لاغری و تناسب اندام- زیبایی پوست و مو

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

پرسش و پاسخ درباره لیفت با نخ

لیفت با نخ چیست ؟

لیفت با نخ روشی است که در آن از نخ های موقت استفاده می شود تا بصورت نامحسوس یک لیفت قابل رویت و بهینه در پوست ایجاد کنند. به جای جدا کردن پوست اضافی شل شده توسط جراحی، جراح زیبایی به آسانی با دوختن بخشهای پوست این مشکل را حل می کند.

با این کار پوست را می کشند تا صاف جلوه کند و لیفت و سفت کردن پوست در نتیجه آن رخ می دهد.در ضمن از دیگر فواید لیفت با نخ، خواص ضد پیری نخ ها است که با تحریک خاصیت بهبودی بدن منجر می شوند کلاژن در محل های دوخته شده افزایش یابد و کلاژن در فرآیند پیری تاثیر اساسی می گذارد و آن را کند می کند

لیفت با نخ

فرد بیماری که این روش را امتحان کرده است به تدریج شاهد بهبود و تقویت پوست خود و استحکام آن می شود که حاصل از افزایش کلاژن پوست است.تا وقتی نخ ها در مکان مورد نظر هستند خاصیت احیای بدن هم به طور مداوم فعال خواهد بود زیرا بدن می خواهد بخش های دوخته را احیا کند و نخ ها را دفع کند.

بدن به صورت بیولوژیک تنظیم شده است تا به حضور هر شی خارجی در پوست چنین واکنشی را نشان دهد. خوشبختانه ار آن جا که نخ های زیر پوست بسیار نازک و ظریفند، بیمار متوجه هیچ کدام از این رویداد ها نمی شود. بیشتر افراد به محض این که پوست اطراف نخ ها شروع به احیا کرد نمیتوانند نخ ها را احساس کنند.

لیفت با نخ

 

مزایای روش لیفت با نخ چیست؟

  • توانایی از بین بردن اثرات پیری که باعث تضعیف و سفت شدن بافت های صورت و نیز بروز چین و چروک های آزار دهنده روی پوست می شوند.
  •  یک راه حل ساده برای اشخاصی که بسیار نگران پیرشدن و چین و چروک افتادن روی صورت هستند و همچنین کمک به افزایش اعتماد به نفس آنها محسوب می شود.
  • عدم نیاز به آمادگی خاص و مراقبت ویژه
  • اثرات درمان بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است.
  • عدم ماندگاری اثر آسیب یا زخم بر روی پوست
  • در صورت لزوم، توانایی انجام و تکرار آن ماه ها یا سال ها پس از عمل اولیه در همان محل یا جاهای دیگر در صورت و بدن وجود دارد.

ماهیت این نخ ها چیست ؟

این نخ ها خاردار و قابل جذب بوده و برای لیفت ابروها و لیفت صورت استفاده می شوند و این نخ ها دارای خارهای ظریفی هستند که در زیرپوست قرار می گیرند جنس این نخ ها از پلی پروپیلن یا پلی دی اکسان است .

لیفت با نخ

چه مناطقی می تواند با لیفت با نخ تحت درمان قرار گیرد؟

ما ابتدا در مورد اولویت ها و انتظارات مورد نظرتان در طی یک مشاوره حضوری با شما گفتگو خواهیم کرد. مناطقی که می تواند تحت درمان قرار بگیرد از این قرار است:

  • افتادگی ابروها
  • ابروهای نامتقارن
  • افتادگی گونه
  • افتادگی بافت نرم قسمت میانی و تحتانی صورت
  • افتادگی پوست گردن

انجام این عمل چقدر زمان می برد؟

این روشی سریع است و تحت بی حسی موضعی انجام می گردد. مدت زمان مورد نیاز برای انجام این عمل بسته به تعداد نخ بکار رفته کمی متغیر است ولی به طور متوسط حدود یک ساعت می باشد. در بیشتر موارد حداقل نخ مورد نیاز برای لیفت یک طرف صورت 4 عدد می باشد.

مدت زمان لازم برای بهبودی چقدر است ؟

بعد از 3 تا 7 روز می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید.اما کبودی و ورم بسیار طبیعی می باشد.

لیفت با نخ

نتایج عمل لیفت با نخ چقدر است ؟

طول عمر نخ به سن بیماربستگی دارد ولی معمولاً 2 تا 5 سال تخمین زدند.

آیا لیف نخ با عمل های زیبایی دیگر می توان همراه کرد؟

بله برای مثال می توانید لیفت نخ را با بوتاکس انجام دهید ، لیپوساکشن گردن و حجم چانه از دیگر روش هایی است که می توان در همراهی با لیفت نخ صورت بگیرد.

آیا عمل لیفت با نخ عارضه جانبی دارد؟

در صوتی که توسط فردی غیر ماهر صورت بگیرد بله ،زیرا امکان عوارض شامل پارگی نخ ،تورم ،نا منظمی ، فرورفتگی و یا عفونت شود و بیمار احساس کشیدگی و فشار داشته باشد. این روش به طور کامل برگشت پذیر است و تحت بی حس موضعی اصلاح پذیر می باشد.

آیا روش لیفت با نخ حالت صورت را تغییر خواهد داد؟

لیفت با نخ بدون تغییر ظاهر طبیعی، صورت را جوانسازی می کند. تنها بافت های نرم صورت به محل اولیه خود برگردانده می شوند. معمولا پس از عمل لیف با نخ می توان ظاهر چند سال قبل پوست را مشاهده نمود.

برای بهبود چه مدت باید در خانه ماند؟

به طور کلی پس از عمل لیفت با نخ نیازی به ماندن در خانه وجود ندارد، این موضوع یک انتخاب شخصی ست. با این حال مهم است که در طی چند روز اول، استرس و فشار ی به ناحیه تحت درمان وارد نشود.

لیفت با نخ

جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید.

همچنین جهت انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

لیفت با نخ

https://drmasoodjafari.com/%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%ae/

لیفت بینی با نخ

https://drmasoodjafari.com/%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%ae-2019/

لیفت با نخ به روش vip

https://drmasoodjafari.com/%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%ae-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4-vip-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%84/

کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری

https://drmasoodjafari.com/

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۸ ، ۲۳:۳۲
نرگس وفا

پرسش­های متداول درباره تزریق چربی

تزریق چربی چیست ؟

تزریق چربی به معنای استفاده از چربی قسمت هایی از بدن و تزریق آن به مناطقی از بدن که دچار تحلیل چربی شده است میباشد. تحلیل بافت چربی در صورت و دستها میتواند به دلیل رژیم لاغری یا پیری پوست اتفاق بیفتد.با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می کند، بنابراین کشیدن و بالا بردن پوست باعث جوان سازی کلی نمی شود. گاهی اوقات سفت تر و کشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود و اینجاست که اهمیت تزریق چربی در پوست بدن مشخص می شود.

آیا واقعا تزریق چربی یک روش سودمند محسوب می‌شود؟

 بافت چربی بسیار شکننده است و به راحتی از بین می‌رود. روش‌های متعددی برای ساکشن و قرار دادن آن در نقاط مختلف بدن وجود دارد که هر یک با نتایج حیرت انگیز همراه هستند. پزشکان از وسایل و تجهیزات خاصی برای حفظ سلول‌های چربی و انتقال آنها استفاده می‌کنند.

تزریق چربی

کاربردهای تزریق چربی چیست ؟

قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شود مثل گونه ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه ها، نازک شدن لبها و حتی پشت دستها را می توان با تزریق چربی که از خود فرد گرفته می شود و به ناحیه مورد نظر تزریق می گردد پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد. گاهی اوقات میتوان چربی را از نقاطی که چربی بیشتری دارد به جاهایی که نیاز به حجم بیشتری هست منتقل کرد.مثلا چربی را از ناحیه شکم به ناحیه باسن منتقل کرد.

تزریق چربی فقط باعث افزایش حجم نمیشود بلکه با انتقال سلولهای بنیادی به محل تزریق باعث جوانسازی و روشنتر شدن پوست محل تزریق می شود.

 

تزریق چربی

تزریق چربی چگونه انجام می شود ؟

تزریق چربی که به آن لیپو اینجکشن (Lipo Injection) یا فت گرفت (Fat Graft) یا فت ترانسفر(Fat Transfer)  گفته می شود، زمانی اتفاق می افتد که بخواهیم چربی را از نقطه ای گرفته و به نقطه ای دیگر بدن همان فرد انتقال دهیم. چگونگی آن هم به این صورت است که محلی که دارای چربی کافی است بی حس میشود و چربی از آن محل گرفته میشود و چربی گرفته شده پس از اقدامات برای آماده کردن چربی به محل مورد نظر تزریق میشود. طبیعتا این عمل نکات زیادی دارد که در صورت رعایت آنها تزریق چربی بسیار موفق خواهد بود.

در اغلب موارد در محل تزریق کبودی ایجاد نخواهد شد و در صورتی که ایجاد شود معمولا طی یک هفته از بین خواهد رفت. در محلهای تزریق شده اغلب تورم مختصری ظاهر خواهد شد که طی 7 تا 10 روز برطرف می شود.

چرا تزریق چربی پرطرفدار است؟

به دلیل این که در این روش از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، احتمال بروز حساسیت و مشکلات مانند پس زدن جراحی کم است. همچنین دوام و ماندگاری این روش نسبت به سایر روش های پرکننده زیبایی بیشتر است. ضمن این که امکان جابجایی و یا حرکت چربی زیر پوست وجود ندارد. به همین دلیل این روش به یکی از روش های محبوب جراحی زیبایی تبدیل شده است.

آیا مى توان تزریق چربی را با بى حسى موضعى انجام داد ؟

تزریق چربی عمدتا تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد و نیازی به بی هوشی عمومی ندارد و چنانچه بی حسی به خوبی انجام شود به هنگام تزریق چربی درد وجود نخواهد داشت اما میزان ترس و اضطراب بیمار و وسعت ناحیه ترزیق در میزان درد تاثیر دارد بنابر این توصیه می شود کسانی که دچار اضطراب و ترس هستند قبل از تزریق چربی با تجویز پزشک آرام بخش مصرف کنند یا پزشک در هنگام عمل از ضد اضطراب تزریقى استفاده مى کند.

تزریق چربی

میزان تزریق چربی چه حد و حجمی است؟

در هر نقطه از بدن که تزریق چربی قابل انجام باشد چون یک فضای بسته است بصورت محدود می توان تزریق چربی انجام داد زیرا اگر بیش از حد تزریق صورت گیرد باعث فشار بیش از حد به عروق و کاهش خون رسانی به موضع می شود لذا تزریق بیشتر منجر به نتیجه بهتر نخواهد شد و چنانچه برای شکل دهی به یک موضع به حجم زیادتری نیاز داشته باشیم بهتر است طی دو تا سه جلسه این اقدام صورت گیرد.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

بطور طبیعی بعد از تزریق چربی حجم اولیه بافت چربی کاهش می یابد که این کاهش از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و قابل پیش بینی نیست ولی بر اساس تحقیقات منتشر شده در PUBMED بطور متوسط بعد از ۱۶ ماه ۶۸ درصد از حجم اولیه چربی کاهش می یابد  با این حال ۳۲ درصد باقی مانده تا مدت های طولانی ( تا یک دهه ) ماندگاری داشته و  برای تثبیت و افزایش مجدد حجم  انتقال چربی ۶ تا ۱۲ ماه بعد انجام می شود.

بعلاوه با تزریق بیشتر از حد مورد نیاز  over-correction در هر موضع می توان حجم دهی مطلوب را بدست آورد. از آنجا که سلول های چربی حساس هستند حین انتقال ممکن است دچار آسیب شوند که بجای ساکشن مکانیکی استفاده از مکش دستی به کمتر شدن آسیب به سلول های چربی کمک می کند. 

تزریق چربی

محل تزریق بر روی ماندگاری تاثیر زیادی دارد بطوریکه در نواحی متحرک مثل لب و خط خنده دوام کوتاه تری نسبت به نواحی ثابت مثل زیر چشم ، پیشانی، پشت دست و گونه دارد. از آنجا که شبکه عروقی در اطراف بافت چربی تزریق شده بعد از ۴۸ ساعت شکل می گیرد برای دسترسی سریع تر اکسیژن و مواد غذایی ، بافت چربی در مقادیر اندک تزریق می شود( ۰٫۱ میلی لیتر در هر تزریق) و بعلاوه با استفاده از کانولای غیر نوک تیز تونل های متعدد و موازی در موضع ایجاد شده و سپس تزریق در این کانال ها انجام می شود بدین ترتیب امکان تغذیه بافت چربی از طریق انتشار مواد مغذی فراهم می شود و نهایتا درصد ماندگاری چربی بیشتر می شود.

آیا تزریق چربی روش ایمنی است؟

 در این روش به دلیل این که از سلول های چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، علاوه بر ایمنی و کارآمدی، امکان حساسیت نیز به صفر می رسد.

آیا با یک بار تزریق می توان به نتایج دلخواه رسید؟

 در مورد تزریق های محدود مثل تزریق لب، ممکن است یک مرتبه تزریق کافی باشد. اما در موارد گسترده تر برای این که به نتیجه دلخواه برسید معمولا باید 2 الی 4 بار تزریق انجام دهید. برخی از پزشکان، بار اولی که چربی را لیپوساکشن می کنند، مازاد مورد نیاز را نگه می دارند تا در تزریق های بعدی استفاده کنند. اما برخی نیز در هر بار تزریق از چربی جدید استفاده می کنند.

تزریق چربی

آیا محدودیت تغذیه در روزهای قبل و بعد از تزریق وجود دارد؟

محدودیت خاصی و جود ندارد اما خوردن آناناس تازه یاقرص اناهیل می تواند در کاهش التهاب و ورم موثر باشد در زمانى چربى در نواحى باسن ،سینه و ....

تزریق مى شود پزشک ممکن است دستورات خاصى را توصیه کند.

بعداز تزریق چه زمانی میشود استحمام کرد؟

بشرط استفاده از پماد استریل روی محل سوراخ شدگی ها دو روز می توان استحمام کرد.

آیا امکان جابجا شدن سلول‌های چربی بعد از تزریق وجود دارد؟

 بدن سلول‌های چربی را برخلاف ایمپلنت سیلیکونی و سایر انواع ایمپلنت‌های دیگر به عنوان یک بافت زنده می‌پذیرد. پس از تزریق چربی سلول‌های چربی خون به بافت‌های مجاور متصل می‌شوند و پس از آن که فرایند خون رسانی به این سلول‌ها انجام شد چربی تا حد بسیار زیادی ثابت می‌‌شود و جا به جا نخواهد شد.

تزریق چربی

 چه عواملی در تزریق چربی نقش مهمی را ایفا می‌کنند؟

 آناتومی و ظاهر موضع تحت درمان، میزان چربی موجود در ناحیه دهنده چربی و میزان چربی جمع‌آوری شده و آماده شده و تعداد سلول‌هایی که پس از تزریق و زنده می‌مانند از عوامل مهمی هستند که در فرآیند تزریق چربی نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

 آیا ماساژ می‌تواند به تسریع دوران بهبود کمک کند؟

 معمولا پزشکان بر ماساژ و تخلیه مایع لنف به منظور تسریع دوران بهبود تاکید دارند. در این شرایط باید به صورت ملایم به ماساژ موضع مورد نظر پرداخت تا از میزان تورم کاسته شود. باید ماساژ درمانی توسط یک متخصص با تجربه که در این زمینه تخصص دارند انجام شود. پزشکان تا دو ماه پس از جراحی بیماران را از ماساژ عمقی موضع تحت درمان منع می‌کنند.

معمولا چربی تزریق شده دارای عروق خونی است و طی مدت دو هفته شروع به رشد می‌کند اما ماساژ عمقی می‌‌تواند باعث بروز اختلال در عروق جدید سلول‌های پیوند شده ی چربی شود. بیمار باید به آرامی پوست خود را بشویید و از کرم و لوسیون‌های مخصوص استفاده نماید.

آیا می توان چربی را فریز کرد و دوباره استفاده نمود؟

در کشور های غربی به دلیل هزینه بالای اقدامات جراحی و دست مزد پزشک جهت کاهش وقت و صرفه جوئی اقدام به نگه داری چربی تحت شرایط خاص و افزودن مواد نگه دارنده می کنند اما متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود که مقداری از چربی به فرد داده و توصیه می شود در فریز های خانگی نگه داری وسپس تزریق شود که باید گفت این اقدام در ایران که دستمزد های جراحی چندان زیاد نیست بی مورد و غیر علمی و همراه با ریسک آلودگی میکروبی و قارچی است زیرا با 20 دقیقه صرف وقت به چربی تازه که به مراتب بهتر از چربی فریز شده است می توان رسید پس حتی اگر قرار باشد چربی فریز شود باید طبق شرایط علمی توصیه شده انجام گیرد.

تزریق چربی

 

ایا قبل از تزریق وزن را کاهش دهیم یا بعد از تزریق جربی؟

  بهتر هست قبل از تزریق چربی به وزن دلخواه برسید اگربعد از تزریق ، ژریم سنگین و کاهش وزن زیاد داشته باشید،چربی تزریق شده هم دچار کاهش حجم می شود. در این مورد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید چون ممکن است پزشک شما از چربی ذخیره برای تناسب اندام شما (بازسازی باسن سینه و....) استفاده کند.امروزه از چربی ذخیره بدن استفاده زیادی می شود.

هزینه تزریق چربی چقدر است؟

قیمت تزریق چربی در مراکز مختلف بر اساس حجم چربی تزریق شده و مناطقی که چربی به آن موضع منتقل شده است محاسبه می شود. بعنوان مثال چنانچه فردی نیاز به تزریق چربی فقط در ناحیه خط خنده داشته باشد نسبت به فردی که علاوه بر خط خنده احتیاج به تزریق چربی در شقیقه ، گونه و زیر چشم داشته باشد قیمت انتقال چربی کمتر خواهد شد. در مقایسه با ژل  در مواردی که حجم زیادی فیلر برای پر کردن  به موضع مورد نیاز است مقدار زیادی ژل باید تزریق شود و هزینه ژل بسیار بیشتر از قیمت تمام شده  چربی می شود ، بنابراین پیوند چربی در این موارد مقرون به صرفه تر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

هم چنین جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید.

https://drmasoodjafari.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%db%8c-%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1/

کاربردها و مزایای تزریق چربی

https://drmasoodjafari.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

آماده شدن برای تزریق چربی چگونه است؟

https://drmasoodjafari.com/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-2019/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۸ ، ۰۱:۰۵
نرگس وفا

پرسش و پاسخ درباره لیزر موهای زائد

دستگاههای لیزر چگونه عمل میکنند؟

سیستم های لیزر با انتخاب طول موجهای مناسب در ناحیه ای نسبتاً وسیع در آن واحد تعداد زیادی از فولیکولهای مو(ریشه های مو)را مورد هدف قرار می دهد.

مکانیسم اثر لیزر هدف قرار دادن ملانین(رنگ تیره مو) به وسیله طول موج خاص از اشعه است که باعث ایجاد حرارت شده و متعاقب آن تخریب سلول های زاینده مو در ناحیه فولیکول صورت میگیرد.

لیزر موهای زائد

در حال حاضر چه لیزرهایی برای درمان موهای زائد توصیه می شود؟

لیزرهای زیر برای درمان موهای زائد توصیه می شود:

۱- سیستم لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر

۲- سیستم لیزر دیود با طول موج ۸۰۰ نانومتر

۳- سیستم لیزر Nd-YAG با طول موج ۱۰۵۶ نانومتر

تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورت است و آیا این لیزر باعث از بین رفتن موها می‌شود؟

برای درمان موهای زائد 3 روش وجود دارد: دارو، الکترولیز و لیزر. لیزر موهای زائد را کم و نازک می‌کند اما باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. ما معمولا 4 تا 6 جلسه به فاصله ماهی یک‌بار برای صورت و به فاصله 3 ماه یک بار برای بدن لیزر را تکرار می‌کنیم.

معمولا با انجام 4 تا 7 جلسه تعداد موها خیلی کمتر می‌شود. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر موهای زائد فایده‌ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایش‌ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می‌تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی‌کند.

لیزر موهای زائد

کدام یک از نواحی بدن را می‌توان با استفاده از لیزر درمان کرد؟

لیزر موهای زائد را می‌توان برای همه نقاط بدن مورد استفاده قرار داد. مراجعین خانم اغلب درخواست لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی، زیر بغل، پاها، و صورت خود را دارند، درحالی‌که مراجعین مرد معمولاً به دنبال رفع موهای زائد در ناحیه کمر، سینه، صورت
و پاها هستند.

مزایای لیزر در مقایسه با سایر روش‌های حذف موهای زائد چیست؟

بر خلاف تیغ زدن، مومک، استفاده از مواد موبر و بند انداختن، رفع موهای زائد با لیزر می‌تواند تأخیر بلندمدت در رشد موهای زائد و کاهش آن‌ها برای بیمار به همراه داشته باشد. همچنین روش‌هایی مثل الکترولیز می‌تواند در هر بار یک موی خاص را درمان کند، اما امکان استفاده از لیزر برای پوشش سریع نواحی بزرگ بدن وجود دارد.

 

اقدامات لازم قبل از انجام لیزر چیست؟

باید دو هفته قبل از انجام لیزر موهای محل کنده نشود و فقط با تیغ تراشیده شود. قبل از انجام لیزر باید موضع شسته شود تا کرم یا آرایش کاملاً پاک شود.

 اقدامات لازم بعد از انجام لیزر چیست؟

باید به مدت سه روز هر ۱۲ ساعت از کرم هیدروکورتیزون استفاده کرد. مصرف ضدآفتاب هر ۲ ساعت نیز لازم است.

چه مواردی باید به هنگام انتخاب روش درمان لیزری برای موهای زائد مورد توجه قرار گیرد؟

۱- انتخاب مرکز درمانی مجهز که انواع لیزر برای تیپ های پوستی متفاوت را داشته باشد.

۲- دستگاه لیزر انتخاب شده بایستی از انواع ساخته شده در کمپانی های معتبر دنیا بوده ترجیحا” مورد تایید سازمان دارو و غذای امریکا (FDA) باشد.

۳- اینکار توسط افراد متخصص پوست که تجربه کافی در این زمینه دارند انجام گیرد.

پس از اتمام جلسات لیزر، تا چه مدت با رشد مو مواجه نخواهیم شد؟

غالبا پس از چهار تا شش جلسه هر شش ماه یک بار باید به کلینیک ها مراجعه کنید. و رشد موها را اتا هشتاد درصد کاهش دهید.

تاثیر نور لیزر بر حاملگی و غدد لنفاوی به چه صورت است؟

پزشکان اعلام کرده اند لیزر فقط چند میلی متر وارد پوست می شود و هرگز به اعماق پوست نمی رسد. پس اشعه لیزر روی نواحی مانند نواحی تناسلی یازیر بغل و تخمدان ها و غدد زیر بغل اثرات منفی نخواهد گذاشت.

حتی گرمای آزاد شده از لیزر تا بافت های زیرین نمی رسد و تنها به لایه های سطحی پوست نفوذ می کند. در دوران حاملگی یا شیردهی می توانیم لیزر کنیم؟ قرار گرفتن در معرض اشعه لیزر در دوران شیردهی عارضه ای به همراه نخواهد داشت ولی در زمان حاملگی باید از لیزر موهای زائد خودداری کنید. 

 لیزر موهای زائد چه عوارضی دربر دارد؟

هرگز بعد از لیزر در معرض نور آفتاب قرار نگیرید چون با سوختگی و لک های سفید پوستی مواجه می شوید. در صورت عدم  مراقبت‌های لازم پس از لیزر و دستکاری زخم ها پوستتان تاول خواهد زد و با اسکار پوستی مواجه می شوید. علاوه لیزر کردن پوست توسط افراد غیر متخصص و ناآشنا می تواند باعث بروز زخم، لک یا تاول پوستی می شود.

لیزر موهای زائد

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید. همچنین در لینک های زیر اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری

https://drmasoodjafari.com

https://drmasoodjafari.com/مهم-ترین-نکات-بعد-از-لیزر-موهای-زائد/

سوالات متداول لیزر موهای زائد چیست؟

https://drmasoodjafari.com/22-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae-%d9%85%d9%87%d9%85-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

باورهای غلط لیزرموهای زائد چیست؟

https://drmasoodjafari.com/9-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%ba%d9%84%d8%b7-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۸ ، ۰۰:۵۲
نرگس وفا

پرسش و پاسخ درباره تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست؟

  • بوتاکس اولین و تنها درمان مورد تایید FDA است که به طور موقت خطوط متوسط ​​تا شدید اخم، پنجه کلاغی و پیشانی در بزرگسالان را بهتر می کند
  • یک درمان سریع 10 دقیقه ای با حداقل نقاهت
  • شما ممکن است شروع نتایج را در عرض 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق در مورد خطوط اخم متوسط ​​تا شدید ببینید
  • بوتاکس نتایج قابل پیش بینی و ظریفی را ارائه می دهد، بنابراین شما خودتان خواهید بود، فقط با خطوط قابل توجه صورت به میزان کمتر

بوتاکس

بوتاکس چگونه عمل می کند ؟

بوتاکس یکی از علل زمینه ای خطوط اخم، پاکلاغی و پیشانی را مورد هدف قرار می دهد انقباضات عضلانی مکرر ناشی از اخم کردن، تمرکز کردن، لبخند زدن و بالا بردن ابرو در طول سالها. پزشک شما به درون این عضلات بوتاکس را تزریق می کند تا به طور موقت فعالیت عضلانی را کاهش دهد. شما به تدریج متوجه صاف شدن قابل مشاهده خطوط اخم بین ابروها، خطوط پاکلاغی (کناره خارجی چشم) و خطوط پیشانی خود خواهید شد.

ترریق بوتاکس در چه افرادی ممنوع است ؟

در زنان باردار و شیرده

افراد مبتلا به فلج عضلانی

افراد مصرف کننده ی آمینوگلیکوزیدها

افراد مبتلا به عفونت فعال

اگر بوتاکس اشتباه تزریق شود، چه می شود؟

بوتاکس سمی است که عضله را از کنترل خارج می‌کند و قدرت انقباض و انبساط را از آن می‌گیرد. درواقع این ویژگی نوعی عارضه محسوب می‌شود اما علم پزشکی از آن به‌نفع انسان استفاده کرده است.  حال اگر این سم در نواحی نامناسب یا بیش از اندازه مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند باعث عوارضی جدی همچون اختلال در تنفس و حتی مرگ شود که تنها چاره پیشگیری از این عوارض مراجعه به متخصص متبحر و حاذق است.

تزریق بوتاکس در تمام نقاط صورت و بدن امکان‌پذیر نیست. برای مثال اگر در اطراف لب تزریق شود احتمال اینکه فرد در صحبت کردن، خندیدن و جویدن غذا با مشکل مواجه شود وجود دارد یا اگر در ناحیه گردن استفاده شود، قدرت بلع را مختل می‌کند. تزریق در ناحیه پیشانی یا زیر پلک نیز اگر به‌طور صحیح انجام نشود، می‌تواند افتادگی پلک یا دوبینی و مشکل در بستن پلک موقع خواب ایجاد کند. عدم تقارن از دیگر عوارض تزریق بوتاکس با شیوه نادرست است که می‌تواند براثر تزریق دوزهای متفاوت در دو طرف صورت ایجاد شود

بوتاکس

کاربردهای درمانی و زیبایی بوتاکس کدامند ؟

درمان اسپاسم عضلات سر و گردن

کاهش تعریق بیش از حد کف دست ها ، پاها ، زیربغل

درمان میگرن

رفع حرکت حفره های بینی به هنگام صحبت کردن

درمان خطوط خرگوشی روی بینی

■ رفع چین و چروک پیشانی ، دور چشم و اطراف دهان

کاهش عمق خط اخم و خنده

■ برجسته سازی لب و گونه

بوتاکس چقدر ماندگاری دارد؟

اثر سم بوتولونیوم توکسین همیشگی و دائمی نیست و بایستی که در فواصل معین و مورد نیاز تمدید بشه. اما مدت زمان ماندگاری بوتاکس هم به نوع برند بوتاکس و هم سیستم بدن هر فرد بستگی داره. اما اونچیزیکه در بین عموم مردم تقریبا مشترک ماندگاری بوتاکس در حدود 6 ماه است. اما در افرادی که چین و چروک عمیقی دارند این زمان کمتر بوده و بیشتر از دو ماه نخواهد بود.

چه چیزی اثر بوتاکس را از بین می برد؟

گرما و حرارت، دشمن سم بوتولونیوم توکسین بوده و به سرعت سبب از بین رفتن بوتاکس می شه، پس یکی دو روز بعد از تزریق از کمپرس گرم و یا قرار گرفتن در محیط بخار و گرمای شدید اجتناب کنید زیرا هم مواد داخل پوست احتمال جا به جایی داشته و هم از میزان اثرگذاری بوتاکس کم خواهد شد.

آیا تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

در دوران بارداری و شیردهی تزریق بوتاکس ممنوع است و منطقی نیست خانم ها در این دوره سم بوتولینیوم وارد بدن کنند زیرا به هر حال این احتمال وجود دارد که مقداری از آن هرچند ناچیز از شیر به نوزاد یا از جفت به جنین برسد.

البته تاکنون در تحقیقات انجام شده عارضه ای در خانم هایی که در دوران شیردهی تزریق بوتاکس داشته اند، دیده نشده است.

من نیز در بیمارانی که در دوران بارداری به اصرار و به دلایل گوناگون این کار را انجام داده اند، مشکلی ندیده ام، با این وجود آن را توصیه نمی کنم. بهتر است خانم ها صبر کنند بعد از اتمام این دوره تزریق را از سر بگیرند.

البته اگر خانمی بدون اینکه بداند باردار است تزریق بوتاکس انجام دهد، نباید نگران نباشد زیرا بوتاکس دارویی نیست که به واسطه تزریق آن لازم باشد فرد جنینش را سقط کند و تجربیات نشان داده مشکلی ایجاد نخواهد شد.

اگر خانمی در دوران شیردهی خواست بوتاکس تزریق کند حتما باید از برندهای مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده کند. موارد چینی دوزهای غیراستاندارد و پروتئین های عجیبی دارند که هم برای خود فرد هم نوزاد و جنین خطرناک است.

زمان تزریق اول و دوم چه مقدار باید باشد؟

اولین اثرگذاری بوتاکس در فاصله‌ زمانی بین 2 تا 6 ماه طول خواهد کشید. این ماندگاری بین افراد مختلف متفاوت است. درواقع برای کسانی‌ که اولین تزریق را تجربه می‌کنند نکته قابل اهمیت زمان تزریق بعدی است. باید در این زمینه کاملا آگاهانه عمل شود، چون زمان تزریق بعدی باید وقتی اتفاق بیفتد که تزریق اول تاثیر خود را از دست داده باشد.

شما به مرور زمان متوجه خواهید شد که هر تزریق چند ماه برای‌تان جواب خواهد داد. البته نباید برای تزریق دوم آنقدر صبر کنید تا تاثیر اولین بوتاکس کاملا از بین برود. زمانی که بوتاکس اول ضعیف شده و اثرات تزریق کم‌کم در حال از بین رفتن است باید برای تزریق بعدی اقدام کنید.

 درواقع هدف از تزریق بوتاکس این است که ماهیچه‌ها از کار کردن باز داشته شوند و قرار بر این است که ماهیچه‌ها کشته شوند نه اینکه دوباره بازسازی شوند. بعد از 2 سال تزریق در فاصله‌های زمانی مشخص، ماهیچه‌ها دیرتر از سابق خودشان را ریکاوری می‌کنند و بعد از آن اصلا بعید نیست فاصله‌های زمانی تزریق‌های بوتاکس افراد به فواصل 2 ساله تبدیل شود.

بوتاکس یک روش درمانی است یا یک راهکار پیشگیرانه؟

بوتاکس هم درمانی و هم پیشگیری کننده است. در برخی افراد جوان به دلیل بعضی عادات مثل اخم کردن حین تمرکز روی یک مساله یا مواجهه طولانی با نور آفتاب، چین های دینامیکی روی پیشانی و کنار چشم ها ظاهر می شود. ابتدا در حالت آرام بودن چهره این چین ها باقی نمی ماند و دیده نمی شود، اما با گذر زمان و تکرر این عمل الیاف کلاژن و الاستین پوست می شکند و چین های دینامیک استاتیک می شوند. در این شرایط حتی در حالت آرام چهره هم چین ها دیده می شوند.

بوتاکس درمان کننده چین های دینامیک است و تا 70-60 درصد چین های استاتیک را هم رفع می کند. اگر فرد چند بار هر 6-5 ماه یکبار بوتاکس را تکرار کند، این چین ها ممکن است کاملا از بین بروند. به طور کلی، در افرادی که زیاد اخم می کنند و چشم ها را جمع می کنند، تزریق بوتاکس ضروری است و از بروز چین های استاتیک پیشگیری می کند.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

با استفاده از بیحسی موضعی یا کمپرس یخ به مدت چند دقیقه محل تزریق تقریبا بیحس میشود بنابراین بیمار موقع تزریق فقط سوزش مختصری احساس میکند.بعد از تزریق هم با گذشتن کمپرس یخ درد بیمار کاهش میابد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید. همچنین در لینک های زیر مطالب مفیدی مطالعه کنید. 

https://drmasoodjafari.com/20-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%a8%d9%88%d8%aa%d8%a7%da%a9%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

 کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری

https://drmasoodjafari.com

ضروری ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

https://drmasoodjafari.com/ضروری-ترین-مراقبت-های-پس-از-تزریق-بوتاک/

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۸ ، ۲۳:۵۰
نرگس وفا

تزریق ژل به لب و هزینه آن

افرادی که به صورت مادرزادی لب کوچکی دارند یا به دنبال بزرگ کردن لب هستند، مستعدترین افراد برای فرم دهی و برجسته کردن با تزریق ژل لب هستند. این تصور که تمام افراد با انجام فرم دهی لب نتیجه خوبی خواهند داشت کاملا اشتباه است، در بسیاری از افراد، نتیجه بزرگ کردن لب همیشه خوب و راضی کننده نخواهد بود، به این دلیل که این افراد خود یا لب های حجیم دارند و یا عدم تقارن آنها مربوط به لب ها نمی باشد، به همین دلیل پزشک پس از معاینه به شما خواهد گفت که تزریق ژل لب در مورد شما توصیه می شود یا خیر؟

چگونگی تزریق ژل عامل مهمی در مطلوب تر شدن اثرات آن و کم خطر بودن عوارض آن است.

در هنگام تزریق ژل، ابتدا لب‌ها و ناحیه اطراف آن ضد عفونی شده و توسط یک بی‌حس‌کننده موضعی بی‌حس می‌شوند. سپس هیالورونیک اسید به وسیله سوزن‌های بسیار نازک داخل بافت لب‌ها تزریق می‌شود.  تزریق هیالورونیک اسید در بافت‌هایی از لب که حجم خود را از دست داده‌اند، باعث خوش فرم شدن و زیبایی لب‌ها خواهد شد.

هزینه تزریق ژل لب

انواع و روش های مختلفی برای تزریق ژل ها و فیلرها در لب وجود دارد. از همین رو قیمت تزریق ژل لب نیز متفاوت خواهد بود. در مرحله اول، نوع ژل انتخابی بر قیمت تزریق ژل لب تأثیر گذار است. اما به طور کلی برخی از بیماران به واحد ژل بیشتری برای تزریق نیاز داشته و همین امر بر هزینه تزریق ژل لب برای آنها تأثیر می گذارد. به علاوه قیمت تزریق ژل لب به روش انتخابی (موقت یا دائم)، مهارت پزشک و کلینیک پوست و موی مورد انتخاب شما بستگی دارد. پیشنهاد ما این است که به دلیل اثرات ناخوشایند ناشی از تزریق نادرست ژل در لب، به بهترین دکتر تزریق ژل در تهران یا شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید.

بنابراین هزینه تزریق ژل به لب در افراد متفاوت است. همچنین میزان قیمت پروتز لب و گونه براساس نوع جراح و میانگین هزینه برای پروتز چانه و دیگر اعضاء متفاوت میباشد

هزینه تزریق فیلر در لب به طور معمول به ازای هر سرنگ تزریق محاسبه می شود و بستگی به مقدار ژل مورد نیاز دارد. بیمه های درمانی، هزینه تزریق ژل لب را به دلیل اینکه مشمول عمل های زیبایی می شوند، پوشش نمی دهند. پیش از انجام عمل تزریق ژل، حتما از تمامی هزینه های و قیمت ژل لب آگاه شوید.

به تمامی هزینه­ های ذکر شده مقدار هزینه دستمزد پزشک معالج نیز اضافه می گردد. از انجام هر گونه تزریق زیبایی در مراکز غیرتخصصی چون باشگاه ها و آرایشگاه ها جدا خودداری کنید ، زیرا افراد سودجو با وعده ی دریافت هزینه ی پایین تر به تزریق مواد بی کیفیت و فاسد مبادرت می ورزند و به خاطر منافع مالی خود سلامت و زیبایی فرد را به سادگی با خطرات جدی مواجه می کنند ، چه بسا در بسیاری از موارد ، جبران خسارات وارده حتی با جراحی های سنگین و پر هزینه نیز قابل برگشت نخواهد بود.

به همین دلیل به خاطر هزینه کمتر ، متقبل هزینه های ناشی از عدم آگاهی و انتخاب کلینیک های معتبر نشوید و عمل های زیبایی چون تزریق ژل لب را در مراکز تخصصی پوست توسط پزشک متخصص پوست یا زیبایی انجام دهید.

تزریق ژل لب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۸ ، ۰۰:۳۰
نرگس وفا