپشتی مو تاثیر می گذارد . افراد مو قرمز معمولاً مو هایی ضخیم تر دارند، در حالی که تارهای موی افراد بلوند باریکتر اما بیشتر است . خوشبختانه شما می توانید مو های خود را با هر رنگی که هست حجیم تر کنید . از نرم کننده ها یی که گیاهی هستند استفاده کنید . ابتدا ریشه موهای خود را خشک کنید. اگر موهای شما خیلی نازک است، هنگام خشک کردن، فر یا حالت دادن آنها از حرارت کم استفاده کنید.

از مو های خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.
همان طور که نور خورشید آسیب های برای به همراه دارد به همان میزان برای مو هم مضر است . قرار گرفتن مو در معرض مستقیم نور خورشید باعث خشکی می شود به خصوص وقتی مو ها رنگ شده باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر به متخصص پوست و مو و  کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۳۰
نرگس وفا

رینوپلاستی

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی در لغت از دو کلمه رینو و پلاستی تشکیل شده است. رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای اصلاح یا زیبا کردن است.

برای یک چهره حتی یک تغییر کوچک در بینی شما میتواند تأثیر زیادی در ان داشته باشد.  در اکثر موارد میتواند موجبات رضایت را برای فرد فراهم اورد. یکی از مزایای عمده رینوپلاستی افزایش اعتماد به نفس فرد بعد از تغییر شکل بینی و هماهنگ شدن آن با صورت میباشد.
یک  بینی زیبا و متوازن باعث جذابتر شدن چهره شما میشود. یک قانون اثبات شده است که توازن چهره باعث جذابیت بیشتر فرد از دید دیگران میشود.  اگر مشکل داشته و متوازن نباشد ممکن است جذابیت و زیبایی شما را کاهش دهدجراح متخصص به راحتی میتواند این مشکل را برطرف کرده و چهره شما را متوازن سازد.
دماغ  بزرگ و پهن ممکن است ویژگی های دیگر چهره شما را تحت تأثیر قرار داده و ظاهر صورتتان را  نامتوازن جلوه دهد. با تغییر دادن سایز و شکل بینی از طریق عمل  رینوپلاستی، دیگر اعضاء چهره هم بهت نمایان میشود. بسیاری از افراد بعد از عمل هم از لحاظ فیزیکی و هم روحی احساس بهتری دارند به خصوص که اگر بینی آن ها در زمان کودکی و جوانی موضوع تمسخر دیگران بوده است.

این عمل مزایای بسیاری هم برای افرادی دارد که به دلیل شکل بینی خود مشکل تنفسی داشته اند همچنین  میتواند به باز شدن مجرای بینی کمک کرده و نفس کشیدن را برای شما راحتتر نماید. همچنین رینوپلاستی میتواند باعث رفع مشکلات مادرزادی مانند انحراف غضروف بینی یا نامتوازن بودن شکل بینی شود و علائمی را که باعث تأثیر گذاری بر سیستم کلی گردش خون میشود را از بین ببرد.

اهداف جراحی بینی 

  • بزرگ کردن بینی
  • کوچک کردن بینی
  • برداشتن قوز بینی
  • عمل بینی گوشتی
  • جراحی انحراف بینی
  • عمل بینی استخوانی
  • پلیپ بینی
  • کوچک کردن سوراخ های بینی
  • تغییر زاویه بینی نسبت به لب بالا

انواع عمل رینوپلاستی: 
دو نوع عمل رینوپلاستی می توان برای تغییر شکل بینی و بهبود ظاهر آن انجام داد که عبارت از عمل جراحی باز و عمل جراحی بسته است.

در عمل در جراحی باز یک شکاف (اسکار) در داخل بافت بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود و با استفاده از آن تغییرات مورد نیاز بر روی بینی انجام می شود.

در عمل جراحی بسته، شکاف های ایجاد شده کاملاً در داخل بینی هستند. عمل جراحی باز معمولاً از نظر زمانی طولانی تر از عمل جراحی بسته است و بیشتر برای بیمارانی مناسب است که نیاز به تغییر سر بینی خود دارند. در عمل جراحی بسته از ایجاد یک بریدگی آشکار بر روی بینی اجتناب می شود، اما از این روش نمی توان در حالت هایی استفاده کرد که نیاز به ایجاد تغییرات زیاد بر روی بینی وجود دارد. با توجه به این که در این روش یک برش بسیار کوچک در بینی ایجاد می شود، امکان برطرف و محو شدن آن با گذشت زمان وجود دارد. به همین خاطر اکثر جراحان از این تکنیک برای انجام عمل جراحی بر روی بینی بیماران خود استفاده می کنند.

چگونگی عمل  رینوپلاستی

رینوپلاستی از آن‌دسته جراحی‌هایی است که درمورد همه‌ی افراد دارای مراحل دقیقا یکسانی نیست. به این معنی که هر عمل بینی در نوع خودش منحصربه‌فرد است و براساس آناتومی و اهداف خاص همان فرد انجام می‌شود. رینوپلاستی می‌تواند به دو روش باز و بسته انجام شود. جراح برای اینکه بتواند اصلاحات لازم را روی استخوان و غضروف بینی‌ اعمال کند، بسته به روش و پیچیدگی جراحی، فرد باید تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار بگیرید.

بی‌حسی موضعی به‌همراه آرام بخش

استفاده از این نوع بیهوشی معمولا در جراحی‌های سرپایی ترجیح داده می‌شود و فقط قسمت مشخصی از بدن را بی‌حس می‌کند. در این روش برای جلوگیری از احساس درد داروی بی‌حسی به بافت‌ بینی تزریق می‌شود. داروی آرام‌بخش را نیز با تزریق وریدی دریافت خواهید کرد. به‌این‌ترتیب حالت بی‌حالی و سستی پیدا می‌کنید، اما به خواب نمی‌روید.

بیهوشی عمومی

در این روش داروی بیهوشی را ازطریق استنشاق یا تزریق وریدی دریافت خواهید کرد. برای تزریق وریدی لوله‌ی کوچکی در یکی از رگ‌های دست‌، گردن یا قفسه‌ سینه کار می‌گذارند. بیهوشی عمومی روی کل بدن تأثیر می‌گذارد و موجب ناهشیاری موقتی می‌شود. در این نوع بیهوشی به لوله‌ی تنفسی نیز نیاز خواهید داشت.

بعد از انجام رینوپلاستی به قسمت ریکاوِری انتقال داده می‌شوید. در قسمت ریکاوِری پرستاران مراقبت‌تان خواهند بود تا به‌هوش بیایید. بسته به شرایط‌تان شاید همان روزِ عمل یا روز بعد مرخص شوید.

رینوپلاستی و سِپتوپلاستی چه تفاوتی دارند؟

رینوپلاستی به جراحی تغییر شکل بینی گفته می‌شود. ازآنجایی‌که تنفس و شکل بینی به‌ هم مرتبط‌اند، گاهی اوقات رینوپلاستی نه فقط به‌منظور تغییر ظاهر بینی بلکه به‌خاطر تقویت تنفس از راه بینی انجام می‌شود. اما سِپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی یعنی صاف‌کردن تیغه‌ی داخلی بینی برای بهبود تنفس. تیغه‌ی داخلی بینی مسیر تنفسی را به دو قسمت راست و چپ تقسیم می‌کند. وقتی‌که این تیغه کج باشد، تنفس از راه بینی سخت می‌شود. سِپتوپلاستی اغلب همراه با رینوپلاستی انجام می‌شود.

خطرات و عوارض عمل بینی چیست؟

رینوپلاستی درست مثل هر جراحی دیگری می‌تواند با عوارضی همراه باشد. از عوارض رینوپلاستی می‌توان به خونریزی بینی، عفونت یا واکنش منفی نسبت به ماده‌ بیهوشی اشاره کرد. سایر خطرات احتمالی و عوارض جراحی بینی عبارت‌اند از:

  • خون دماغ شدن مکرر؛
  • تنفس سخت از راه بینی؛
  • بی‌حسی دائمی در داخل و اطراف بینی؛
  • احتمال ایجاد ظاهر نامتقارن و غیریکدست در بینی؛
  • درد، تغییر رنگ یا ورم مداوم بینی؛
  • اثر زخم؛
  • سوراخ شدن تیغه‌ بینی.

حتما باید در ویزیت‌های اولیه درمورد خطرات احتمالی و عوارض عمل بینی با جراحتان صحبت کنید.

نکات بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

  • در 24 ساعت اول پس از عمل بینی بهتر است در جهت کاهش تورم دور چشم از کیسه یخ روی چشم‌ها استفاده شود.
  • طی چند هفته پس از جراحی بینی برای بهتر شدن تنفس می‌توان روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمکی، داخل بینی را شست‌وشو داد.
  • تا دو هفته پس از عمل زیبایی بینی سعی شود از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری شود.
  • رفتن به مسافرت بعد از 5 تا 7 روز بعد از عمل بلامانع است.
  • در هفته‌های اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود.
  • طی روزهای اول پس از عمل جراحی بینی از هرگونه ضربه به بینی باید پرهیز شود. به‌عنوان مثال هنگام خواب باید اتاق باز خوابید.
  • هنگام خوابیدن سعی شود نیم‌تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود.
  • در هفته‌های اول پس از عمل بینی لازم است از فعالیت‌های بدنی شدید و ورزش‌های سنگین اجتناب شود.
  • از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارند در هفته‌های اول باید پرهیز شود.
  • در هفته اول پس از عمل سعی شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت هنگام خنده و نیز از گریه اجتناب شود.
  • شستن صورت یا حمام کردن به شرطی که پانسمان روی بینی خیس نشود بلامانع است.
  • استفاده از لنزهای تماسی چشم و مواد آرایشی روز بعد از عمل بلامانع است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به کلینیک پوست و مو و زیبایی مراجعه کرده و با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۵۳
نرگس وفا

تزریق چربی

با گذشت زمان و بالا رفتن سن تغییراتی در بدن افراد رخ می دهد، یکی از این تغییرات کاهش حجم چربی در لایه‌های زیرین بدن است و پوست بدن به خصوص پوست صورت، گردن و پشت دست حالت چروکیده و نازک پیدا می‌کند.
تزریق چربی که به آن لیپو اینجکشن گفته می شود، از روش های شناخته شده در جراحی های زیبایی است که به منظور افزایش حجم چربی زیر پوستی و بهبود ظاهر پوست انجام می شود. در این نوع جراحی، سلول های چربی را از نقطه ای از بدن که محل تجمع بافت چربی است برداشت کرده و به نقطه ی مورد نظر تزریق می شود. شایع ترین نواحی که چربی از آن برداشت می شود در افراد مختلف متناسب با تجمع چربی در اندام ها متفاوت است، اما به طور معمول برداشت چربی از شکم، کمر و ران ها برداشت می شود.

چه زمانی می توان تزریق چربی انجام داد؟

  • اگر ناحیه ای در صورت شما چروکیده و فرورفته است.

  • اگر بخواهید تاثیر دائمی بیشتری در مقایسه با پرکننده های موقت داشته باشید.

  • اگر بخواهید چین و چروک یا جای زخم را از بین ببرید ، فرورفتگی های بدنتان را پر کنید و صورت و دستتان را جوانتر کنید.

  • برای بازسازی سینه ها، پر کردن چروک های آن یا مخفی کردن جای ایمپلنت های سینه

 

مراحل تزریق چربی

عمل تزریق چربی، دارای چند مرحله است:

ابتدا چربی مورد نیاز برداشته می شود.

در مرحله اول از عمل تزریق کردن چربی، ابتدا پس از مشخص شدن اندامی که از آن چربی خارج خواهد شد، چربی مورد نیاز توسط یک سوزن کوچک زیر پوستی برداشته می شود. (روش لیپوساکشن) این مرحله با دقت زیادی انجام می گیرد چون بافت و سلول های چربی به هیچ وجه نباید آسیب ببینند. همچنین هنگام استفاده از سوزن، پزشک متخصص این عمل را با نهایت دقت انجام می دهد که بافت چربی آسیب نبیند. همچنین باید بدانید که مقدار چربی خارج شده از بدن فرد، بسیار کم می باشد. بعضی ها تصور می کنند که پس از خروج چربی از بدن، آنها به مقدار قابل توجهی لاغر خواهند شد در صورتیکه این تصور درست نیست.

سپس چربی خارج شده جدا می شود.

برای عمل تزریق چربی، فقط به سلول های چربی نیاز است و نه موادی که به آنها چسبیده اند. بنابراین باید چربی را از مایعات و موادی که در کنار چربی هستند جدا کرد. برای این کار از دستگاه سانتریفیوژ استفاده می شود. سانتریفیوژ با تولید سرعتی بسیار زیاد، سبب به وجود آمدن نیروی گریز از مرکز می شود و به همین خاطر می تواند چربی را جدا و خالص سازی کند.

عمل تزریق چربی آغاز می شود.

پس از این که چربی خالص سازی شد، تزریق چربی به اندام هدف آغاز خواهد شد. در این مرحله، پزشک متخصص شما، با یک نوع سرنگ مخصوص، چربی را به اندام های مشخص شده تزریق می کند تا بتوان به نتایج خوب و دلخواه رسید.

 

مراقبت قبل از تزریق چربی

  1. در صورت ابتلا به بیماری های خاص مثل فشار خون بالا، دیابت و مصرف دارو حتما پزشک را در جریان بگذارید.

  2. در صورت بارداری و شیردهی، پزشک را از وضعیت خود آگاه کنید.

  3. لازم است بیمار سابقه هر گونه پروتز یا تزریق ژل و سایر فیلرها را حتما به پزشک خود اطلاع بدهد.

  4. تا دو هفته قبل از انتقال چربی، از مصرف آسپرین، ژلوفن و غیره (داروهای رقیق کننده خون) و ویتامین E خودداری کنید.

  5. تا چند روز قبل از انتقال چربی، سیگار و قلیان نکشید و الکل هم مصرف نکنید.

مراقبت بعد از تزریق چربی

  1. بعد از تزریق چربی می توانید از کیسه یخ استفاده کنید.

  2. تا 3 ساعت بعد از تزریق، دراز نکشید. بیمار می تواند بنشیند و یا راه برود.

  3. از فعالیت های شدید فیزیکی به مدت 24 الی 48 ساعت پرهیز کنید.

  4. قسمتی که چربی تزریق کرده اید را از حرارت بالا و فشار دور نگه دارید.

  5. همیشه به این نکته توجه کنید که وجود مقدار کمی کبودی، ورم و قرمزی در محل تزریق شده طبیعی ست و نباید زیاد نگران آن باشید.

  6. بیمار می تواند تا 24 ساعت بعد از پیوند چربی، پانسمانش را بردارد و قسمت هایی که چربی تزریق کرده است را با آب ولرم و شامپو بشورد. شامپو بچه یکی از شامپوهای مناسب برای شستشو است.

نتایج عمل چقدر ماندگاری دارد؟

شما می توانید انتظار داشته باشید در ناحیه ای که پیوند چربی انجام داده اید نرم تر و کامل تر باشد و ظاهر تازه و جوان تری داشته باشد. ممکن است حتی متوجه بهبودی در بافت پوست شوید.

ماندگاری تزریق به توانایی پزشک بستگی دارد.

عملی که به اسم پیوند میکروگرفت شناخته میشود. گرچه کار پیشرفته ای است اما بهترین روش برای اطمینان از این است که بیشترین مقدار بافت پیوند شده است.

وقتی این کار با موفقیت انجام شود، بافت چربی تزریق شده جریان خون تازه ای را از بدن دریافت می کند و از آن تغدیه ی خود را انجام میدهد. وقتی این کار اتفاق می افتد، نتایج میتوانند حتی دائمی باشند. هر چند ممکن است مقداری چربی جذب نشود، و مجبور به تکرار عمل شوید.

مزایای تزریق چربی

 چربی مشتق از خود بدن برخلاف پرکننده‌های پوستی جایگزین «مشابه با مشابه» می‌شود و احتمال واکنش‌های آلرژی‌زا به مواد خارجی را کاهش می‌دهد.

نتایج انتقال چربی به صورت طبیعی، ماندگار و ایمن می‌باشند.

انتقال چربی یک روش غیرتهاجمی برای حصول جوان‌سازی صورت است.

عوارض تزریق چربی

آماده‌سازی بافت چربی قبل از انتقال آن امری زمان‌بر در مقایسه با پرکننده‌های پوستی است که از قبل بسته‌بندی شده‌اند.

در پاسخ به این سوال که آیا تزریق چربی دائمی است یا نه، با وجود اینکه انتقال چربی ماندگاری طولانی‌تری نسبت به پرکننده‌های پوستی دارد با این حال هزینه بیشتری دارد.

برای اضافه‌سازی، شما ممکن است به چند جلسه نیاز داشته باشید تا اندازه سینه یا کفل مطلوب خود را بدست آورید.

اینها سه مزایا و سه معایب اصلی هستند که باید هنگام انتقال چربی در نظر گرفته شوند. اگر تمایل دارید بر آنچه که منحصربفرد به شماست تمرکز کنید، لطفا با جراح پلاستیک زیبایی خود مشاوره کنید.                                                                                                                                                               


جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۲۶
نرگس وفا

تزریق ژل

تزریق ژل روشی غیرتهاجمی و سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در صورت از جمله بازگرداندن و افزایش حجم صورت، افزایش حجم لب ها، کاهش چین و چروک و خطوط اخم و خنده و است.

امروزه افرادی که بیش از دیگران به زیبایی خود اهمیت می دهند؛ تزریق ژل را در برنامه مداوم مراقبت از پوست خود قرار می دهند. به همین دلیل تزریق ژل بعد از انجام بوتاکس (تزریق ژل برای چین و چروک های عمیق تر کاربرد دارد) پر کاربردترین عمل زیبایی در جهان است.

تزریق ژل


ترکیبات مورد استفاده در انواع ژل ها

بعضی از ترکیباتی که در ساخت ژل ها بکار می رود، کاملا طبیعی هستند ولی در بقیه ترکیبات آن از مواد مصنوعی استفاده می شود. مواد طبیعی که در ژل ها وجود دارد شامل کلاژن و اسید هیالورونیک است که استفاده از هر دوی اینها مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست.

بعضی از برندها هم مواد غیر طبیعی و مصنوعی را به ژل ها اضافه می کنند مانند پلی متیل متاکریلات، سیلیکون مایع یا کلسیم هیدروکسی لاپاتیت. این مواد به اسید هیالورونیک اضافه شده و سپس در نقاط مورد نظر تزریق می شوند.

این مواد مصنوعی نمی توانند تجزیه بشوند و یا توسط بدن جذب بشوند و در نتیجه باعث می شوند تا اثرات تزریق فیلر دائمی بشود. ژل هایی مثل اسکالپترا و رادیسه، نیمه دائمی هستند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اکثر ژل ها از مواد طبیعی ساخته شده اند؛ جدا از ترکیبات طبیعی که نام بردیم، بعضی از ژل ها از پروتئین های ارگانیک ساخته شده اند و حتی بعضی از آنها از منابع حیوانی بدست می آیند. پروتئین های ارگانیک هم قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند و هم باعث جوانی و طراوت پوست بیمار می شوند.


دقت داشته باشید که انواع ژل تزریقی با برندهای مختلف و البته با موارد مختلف ساختاری در بازار موجود است.

هر کدام از انواع ژل ها برای تزریق ژل در ناحیه خاص و نتیجه خاص تولید می شوند. برای تزریق ژل در گونه، تزریق ژل در بافت صورت برای اصلاح چین و چروک صورت و بینی، برای تزریق ژل به لب ها، هر کدام از این موارد ژل مخصوص به خود را دارد که مواد سازنده آنها با یکدیگر متفاوت است

نه فقط ژل ها بلکه اکثر پرکننده های پوستی، معمولا ترکیبات طبیعی دارند که از مواد تشکیل دهنده بدن انسان الهام گرفته اند. برای مثال بسیاری از ژل ها از یک نوع مولکول شکر که از مواد طبیعی تشکیل دهنده بدن انسان است، ساخته می شوند.

برای مثال مولکول شکری که برخی از انواع ژل ها از آن تولید می شوند و ریشه ساختاری اولیه خود را برای تولید از آن می گیرند، برای چرخاندن و گردش مولکول های آب در بدن کاربرد دارند. در زیر پوست این مولکول ها، مولکول های آب را انتقال داده و جابجا می کنند. این جابجایی باعث انتقال مواد مغذی برای شادابی پوست و تنظیم تعادل آب پوست در بدن خواهد شد.

این ماده طبیعی بدن در ژل ها و پرکننده های پوستی نقش افزایش حجم را ایفا می نمایند. قاعدتا در مواردی که نیاز به حجم بالاتری است، از ژل هایی استفاده می شود که این ترکیب را بیشتر در ساختار خود داشته باشند.

نحوه عملکرد ژل‌های تزریقی

تمام پوست‌های صاف و جوان در یک چیز مشترک هستند؛ اسید هیالورونیک.

این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد‌ها وجود دارد، اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می‌کند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می‌کند.

با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش می‌یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک‌تر شدن لب مواجه می‌شویم.

اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل در مقالات آتی داخل وبلاگ منتشر خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۵۸
نرگس وفا

لیزر موهای زائد

لیزر نوری تک رنگ و تک طول موج است. در لیزر موهای زائد عمدتا نور لیزر در رنگدانه ملانینی که در موها به وفور یافت می شود، جذب شده و سبب تخریب سلولهای سازنده مو میشود و به همین دلیل است که هرقدر مو ضخیمتر و مشکی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که نور لیزر را بهتر جذب کرده و راحتتر از بین می رود. در عین حال چون ملانین در خود پوست هم وجود دارد هرچه مقدار آن کمتر باشد، یعنی بیمار سفیدتر باشد، انرژی کمتری در پوست جذب شده و احتمال سوختگی ناشی از لیزر مو کمتر می شود.

لیزر برداشتن مو یا لیزر رفع موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر نور انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود.

لیزر

مکانیسم عمل لیزر موهای زائد

اصل کلی لیزر مو، گرماکافت نوری انتخابی (SPTL) است که تطبیق طول‌ موج معینی از نور و طول ‌مدت پالس به منظور حصول اثر بهینه بر روی بافت هدف با حداقل اثر روی بافت مجاور است.

لیزرها ممکن است منجر به آسیب محلی به وسیله حرارت‌ دهی انتخابی ماده هدف انتخابی (ملانین) در قسمتی شوند که منجر به رشد مو می‌شود (فولیکل) و در همین حال بقیه‌ ی پوست را حرارت نمی‌دهند. نور به وسیله اجسام تاریک جذب می‌شود از این رو انرژی لیزر ممکن است به وسیله‌ی ماده‌ ی تیره‌ی موجود در پوست جذب شود که با سرعت و شدت خیلی بیشتری می‌باشد.

این ماده هدف تیره یا کروموفور ممکن است به صورت طبیعی وجود داشته باشد یا اینکه به صورت مصنوعی ایجاد شودملانین به عنوان کروموفور اصلی برای لیزرهای مو موجود در بازار در نظر گرفته می‌شود. ملانین به صورت طبیعی در پوست وجود دارد و رنگ پوست و مو را بوجود می‌آورد.

لیزر



لیزر، تنها موی سیاه یا قهوه‌ای را می‌توان از بین برد. لیزر با موی خشن تیره بهترین عملکرد را دارد. پوست روشن و موی تیره یک ترکیب ایده‌آل و موثر می‌باشند و بهترین نتایج را تولیدمی‌کنند.بسیاری از بیماران رشد مجدد کامل مو را در قسمت‌های لیزر شده خود سال‌ها پس از درمان تجربه می‌کنند.

 این امر بدین معناست که با وجود اینکه لیزر مو با این دستگاه‌ها به طور دائمی مجموع تعداد موهای بدن را کاهش می‌دهد با این حال آنها منجر به از بین بردن دائمی تمام موها نمی‌شوندلیزر مو به خاطر سرعت و اثربخشی خود محبوب شده است هرچند که میزانی اثربخشی وابسته به مهارت و تخصص اپراتور لیزر و انتخاب و موجودیت تکنولوژی‌های مختلف لیزر بکار رفته برای این عمل می‌باشد.

اقدامات لازم پیش از لیزر موهای زائد

۲ هفته پیش از انجام لیزر بیمار نباید کارهایی از قبیل: موم انداختن، تزریق کلوژن جهت جوان سازی پوست، گرفتن حمام آفتاب، استفاده از رختخواب های الیافی را انجام دهد.

هم چنین بیمار باید از هر چیزی مانند عطر ،خوشبو کننده بدن که ممکن است باعث بروز حساسیت در ناحیه لیزر شود، اجتناب نماید.

بیمار نباید داروهایی هم چون آسپیرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی که منجر به افزایش خطر خونریزی می‌شوند، استفاده کند.

استفاده کند.

حین و بعد از لیزر چه کارهایی باید انجام شود؟

لیزر در ریشه مو تاثیرگذار است. بنابراین از اپیلاسیون کردن یا استفاده ازموچین باید خودداری شود. ضمین اینکه لازم است دو روز قبل از لیزر یا همان روز موهای بدن یا صورت را بدون از بین بردن ریشه با تیغ یا ژیلت تراشید. همچنین تا زمانی که پوست قرمز و ملتهب است بایداز کرم زینک اکساید استفاده شود. بعد ازلیزر، پوست خشک می‌شود و باید مرتب از نرم کننده استفاده شود.

لیزر

نواحی مناسب بدن برای از بین بردن موهای زائد با لیزر

هر قسمت از بدن که بخواهید را میتوان با لیزر درمان کرد. اما در زنان انجام لیزر در کشاله زان، بازوها، لب بالا، چانه، و زیر بغل رایجتر است. در مردان بیشتر در شانه‌ها، کمر و ناحیه ریش لیزر انجام میشود.

در چه شرایطی نمی‌توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد، سوالاتی پرسیده می‌شود، سوال از مواردی هم‌چون: سابقه بیماری و مصرف احتمالی دارو.

هم‌چنین اگر در موضعی که قرار است لیزر بر روی آن انجام شود، آکنه (نوعی جوش)، آفتاب‌سوختگی و احساس سوزش و درد یا هر‌گونه ناراحتی‌های پوستی وجود داشته باشد لیزر مربوطه انجام نمی‌شود. .

سایر مواردی که به علت آن استفاده از لیزر موهای زائد مقدور نخواهد بود یا تابع شرایطی خاص خواهد بود عبارتند از:

۱- کسانی که حمام آفتاب گرفته و یا از "سولاریوم" استفاده کرده‌اند.

2- افرادی که در چند روز گذشته در محلی که قرار است لیزر موی زائد انجام شود، از لیزر دیگری مثل Co2 فرکشنال استفاده کرده‌اند.

۳- کسانی که داروهایی مثل روآکوتان (ایزوترتینویین)، تتراسیکلین، داکسی سیکلین، ماینوسیکلین مصرف می‌کنند که لازم است  قبل از لیزر درمانی این دارو قطع شود.

در صورت ابتلا به بیماری بهتر است ضمن اطلاع‌رسانی به مرکز لیزر درمانی مربوطه، با پزشک خود نیز مشورت بفرمایید.

لیزر


برای پاسخ دهی مطلوب به چند جلسه درمان با لیزر نیاز است؟

اگر فردی مشکل هورمونی نداشته باشد و زیر نظر متخصص پوست و با دستگاه های استاندارد لیزر موهای زائد خود را انجام دهد، باید بعد از جلسه اول حدود 70 درصد و بعد از جلسه دوم هم حدود 90 درصد از موهای زائدش رفع شود. بالای 95 درصد از موهای زائد این افراد در جلسه های سوم و چهارم از بین می رود و تنها موارد و افراد خاصی هستند که به بیش از 4 جلسه لیزر نیاز دارند. اگر علت وجود موهای زائد، هورمونی نباشد، این موها تا سال ها رشد نمی کنند و شاید بعد از این مدت، یکی- دو جلسه لیزر برای از بین بردن موهایی که رشد مجدد داشته اند، نیاز باشد.

مزایای لیزر درمانی در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد 

روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد این روشها عبارتند از اصلاح کردن ، موم انداختن ،استفاده از مواد شیمیایی و بند انداختن و...

لیزر کردن موهای زائد روش بهتری در مقایسه با سایر روش های حذف مو است زیرا در آن موهای زائد بسیار دیرتر رشد می کنند و کاهش می یابند، همچنین استفاده از این روش بسیار سریع و موثر است در حالی که روشی مانند الکترولیز به درمان قسمت خاصی از موها می پردازد و استفاده از آن برای قسمت های بزرگ بدن وجود ندارد.

لیزر

مضرات لیزر موهای زائد 

در لیزر موهای زائد بدن تبحر فرد لیزر کننده می تواند بسیار با اهمیت باشد زیرا اگر لیزر توسط افراد متخصص انجام نشود ممکن است عوارضی مانند زخم، لک ،تاول برای پوست ایجاد کند ،همچنین اگر بعد از انجام لیزر خود مراقبتی نداشته باشیم و در صورت ایجاد زخم و تاول به دستکاری آن بپردازیم ممکن است جای آنها باقی بماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیز موهای زائد و انجام مشاروه به    کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۴۷
نرگس وفا