لاغری و تناسب اندام- زیبایی پوست و مو

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

لیپوماتیک

لاغری و تناسب اندام خواسته مشترک تمامی ما است، اما دستیابی به اندامی ایده‌آل هرگز آسان نبوده است. یکی از سریع‌ترین و موثرترین روش‌ها برای لاغری لیپوساکشن است، اما بسیاری از افراد تمایلی به بیهوشی عمومی، تحمل دوران بهبود طولانی و پرداخت هزینه سنگین ندارند. 


 

لیپوماتیک (lipomatic) یا روش جراحی لیپوماتیک یک دستگاه تایید شده از سوی FDA است. روش لیپوماتیک جدیدترین روش تخلیه چربی از بدن با نتیجه ای کاملا متفاوت و باور نکردنی در مقایسه با سایر روش های تخلیه چربی مثل ساکشن و یا لیپولیزر است.

انواع روش­های جراحی شکم

جراحی شکم  برای زیبایی در کشور ما بیشتر شامل سه روش لیپوماتیک ، ابدومینوپلاستی (تامی تاک) ، لیپوساکشن (خارج کردن چربی زیر پوستی) میباشد. مزوتراپی لاغری هم برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد.

روش انجام لیپوماتیک (lipomatic)

 روش لیپوماتیک امکان لیپوساکشن حجم بالای موثر و ایمن در تمام قسمت‌های بدن با دقت بالا را امکان‌پذیر می‌سازد. در روش لاغری با لیپوماتیک، سلول‌های چربی بدن ابتدا با ابزاری به نام ماسوره به وسیله حرکات ارتعاشی آن تجزیه می‌شوند و سپس چربی به آرامی از بدن جدا می‌شود و این امر توسط دستگاه لیپوماتیک منجر به کاهش وزن و لاغری میشود.

سوراخ هایی که به وسیله دستگاه لیپوماتیک ایجاد میشوند چند میلی متر است؟

برای برداشتن سلول های چربی زیر پوست سوراخی به قطر 3 میلی متر روی موضع جراحی ایجاد می شود. برداشتن چربی ها با این روش بدون خطراست و آسیبی به اعصاب و دیگر بافت های بدن نخواهد زد.

 

 فرق لیپوماتیک و لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از روش های نسبتا قدیمی برای درمان چاقی های موضعی و ساکشن چربی از بدن است. در این روش باایجاد یک شکاف کوچک در پوست، چربی های زیر پوست به وسیله یک دستگاه مکنده خارج می شوند. لیپوساکشن تاثیر چندانی در بهبود افتادگی و شلی پوست ندارد و چربی های خارج شده از بدن برای استفاده مجدد به عنوان فیلر یا حجم دهنده به سایر اعضای بدن، خیلی مناسب نیستند. اما روش لیپوماتیک مشکل ایمنی که در روش لیپوساکشن وجود دارد را ندارد.

چربی خارج شده از بدن با روش لیپوماتیک علاوه بر اینکه بسیار پایدارتر از چربی خارج شده از طریق لیپوساکشن است، دست نخورده تر و سالم تر نیز هست. لیپوماتیک به میزان قابل توجهی باعث بهبود افتادگی و شلی پوست می شود. بنابراین نه فقط افرادی که دارای چربی موضعی هستند بلکه کسانی که دچار افتادگی پوست در نواحی ای مثل شکم هستند، موارد مناسبی برای جراحی لیپوماتیک هستند.

کاربرد لیپوماتیک

لیپوماتیک راهی برای از بین بردن چربی های موضعی بدن می باشد که ، می تواند به صورت سرپایی و بی حسی موضعی انجام شود و نیاز به بیهوش کردن ندارد.


 

درمان سلولیت با روش لیپوماتیک

هنگامی که برای مدت طولانی چربی های اضافه در بدن باقی میمانند، از بین بردن آنها سخت تر میشود. به اصطلاح به آنها چربی های کهنه گفته میشود که در زیر پوست کاملاً سفت شده اند و موجب ناهمواری در پوست میشوند. در روش لیپوماتیک یک لوله بسیار نازک از زیر پوست رد میشود که اشعه های لیزری را به زیر پوست میتاباند. این امر موجب وا رفتن و شکسته شدن چربی های تجمع شده در زیر پوست میشود. در نتیجه بدون هیچ دردسری به راحتی، در کمترین زمان و بدون آسیب میتوان سلولیت را از بین برد.

 

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها

روش لیپوماتیک امن، موثر و آسان است. اگر کانول با بافت های غیر چربی ملاقات کند، سیستم امنیتی فعال اجازه می دهد تا فورا متوقف شود.

کم درد یا بدون درد است. لیپوماتیک لرزشی به آرامی چربی بدن را از بین می برد. در این روش کاهش ضایعات در هنگام خروج چربی دیده می شود.

اجازه می دهد تا کشش پوست بسیار عالی باشد.

مدت زمان کوتاهتر، بهبود سریع تر و ارزان تر است.

درمان لیپوماتیک انعطاف پذیر است. این روش به پزشک اجازه می دهد تا چربی اضافی بدن را از یک یا چند منطقه بدن به صورت همان زمان خارج کند به عنوان مثال از نقاط دشوار و ظریف که نیاز به مراقبت های اضافی دارند، مانند زانو.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای لیپوماتیک هستند؟

پیکرتراشی با روش‌های رایجی مانند لیپوماتیک یا لیپولیز، بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که دارای بافت چربی اضافی محدود و مقاومی در نواحی خاصی مانند زیر شکم، پهلوها، ران‌ها یا پشت کمر هستند.

پیکرتراشی، همان‌طور که از نام آن پیداست، تنها برای اصلاح تناسب اندام در بخش‌های خاصی از بدن توصیه می‌شود و اصلا جایگزین رژیم‌درمانی و اصلاح عادت‌های بد غذایی نمی‌شود و هدفش نیز لاغر کردن افراد نیست.

موارد منع لیپوماتیک

 افرادی که مشکلات انعقادی دارند چه مشکل افراط در انعقاد خون چه به صورت ضعف در انعقاد خون ، هر دو مورد جزو مواردی هستند که نباید لیپوماتیک انجام دهند .

وجود بیماری های سیستم عصبی و یا بیماری های سیستم ایمنی که در سطح پوست تغییرات شدیدی ایجاد می کند جزو موارد عدم انجام لیپوماتیک می باشد . همچنین وجود اختلال در بهبود زخم یا سابقه به وجود آمدن زخم های برجسته و گوشت اضافه در نواحی مختلف بدن نیز مهم بوده و باید موارد احتیاطی در نظر گرفته شود .

مورد مهم و اساسی این موضوع افرادی هستند که چاقی مفرط دارند در اینجا باید اشاره شود که لیپوماتیک روشی است برای پیکرتراشی و نه روشی برای کاهش وزن و در افرادی که توده بدنی آن ها از معیار های مقبول خارج شده اند و وارد درجه چاقی شده اند ، لیپوماتیک کمک زیادی به آن ها نخواهد کرد . فرد باید در ابتدا وزن خود را در حد اضافه وزن و یا چاقی خفیف کاهش بدهد و از تکنیک لیپوماتیک برای پیکرتراشی استفاده نماید .

عوارض لیپوماتیک

·       زخم، سوزش، تورم و بی حسی دائمی در اطراف ناحیه تحت درمان توسط لیپوماتیک

·       ممکن است در قسمت هایی که کانال مکش لیپوماتیک وارد شده کمی بریدگی و خراش ایجاد شود

·       کشیدگی یا خشک شدگی پوست پس از انجام روش لیپوماتیک.

·       تغییر رنگ موقت پوست و نامتقارن شدن سطح پوست قسمتی که با روش لیپوماتیک درمان شده


نکات قبل از عمل جراحی لیپوماتیک

قبل از عمل لیپوماتیک، بیماران باید آزمایش هایی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که جراحی به خوبی انجام شده است. توصیه های زیر ممکن است پیشنهاد شود:

·       افرادی که از داروهای معمول آسپیرین و ضد التهاب، ضد انعقاد  استفاده می کنند باید حداقل دو هفته قبل از لیپوماتیک مصرف دارو را قطع کنند.

·       ممکن است از خانم ها خواسته شود از قرص ضد بارداری استفاده نکنند.

·       بیماران مبتلا به کم خونی ممکن است از مکمل های آهن استفاده کنند.

اقدامات بعد از عمل جراحی لیپوماتیک

پس از انجام عمل لیپوماتیک، پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل به‌ مدت ۴۸ ساعت از استعمال دخانیات و مشروبات الکی خودداری شود. اگر پوست‌تان شل شد، حداقل به‌مدت ۷۲ ساعت  ننشینید و دراز بکشید. نشستن زیاد سبب چین‌خوردگی در ناحیه شکم می‌شود. حتما پس از عمل، به‌مدت از گن ۷ روز از گِن استفاده کنید. استفاده از گن برای بعضی از بیماران در مدت زمان بیشتری توصیه می‌شود.

هزینه لیپوماتیک

عمل جراحی لاغری با وسایل و امکانات چینی، هزینه کمتری نسبت به وسایل اروپایی دارد. البته این هزینه به میزان، شدت جراحی، وضعیت بیمار و مکان انجام جراحی بستگی دارد.

نکاتی درباره لیپوماتیک

انواع روش‌های پیکرتراشی باید در مطب‌ها،‌ کلینیک‌ها یا بیمارستان‌های مجهز و توسط متخصصان جراحی یا   متخصص پوست انجام شوند تا بتوان در صورت بروز عارضه احتمالی در بیمار، اقدامات درمانی مناسبی برای او انجام داد.

در صورت استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین یا وارفارین، حتما پزشک معالج خود را در جریان بگذارید زیرا به احتمال زیاد، پزشک شما ممنوعیتی 14 تا 20 روزه برای مصرف این داروها پیش از عمل برایتان در نظر می‌گیرد تا رقیق شدن خون، احتمال خونریزی‌های غیرمنتظره را در طول پیکرتراشی ایجاد نکند.

برای انجام مشاوره ی بیشتر به کلینک پوست و مو و کلینیک زیبایی مراجعه کنید. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۷
نرگس وفا

هایفوتراپی

16 درصد از وزن کل بدن از پوست تشکیل شده که نقش به سزایی در زیبایی افراد دارد. با افزایش سن و به دلیل عوامل محیطی نظیر نور خورشید پوست جوانی و شادابی خود را از دست می دهد و تاثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس حضور فرد در جامعه دارد. با پیشرفت تکنولوژی و وجود روش های مختلف جهت جوان سازی پوست دیگر نگران زیبایی خود نباشید. یکی از روش های تقویت پوست پوست لیفتینگ صورت است که به روش های مختلفی قابل انجام است. یکی از بهترین و موثرین روش ها جهت انجام لیفت صورت استفاده از تکنولوژی هایفو است که بدون نیاز به جراحی است. عمل هایفو در یک جلسه انجام می شود و نتایج آن نیز بلافاصله، حتی در همان جلسه قابل مشاهده است. تکنولوژی هایفو در موارد گوناگونی نظیر لیفتینگ صورت، گردن و غبغب، جوانسازی پوست، رفع چین و چروک اطراف چشم،درمان تیرگی و سیاهی دور چشم،رفع افتادگی پلک، رفع خط خنده، از بین بردن خط اخم، لاغری، لیفت و بالا کشیدن ابرو، سفت شدن پوست و لیفت پیشانی، لیفت فک و چانه، بهبود و صاف شدن بافت پوست کاربرد دارد.

  یکی از مسائل مهم در جوانسازی لیفتینگ پوست است. امروزه روشهای مختلفی نظیر پیلینگ شیمیایی، فرکانس رادیویی، میکرونیدلینگ، میکرودرم و هایفو برای عمل جوانسازی پوست استفاد میشود. هر کدام از درمانهای فوق عمق نفوذ متفاوتی دارند. با توجه به این که کلاژن در عمق 1.5 تا 4.5 میلیمتری پوست تولید می شود، در صورتی که عمق نفوذ درمان بالاتر باشد درمان مؤثرتر خواهد بود. 

نحوه ی انجام هایفو

روش هایفو در یک جلسه قابل انجام است و دستگاه هایفو مانند سونوگرافی روی پوست کشیده می شود و به این طریق عمل کلاژن سازی روی سطح پوست انجام می شود. نتایج آن نیز بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است. در روش هایفوگرافی  امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا به درون پوست نفوذ کرده و روی ناحیه ای از پوست متمرکز و در نتیجه موجب گرم شدن ناحیه می شوند. با نفوذ امواج به عمق پوست کلاژن های قدیمی تخریب شده و کلاژن جدید ساخته می شود. در نهایت با کلاژن سازی، پوست شادابی و جوانی خود را مجدد به دست می آورد. عدم نیاز به جراحی یکی از مهم ترین مزایای این روش است. بعد از انجام هایفوگرافی شما به هیچ گونه مراقبتی نیاز ندارید  و می توانید به فعالیت های خود ادامه دهید، حتی امکان استفاده از لوازم آرایشی نیز وجود دارد.

لاغری از طریق هایفوگرافی




علاوه بر جوانسازی پوست یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای هایفوگرافی، درمان چاقی است. با توجه به میزان چربی روش هایفوگرافی می تواند جایگزین مناسبی برای کاهش چربی توسط روش لیپوساکشن باشد. زیرا روش هایفوگرافی یکی از بهترین و موثرترین و کم ضررترین روش ها جهت انجام لاغری و تناسب اندام است و عوارض مربوط به روش لیپوساکشن را ندارد و به دلیل غیر تهاجمی بودن از محبوبیت زیادی برخورد دار است. از این روش جهت لاغری نواحی مختلفی از بدن نظیر پشت بدن، پهلو، شکم، ران، باسن، بازو و غبغب استفاده می شود. مزوتراپی لاغری نیز یکی دیگر از روش های لاغری و تناسب اندام است.

نحوه ی انجام لاغری توسط هایپوگرافی

انجام لاغری توسط هایفوگرافی بر این مبنا استوار است که اگر سلول به مدت یک ثانیه در دمای بالای 56 درجه سانتی گراد قرار بگیرد، از بین می رود. در این روش ناحیه چربی تحت برخورد پرتوی متمرکزی از انرژی اولتراسوند با شدت بالا قرار می گیرد. در واقع امواج مافوق صوت تبدیل به گرما شده و به صورت متمرکز وارد پوست می شوند. در نتیجه هنگامی که سلول های چربی در معرض برخورد گرمای ورودی قرار می گیرند، از بین رفته و منجر به لاغری می شوند. از طرفی در سلول های اطراف به علت برخورد امواج، کلاژن سازی پوست انجام می شود و منجر به عدم شل شدن و افتادگی پوست بعد از درمان می شود. عوارض جانبی هایفوگرافی ناچیز است. تنها امکان قرمز شدن پوست وجود دارد که بعد از دو الی سه ساعت از بین می روند. همچنین فرد می تواند بالافاصله به محل کار خود باز گردد.  لازم به ذکر است که هایفوگرافی جایگزین ورزش جهت لاغر شدن نیست و تنها سلول های چربی را در منطقه ای از بدن از بین می برد و برای از بین بردن چربی خفیف و متوسط استفاده می شود. تعداد جلسات درمان با توجه به میزان و ناحیه چربی متفاوت است و معمولا بین یک تا سه جلسه درمان به مدت یک ساعت نیاز است. 

حتما قبل از انجام هایفوتراپی به کلینیک پوست و مو و یا کلینیک زیبایی مراجعه کرده و با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۵۷
نرگس وفا

لاغری و تناسب اندام

افراد چاق همیشه به دنبال راهکاری برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می باشند برای رسیدن به این هدف گاهی رژیم غذایی و ورزش کافی نیست و باید برای لاغری و تناسب اندام روش های دیگری را دنبال کرد.

مزوتراپی

مزوتراپی که لیپودیسالو نیز نامیده می‌شود، روشی بی‌خطر با حداقل تهاجم است. این روش برای از بین بردن چربی‌ها و کاهش چربی و سلولیت و در نتیجه لاغری و رسیدن به تناسب اندام مورد استفاده قرار می‌گیرد. نواحی پر چربی مانند شکم، بازو‌ها و ران‌‌ها اغلب دارای مشکل می‌باشند و تناسب اندام افراد را تحت شعاع قرار میدهند.

مزوتراپی لاغری یک تخصص پزشکی زیبایی است و شامل تزریق مقادیر میکروسکوپی از انواع عوامل دارویی، عصاره‌های طبیعی گیاهی، عوامل هومیوپاتی، و ویتامین‌ها به پوست است. پزشک ممکن است از یک فرمول اختصاصی برای درمان مشکل شما انتخاب کند. مزوتراپی را می‌توان به طور موثری برای درمان سلولیت، کاهش وزن، پیکرتراشی، درمان ریزش مو، جوان‌سازی پوست و مقابله با پیری پوست، مورد استفاده قرار داد. امروزه مزوتراپی در کلینیک پوست و مو انجام می شود.

روش انجام لاغری با مزوتراپی

روش انجام لاغری و رسیدن به تناسب اندام با مزوتراپی شامل چند تزریق کوچک از مایعی دارای ویژگی‌های ضد سلولیت و چربی سوزی در نواحی مربوطه از طریق یک سوزن نازک متصل به یک سرنگ می‌باشد. عمق، میزان انتقال دارو در هر تزریق و فواصل درمان بسته به شرایط مورد نظر و میزان چاقی و لاغری متفاوت است. در کلینیک پوست و مو دکتر با توجه به شرایط شما نحوه ی تزریق و فواصل درمان را مشخص می کند.

درمان مزوتراپی با تزریق این داروها به مزودرم (لایه میانی پوست) بازسازی پوست را بهبود می‌بخشد، سلول‌های چربی را ذوب می‌کند و گروه‌های بافت همبند عامل ایجاد سلولیت را از بین می‌برد و درنتیجه لاغری و تناسب اندام را ایجاد میکند. مزوتراپی طی دوره‌ای حدود 10 جلسه توانایی ذخیره چربی را محدود می‌کند و باعث می‌شود توانایی سوزاندن آن و نهایتا لاغری را افزایش یابد.

لاغری شکم با مزوتراپی

مزوتراپی شکم یک روش ایمن و بی خطر جهت آب کردن چربی های شکم توسط تزریق موضعی مواد چربی سوز است که چربی ها و سلولیت را از بین خواهد برد و باعث تناسب اندام خواهد شد.

معمولا شکم ، پهلوها ، ساق و بازوها نواحی هدف اصلی در لاغری موضعی با مزوتراپی اند . داروی تزریقی مزوتراپی برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام به دو شکل وجود دارد . دسته اول کوکتل های آماده ای هستند که حاوی چندین ماده موثر به صورت همزمان اند و در صورت تزریق صحیح در نقاط درست در لاغری بسیار موثر اند .

دسته دوم چندین ترکیب مختلف به صورت مجزا هستند که بر حسب صلاح دید پزشک با هم ترکیب می شوند و اثر خود را در لاغری ایفا خواهند نمود . در صورت تکمیل روند درمان که چندین جلسه طول خواهد کشید فرد در کنار رژیم لاغری سریع به نتایج خوبی از نظر فرم دهی ، چربی سوزی و درمان سلولیت بر حسب استراتژی اتخاذ شده توسط پزشک خواهد رسید .


مزایای لاغری موضعی با مزوتراپی

برخی از بیماران پس از اولین جلسه درمانی می‌توانند نتایج حاصله در لاغری را مشاهده کنند اما بسیاری از آنها پس از حدود 4 جلسه درمانی متوجه کاهش سایز خود می‌شوند. برای لاغری و کاهش سلولیت، ما 5 تا 10 جلسه درمانی را پیشنهاد می‌کنیم. تعداد تزریقات در روش لاغری با مزوتراپی در هر جلسه درمانی متغیر بوده و ممکن است از 50 تا 150 تزریق در یک جلسه انجام شود.

از آنجا که در لاغری موضعی با مزوتراپی تزریق‌ها با سرنگ مخصوص مواد شیمیایی یا “مزوگان” با سوزن‌های بسیار ریزی انجام می‌شود، معمولاً بیماران در حین انجام فرایند برای رسیدن به تناسب اندام احساس خاصی به جز احساس نیش مورچه ندارند.

عوارض لاغری موضعی با مزوتراپی

عوارض مزوتراپی لاغری بسیار نادر است. ممکن است در صورت انجام مزوتراپی معمول دچار قرمزی خفیف یا تورم در اطراف محل تزریق شوید، اما این عوارض معمولاً ظرف چند روز برطرف می‌شوند. همچنین این احتمال وجود دارد که به برخی از مواد مورد استفاده حساسیت داشته باشید. اگر آلرژی داشته باشید ممکن است برای جلوگیری از عوارض لاغری با مزوتراپی پیش از انجام درمان نیاز به یک تست باشد.

هزینه لاغری موضعی با مزوتراپی

مزوتراپی که بسیار مقرون به صرفه‌تر از لیپوساکشن، جراحی زیبایی شکم و یا جراحی لیفت است، یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای کاهش چربی  و رسیدن به تناسب اندام است. اگر در حال حاضر از یک شیوه‌ی زندگی سالم پیروی می‌کنید، مزوتراپی لاغری می‌تواند نواحی که بهبود شکل آنها دشوار است را اصلاح کرده و در عین حال هزینه‌ی درمان را پایین بیاورد.



 












۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۲۶
نرگس وفا

لاغری و تناسب اندام

لاغری و تناسب اندام یکی از آرزوهای افراد چاق می باشد . البته گاهی به دلایل مختلف روش های معمول برای لاغری و حفظ تناسب اندام در افراد جواب نمیدهد. اگر تناسب اندام برای شما نیز مانند یک آرزو است این مقاله را مطالعه کنید تا  با بهترین روش ها برای لاغری و تناسب اندام آشنا شوید. جالب است که برخی از اقدامات لاغری و تناسب اندام در کلینیک پوست و مو انجام می شود.

 روش­های لاغری و تناسب اندام

انواع جراحی زیبایی بدن

جراحی زیبایی یک نوع جراحی پلاستیک است که هدف آن بهبود ظاهر فرد و ایجاد تناسب اندام برای او می باشد. انواع جراحی زیبایی بدن تقریبا برای همه قسمت ها بدن در دسترس هستند، اما انتخاب جراحی زیبایی باید با دقت و بررسی انجام شود.

جراحی زیبایی بدن شامل تکنیک های مختلفی است که توسط جراحان زیبایی استفاده می شود تا تقریبا هر قسمت از بدن را تغییر شکل دهند و تناسب اندام فرد را بهبود بخشند. از طریق جراحی زیبایی بدن، بیماران می توانند به طور موثرتری چربی ها و پوست اضافی بدن خود را که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی دهد را از بین ببرند و باعث لاغری و تناسب هرچه بیشتر اندام او شوند.

لیپوساکشن

محبوب ترین روش جراحی زیبایی بدن است؛ زیرا اجازه می دهد جراح مناطق خاصی از بدن را تغییر شکل دهد که این موضوع میتواند باعث تناسب بهتر اندام شود.

با استفاده از تنها چند برش کوچک، جراح شما می تواند رسوب های چربی پایدار را هدف قرار دهد و به طور دائم سلول های چربی را از منطقه حذف کند. روش های مختلف لیپوساکشن وجود دارند، و شما و جراح تان می توانید در مورد تکنیک مناسب برای شما در جهت رسیدن به تناسب اندام بهترصحبت کنید.

جراحی زیبایی سینه

این روش نیز میتواند موجب تناسب اندام شما شود. جراحی زیبایی سینه با هدف کاهش یا افزایش سایز و یا اصلاح فرم سینه انجام می شود. برخی از افراد نیز تمایل به اصلاح نا متقارن بودن اندازه سینه دارند.

لیفت بازو

لیفت بازو روشی برای حذف پوست اضافه در بازو و زیبایی هرچه بیشتر اندام است. معمولا در بازوها، پوست به دلیل پیری یا کاهش وزن سریع، کشش خود را از دست می دهد. بیماران با چربی بیش از حد در بازوی خود ممکن است تصمیم بگیرند که لیپوساکشن را همراه با سایر روش های زیبایی انجام دهند تا اندام متناسب تری داشته باشند.


لیفت بدن

بیمارانی که مقدار زیادی از پوست اضافه و یا آویزان در مناطق مختلف بدنشان را دارند میتوانند برای ایجاد تناسب در اندام خود از لیفت بدن استفاده کنند. روش لیفت بدن را می توان برای تمام و یا مناطقی خاص (بالا، وسط، و یا لیفت پایین بدن) جهت زیبایی بیشتر اندام انجام داد.

لیفت کل بدن برای بیمارانی که قابلیت ارتجاعی پوست در سراسر بدن خود را از دست داده اند، مفید است. اگر چه لیفت کامل بدن یک عمل جراحی پیچیده است که نیاز به یک دوره طولانی بهبودی دارد، پزشکان اغلب می توانند بهترین نتایج زیبایی شناختی و بهترین حالت در تناسب اندام را را با این درمان به دست آورند.

تاثیر ورزش بر تناسب لاغری

ورزش همیشه به افزایش سوخت و سوز بدن و حفظ تناسب اندام کمک می کند بنابراین دقت کنید که همیشه، بتوانید از ورزش هایی نظیر دویدن، پیاده روی سریع و تنیس بهره مند باشید تا سوخت و ساز را تا حد ممکن بالا ببرید و حسابی چربی بسوزانید و لاغر شوید. برای حفظ تناسب اندام تحرک داشته باشید. تحرک داشتن و یک جا ننشستن راز اصلی داشتن رعایت یک رژیم لاغری برای تناسب اندام همیشگی است. در نخستین قدم برای داشتن تناسب اندام از نشستن و بی‌تحرکی طولانی مدت بپرهیزید. روزانه نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید تا لاغر شوید.

اگر بخواهید برای کاهش وزن تنها به تمرینات ورزشی تکیه کنید، ممکن است نتیجه‌ی معکوس دریافت کنید و نه تنها لاغر نشوید بلکه تناسب اندام خود را هم از دست دهید. ورزش روی هورمون‌های گرسنگی و اشتها اثر می‌گذارد و پس از تمرینات بدنی، شما را به‌طرز چشمگیری گرسنه‌ می‌کند. تحقیقات نشان میدهد یک ساعت پیاده‌روی سریع باعث می‌شود ۴۰۰ کیلوکالری انرژی بسوزانید. سپس گرسنه می‌شوید و می‌روید نوشابه و پیتزا می‌خورید. درنتیجه بیشتر از کالری‌ مصرفی، کالری دریافت می‌کنید. شاید همیشه بعد از ورزش پیتزا و نوشابه نخورید، ولی بیشترِ افراد تمایل دارند کالری‌ سوزانده‌ را جبران کنند. در این صورت ورزش نه تنها موجب لاغری شما نمیشود بلکه تناسب اندام شما را هم از بین خواهد برد

برای رهایی از این چاقی مزمن و رسیدن به تناسب اندام راه‌ های پیشنهادی زیادی هست اما شاید ساده‌ترین و بی‌دردسرترین آن ها راه رفتن یا پیاده‌ روی باشد. اگر بتوانید برنامه‌ریزی کنید و روزی نیم ساعت راه بروید حتماً تأثیر آن را خواهید دید و لاغر میشود. پیاده روی احتمالاً برترین ورزش برای کاهش دائمی وزن  و رسیدن به اندام متناسب است.

پیاده راه رفتن هم مانند سایر کارها باید بادقت و درست انجام شود. این که ما فکر کنیم همین راه رفتن ساده میتواند دو سه روزه شکم ما را لاغر و اندام را مناسب کند باور غلطی هست. برای شروع یک پیاده‌روی خوب با یک میزان متناسب و نسبتاً کوتاه، شروع کنید، برای مثال ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با سرعت متوسط راه بروید تا به تناسب اندام رسیده و لاغر شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۳۰
نرگس وفا


همه ما می‌دانیم که باید برای حفظ سلامت بدن ورزش کنیم و نقش ورزش کردن به عنوان عاملی برای جلوگیری از افزایش وزن، ساخت عضلات، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت و حتی درمان، به اثبات رسیده است. اما آیا ورزش کردن بر زیبایی پوست و مو تاثیر نیز خواهد گذاشت؟ جواب مثبت است . امروزه پزشکان بر این باورند که ورزش کردن علاوه بر این مزایا، نقش مفیدی در سلامت پوست بدن افراد هم دارد .

پوست شما برای سالم و شاداب ماندن نیاز به اکسیژن و مواد مغذی دارد. انجام حرکات ورزشی با بالا بردن تپش قلب و خون ­رسانی بهتر، باعث افزایش اکسیژن رسانی به پوست می­شود. این خون­ رسانی بیشتر باعث درخشان و شاداب تر شدن پوست شما می شود. ورزش تاثیرات بسیار مفیدی بر روی کنترل هورمون‌های استرس نیز دارد. از آنجایی که ترشح این هورمون‌ها در بدن باعث پیری زودرس می‌شود. انجام ورزش تولید کلاژن در پوست را افزایش داده و عناصر شیمیایی تحریک کننده هورمون‌های سروتونین و دوپامین را فعال می‌کند. این روند نیز باعث کاهش چروک‌های پوستی و جوان سازی پوست می‌شود. علاوه بر این ورزش کردن در رفع جوش و آکنه نیز موثر می باشد. ورزش کردن با تعدیل تولید هورمون های وابسته به تستوسترون، به شفافیت پوست منجر می شود و همچنین وقتی شما ورزش می کنید، میزان استرس شما کاهش پیدا می کند ، بنابراین غده آدرنال میزان کمتری از انواع هورمون های مردانه که دلیل اصلی تشکیل آکنه هستند، ترشح می کند.

هنگام ورزش کردن به دلیل خون رسانی بهتر، کل بدن به خصوص عضلات صورت به آرامش می رسد . در کنار آرام سازی بدن و آرامش عضلات، متخصصان معتقدند که ورزش های هوازی مانند قدم زدن یا دوچرخه سواری موجب پاک سازی پوست می شود.

این ورزش ها مواد سمی را که در اثر تجمع دود سیگار، آلودگی هوا و حتی مواد شیمیایی رایج در پوست مانند اسپری مو و دئودورانت ها و ژن ها ایجاد می شود، از سطح پوست برمی دارد. افزون بر آن عرق کردن ناشی از ورزش، برای بدن، به ویژه پوست، نوعی سیستم تخلیه محسوب می‌شود .به این ترتیب، سموم و دیگر آلودگی‌ها از منافذ پوست خارج شده و این موضوع باعث پیشگیری از پیری، جوش و آسیب دیدگی پوست می‌شود. همچنین کسانی که ورزش می کنند، به طور آشکاری رنگ پوست زیباتری دارند. رنگ پوست صورت خوش رنگ در کسانی که ورزش می کنند، با رنگ زرد ، سبز یا خاکستری در کسانی که ورزش نمی کنند، قابل قیاس نیست.

آنچه به سلامت بیشتر پوست کمک می کند، هیدراته کردن پوست یا آب رسانی کافی به پوست، پیش و پس از ورزش است . در صورتی که به طور صحیح و مناسب در هنگام ورزش به بدن خود آب کافی برسانید، جریان خون به پوست بسیار بهتر خواهد شد. ورزش کردن همچنین با افزایش فشار خون در سطح سر باعث تقویت و بهبود گردش خون شده و آز آنجایی که خون سرشار از مواد مغذی است به تحریک و رشد بیشتر موها کمک می‌کند و این باعث استحکام ریشه مو و تقویت رشد آن و موجب سالم و قوی‌تر شدن موها می‌شو

پوست شما برای سالم و شاداب ماندن نیاز به اکسیژن و مواد مغذی دارد. انجام حرکات ورزشی با بالا بردن تپش قلب و خون ­رسانی بهتر، باعث افزایش اکسیژن رسانی به پوست می­شود. این خون­ رسانی بیشتر باعث درخشان و شاداب تر شدن پوست شما می شود. ورزش تاثیرات بسیار مفیدی بر روی کنترل هورمون‌های استرس نیز دارد. از آنجایی که ترشح این هورمون‌ها در بدن باعث پیری زودرس می‌شود. انجام ورزش تولید کلاژن در پوست را افزایش داده و عناصر شیمیایی تحریک کننده هورمون‌های سروتونین و دوپامین را فعال می‌کند. این روند نیز باعث کاهش چروک‌های پوستی و جوان سازی پوست می‌شود. علاوه بر این ورزش کردن در رفع جوش و آکنه نیز موثر می باشد. ورزش کردن با تعدیل تولید هورمون های وابسته به تستوسترون، به شفافیت پوست منجر می شود و همچنین وقتی شما ورزش می کنید، میزان استرس شما کاهش پیدا می کند ، بنابراین غده آدرنال میزان کمتری از انواع هورمون های مردانه که دلیل اصلی تشکیل آکنه هستند، ترشح می کند.

هنگام ورزش کردن به دلیل خون رسانی بهتر، کل بدن به خصوص عضلات صورت به آرامش می رسد . در کنار آرام سازی بدن و آرامش عضلات، متخصصان معتقدند که ورزش های هوازی مانند قدم زدن یا دوچرخه سواری موجب پاک سازی پوست می شود.

این ورزش ها مواد سمی را که در اثر تجمع دود سیگار، آلودگی هوا و حتی مواد شیمیایی رایج در پوست مانند اسپری مو و دئودورانت ها و ژن ها ایجاد می شود، از سطح پوست برمی دارد. افزون بر آن عرق کردن ناشی از ورزش، برای بدن، به ویژه پوست، نوعی سیستم تخلیه محسوب می‌شود .به این ترتیب، سموم و دیگر آلودگی‌ها از منافذ پوست خارج شده و این موضوع باعث پیشگیری از پیری، جوش و آسیب دیدگی پوست می‌شود. همچنین کسانی که ورزش می کنند، به طور آشکاری رنگ پوست زیباتری دارند. رنگ پوست صورت خوش رنگ در کسانی که ورزش می کنند، با رنگ زرد ، سبز یا خاکستری در کسانی که ورزش نمی کنند، قابل قیاس نیست.

آنچه به سلامت بیشتر پوست کمک می کند، هیدراته کردن پوست یا آب رسانی کافی به پوست، پیش و پس از ورزش است . در صورتی که به طور صحیح و مناسب در هنگام ورزش به بدن خود آب کافی برسانید، جریان خون به پوست بسیار بهتر خواهد شد. ورزش کردن همچنین با افزایش فشار خون در سطح سر باعث تقویت و بهبود گردش خون شده و آز آنجایی که خون سرشار از مواد مغذی است به تحریک و رشد بیشتر موها کمک می‌کند و این باعث استحکام ریشه مو و تقویت رشد آن و موجب سالم و قوی‌تر شدن موها می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۳۱
نرگس وفا