لاغری و تناسب اندام- زیبایی پوست و مو

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ورم بعد از تزریق چربی

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با ورم بعد از تزریق چربی است. از این رو ما در ابتدا توضیح می دهیم که اصلا تزریق چربی چیست و به چه دلیل انجام می شود و سپس به مبحث ورم بعد از تزریق چربی می پردازیم.

در واقع تزریق چربی یکی از روش های زیبایی است که امروزه بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است. به دلیل اینکه در این روش زیباسازی از مواد طبیعی که همان چربی های خود فرد هستند استفاده می شود لذا تزریق چربی به یکی از پرطرفدارترین روش های زیباسازی و جوان سازی تبدیل شده است. از آنجایی که امروزه این روش بسیار معروف و شایع شده است یکی از مهم ترین موضوعاتی که سبب دغدغه افراد شده است و به محض ورود به کلینیک های زیبایی برای تزریق چربی در مورد آن سوال و صحبت می کنند ورم بعد از تزریق چربی است.

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با ورم بعد از تزریق چربی است. از این رو ما در ابتدا توضیح می دهیم که اصلا تزریق چربی چیست و به چه دلیل انجام می شود و سپس به مبحث ورم بعد از تزریق چربی می پردازیم.

در واقع تزریق چربی یکی از روش های زیبایی است که امروزه بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است. به دلیل اینکه در این روش زیباسازی از مواد طبیعی که همان چربی های خود فرد هستند استفاده می شود لذا تزریق چربی به یکی از پرطرفدارترین روش های زیباسازی و جوان سازی تبدیل شده است. از آنجایی که امروزه این روش بسیار معروف و شایع شده است یکی از مهم ترین موضوعاتی که سبب دغدغه افراد شده است و به محض ورود به کلینیک های زیبایی برای تزریق چربی در مورد آن سوال و صحبت می کنند ورم بعد از تزریق چربی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به مقاله ی “تزریق چربی و کاربردها و مزایای آن” مراجعه نمایید. 

 

ل اگر شما نیز علاقه مند به تزریق چربی هستید و ورم بعد از تزریق چربی از سوالات و دغدغه های شما هم است باید بدانید که این ورم کاملا طبیعی است و قابل رفع شدن است. لذا در این مورد هیچ نگرانی نداشته نباشید. لازم به ذکر است بدانید ورم بعد از تزریق چربی به شرایط مختلف و همچنین به نحوه و نوع انجام کار بستگی دارد. از این رو اگر می خواهید بدانید که تزریق چربی چیست و ورم بعد از تزریق چربی چگونه رفع می شود می توانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق چربی چیست؟

در واقع تزریق چربی یکی از روش های زیبایی است که در سال های اخیر در بین افراد بسیار مورد استقبال قرار  گرفته و محبوب است. دلیل این محبوبیت و پرطرفداری هم این است که در این روش زیباسازی و جوانسازی از مواد طبیعی یعنی چربی بدن خود فرد استفاده می شود. تزریق این چربی در نواحی مختلف بدن مانند باسن، صورت، دست ها و ساق پا و .. امکان پذیر است.

 

از ﺁنجایی که مواد این روش طبیعی از چربی های خود بدن تامین می شود لذا چربی های این عمل از قسمت های مختلف بدن مانند شکم و پهلو ها و ران ها گرفته می شود. پس از این مرحله چربی های استخراج شده فرآوری و خالص سازی می شوند تا برای تزریق در ناحیه مورد آماده شوند. مشاهده می کنید که با روندی که این روش زیباسازی دارد داشتن ورم بعد از تزریق چربی یک واکنش بسیار طبیعی باشد. چرا که با این عمل زیبایی بخش هایی از بدن دست خوش تغییراتی می شوند که این تغییرات منجر به ورم و کبودی می شوند.

در واقع هدف از تزریق چربی هم از بین بردن چین و چروک های پوست است و هم حجیم کردن نواحی مختلف بدن اعم از لب، گونه، سینه، باسن. روند تزریق هم هم که در بالا ذکر کردیم. ابتدا چربی ها را از نقاط مختلف بدن که دارای چربی های اضافه هستند مثل ران و شکم می گیرند و پس از فرآوری و خالص سازی به نقاط مورد نیاز و از قبل تعیین شده تزریق می کنند. لازم به ذکر است بدانید سن مناسب برای تزریق چربی ۱۸ تا ۶۰ سال است. در واقع ورم بعد از تزریق چربی یک امر طبیعی است ولی اگر می خواهید که بعد از این عمل کمترین تورم و کبودی را داشته باشید باید یک پزشک متخصص پوست و مو خبره انتخاب کنید.

کاهش ورم بعد از تزریق چربی

در واقع تکنیک پزشکی یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش کبودی و ورم بعد از تزریق چربی است. از آنجایی که تزریق چربی با زیبایی رابطه مستقیم دارد و در ظاهر فرد بسیار تاثیرگذار است لذا روند این عمل زیبایی باید با نهایت دقت انجام شود. به همین دلیل است که اصولی ترین و بهترین روش تزریق چربی روشی است که در آن پس از استخراج چربی از بدن با ابزارهای مختلف، چربی برداشت شده را غربالگری و خالص سازی می کنند. در واقع با این فرآیند ماندگاری چربی بیشتر از حالت عادی و معمول می شود.

از این رو برای اینکه میزان ورم بعد از تزریق چربی را کاهش دهید باید ابتدا به متخصصین مجرب و حرفه ای پوست مو مراجعه کنید تا بتواند با یک تزریق اصولی و کاملا علمی این عمل زیبایی برای شما انجام دهد. در راستای کاهش ورم بعد از تزریق چربی امروزه روش های مختلفی کشف می شود که تزریق چربی به روش نانوفوت یکی از جدیدترین تکنیک ها است که تورم کمتری را به دنبال دارد. علاوه بر این موارد، متخصص مورد نظر شما باید دارای تمام ابزارهای مورد نیاز این عمل باشد همچنین ابزار و تجهیزات باید از نوع درجه یک و مرغوب باشد.

 

در واقع در صورتی عوارض و ورم بعد از تزریق چربی در شما وجود نخواهد داشت که شما به کلینیک های پوست و مویی مراجعه کنید که دارای برجسته ترین پزشکان باشد و همچنین این پزشکان از بهترین و مرغوب ترین و جدیدترین ابزارهای تزریق چربی بهره بگیرند و از جدیدترین روش های تزریق چربی استفاده کنند.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم ورم بعد از تزریق چربی یکی از دغدغه های افرادی است که علاقه مند به این عمل زیبایی هستند و از این رو با مراجعه خود به کلینیک های زیبایی اولین سوالی که می کنند در مورد ورم بعد از تزریق چربی است. لذا در پاسخ به این سوال که آیا تورم بعد از تزریق چربی وجود دارد یا خیر؟ باید گفت که وجود این ورم تا یک هفته بعد عمل یک امر طبیعی است ولی رفته رفته این ورم کاهش می یابد. البته این امر زمانی ممکن است که شما این عمل را در یک کلینیک معتبر و توسط یک متخصص خبره و کاربلد انجام دهید.

اما اگر تزریق چربی را در کلینیک های غیر معتبر و غیر مجاز انجام دهید با تورم بعد از تزریق چربی مواجه می شوید. در واقع این نوع کلینیک ها هیچگونه وسایل و ابزارهای تخصصی و حرفه ای ندارند و همچنین تزریق چربی را در واحدهایی انجام می دهند که مجهز به هیچ تجهیزات حرفه ای نیستند و در ضمن تکنسین هایی این عمل را انجام می دهند که اصلا طریقه و نحوه انجام این عمل را نمی دانند. این عوامل سبب تورم بعد از تزریق چربی می شوند.

در نهایت باید گفت که  اگر این عمل را در یک کلینیک تخصصی و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید هیچگونه عوارض و دوره نقاهتی را نخواهید داشت و خیالتان از بابت ورم بعد از تزریق چربی آسوده خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۸
نرگس وفا

علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

در مقاله پیش رو قصد داریم تا به بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل بپردازیم. این تزریق به عنوان یکی از پرطرفدارترین تزریقات جهت زیبایی است که توسط جراحان پلاستیک و متخصصان پوست و زیبایی در کلینیک های مجهز انجام میگیرد.

تزریق ژل در بسیاری از نقاط بدن به ویژه صورت انجام می شود که این نوع تزریق در مورد لب ها، با ایجاد لب هایی حجیم و زیبا می تواند زیبایی منحصر به فردی به چهره بدهد. اگرچه تزریق برای زیبایی بسیار محبوب است اما باید خاطر نشان کرد که برخی اوقات به دلیل واکنش های مختلف بدن، نوع تزریق، میزان ماده تزریقی و فرم لب ها و مهمتر از همه رعایت نکردن برخی اصول بعد از تزریق می تواند ایجاد عفونت کند.

به همین دلیل سعی داریم تا با بررسی علائم عفونی برای عزیزانی که تزریق را انجام داده اند، از پیشروی این علائم پیشگیری به عمل آید. در ابتدای مقاله شما را با تزریق ژل های مختلف لب جهت زیبایی و افزایش حجم لب آشنا خواهیم نمود. در کنار ما باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل به مقاله ی “تزریق ژل چیست؟” مراجعه نمایید.

چهره ای جذاب با تزریق ژل به لب

داشتن لب هایی پرحجم و گوشتی می تواند رویای هر فرد به ویژه خانم ها باشد. داشتن لب های برجسته صورت را زیباتر و پرتر نشان می دهد و خانم ها می توانند هنگام آرایش از داشتن لب های پرحجم خود لذت ببرند.

امروزه تزریق ژل یکی از متدهای پرطرفدار در کل جهان است که توانسته است از دیگر تزریق های زیبایی مانند گونه، سینه، باسن و … پیشه بگیرد. تزریق می تواند به کمک فیلتری به نام هیالورونیک باشد که به صورت کاملا طبیعی در بدن خود انسان وجود دارد و همین موجب می شود تا بدن واکنش عجیبی نشان ندهد و تزریق ژل بدون هیچ عوارض حادی انجام گیرد.

گاهی روش هایی مانند ماساژ یا استفاده از داروهای گیاهی برای حجیم شدن لب ها پیشنهاد می شود که رسیدن به نتیجه مطلوب از این طُرق می تواند گاهی سال ها طول بکشد، اما تزریق ژل راهی آسان و کم هزینه است که در مدت زمان بسیار کمی با مهارت پزشک متخصص پوست و مو انجام می شود.

برای این کار از سرنگ بسیار ظریفی مختص این کار استفاده می شود و با دقت و انتخاب زاویه های مناسب تزریق انجام میگیرد. میزان استفاده این تزریق جهت خوش فرم شدن و پر حجم شدن لب ها بستگی به مدل لب، فرم صورت، نظر پزشک زیبایی و فرد متقاضی خواهد داشت و سپس در عمق یا در قسمت های سطحی گوشت لب انجام میگیرد.

مزایای تزریق ژل به لب

امروزه مراکز زیبایی مملو از مراجعه کنندگانی است که برای داشتن لب های خاص و حجیم و داشتن چهره زیباتر و دلربا تر به این مراکز می روند و می خواهند از دنیای مد عقب نمانند.

تزریق این ژل علاوه بر اینکه چهره شما را دو چندان زیبا می کند دارای ویژگی های دیگری است. برخی از مزایای تزریق ژل عبارتند از:

  • برجستگی و پر حجم شدن لب ها
  • طراوت و تازگی
  • فرم دهی به صورت
  • لب های خوش رنگ
  • ایجاد لبخند زیباتر
  • ایجاد کبودی بسیار ناچیز و برطرف شدن آن طی چند ساعت
  • با ضمانت ماندگاری به مدت شش تا یک سال
  • امکان ترمیم مجدد
  • حالت کاملا طبیعی برای فرد
  • عدم آلرژی، حساسیت و عوارض
  • عدم استراحت خاص
  • حفظ فرم اصلی لب
  • هزینه مناسب

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

بسیاری از روش ها جهت حجیم نمودن لب ها، فرم لب را به صورت مصنوعی نشان می دهد و می توان گفت نه تنها زیبایی خاصی ایجاد نمی کند بلکه از جذابیت چهره کمک می کند. اما تزریق ژل فرم طبیعی لب و ملیح بودن صورت را کاملا حفظ می کند.

نکته بسیار مهم در مورد تزریق ژل عفونت های اندکی است که ممکن است در برخی از افراد مشاهده شود. هرچند تاکنون عوارضی گزارش نشده است اما باید توجه کرد که این عمل باید از طریق جراحان ماهر و با تجربه و در مراکز معتبر انجام شود و متاسفانه رعایت نکردن این نکته موجب بروز عفونت های طولانی مدت خواهد شد.

در حالت کلی نشانه های عفونت ناشی از تزریق ژل بعد از چند روز نمایان می شود  می تواند یک یا دو روز و یا حتی دو هفته وجود داشته باشد که با مراجعه به متخصص با مصرف آنتی بیوتیک یا داروهای موضعی تجویز شده توسط پزشک به راحتی رفع می شود.

 

یکی از این علائم ایجاد سوزش، تورم، حساسیت و درد در نواحی تزریق ژل است. گاهی ممکن است جوش های ریز و یا چرکی بزرگی در اطراف لب مشاهده  نمایید که علاوه بر درد و سوزش شما را دچار تب خفیفی کند. در این مواقع به پزشک معالج مراجعه نمایید تا با بررسی تمام نقاط تزریق ژل به لب، به درمان سریع این عفونت ها بپردازد.

رفع عفونت لب بعد از تزریق ژل

بی شک همه افراد از داشتن لب های خوش فرم لذت می برند و علاقه دارند برای تزریق ژل اقدام نمایند. اما قبل از هرچیز اگر دارای حساسیت های پوستی هستند، پزشک خود را مطلع نمایند تا با تجویز یا تزریق دارو از بروز عفونت بعد از تزریق جلوگیری به عمل آورد.

حال اگر بعد از تزریق، باکتری یا قارچ های مزاحمی موجب حساسیت موضعی در لب و اطراف آن شده باشد پزشک یا جراح با روش های درمانی مناسب و کوتاه مدت به رفع عفونت لب بعد از تزریق ژل و برگشت سریع به حالت طبیعی خواهد پرداخت. برخی از این روش های رفع عفونت لب بعد از تزریق ژل عبارتند از :

  • تمیز نگه داشتن نواحی عفونتی
  • استفاده از پماد موضعی
  • پوشاندن با گاز استریل
  • تجویز انتی بیوتیک خوراکی
  • مصرف داروی هیالورونید
  • تزریق آنتی بیوتیک
  • خالی کردن عفونت ناحیه مورد نظر

جمع بندی

لب ها می تواند جز زیباترین قسمت های صورت باشد که طبیعتا پر حجم بودن آن چهره را جذاب تر می کند. در دنیای مدرنیته امروز تزریق قسمت های مختلف صورت برخی از چهره ها را از حالت طبیعی خارج کرده است و مراجعه کنندگان بعد از انجام جراحی های مختلف باز هم به نتیجه مطلوب نمی رسند.

اما تزریق ژل به لب ها به طور استاندارد و اصولی می تواند بخش بزرگی از زیباییی چهره را تضمین نماید بدون اینکه نیاز به تغییر قسمت دیگری از چهره باشد. شاید این همان دلیل اصلی مراجعه کنندگان بی شمار جهت تزریق ژل است و همچنان از محبوبیت خود برخوردار است.

تأکید می شود اگر بنا به هر دلیلی بعد از تزریق ژل، علائم عفونتی را در لب و حاشیه آن مشاهده نمودید، در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه نمایید و با رعایت راهکارهای صحیح که وی برای درمان در نظر می گیرد، سریعا به حالت عادی و بهبودی کامل برسید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۵
نرگس وفا

لیفت صورت با جراحی (ریتیدکتومی)

عوامل مختلفی از قبیل افزایش سن، نازک شدن پوست، از دست دادن چربی صورت، گرانش، آسیب خورشید، سیگار کشیدن، وراثت و و استرس باعث از بین رفتن خطوط و ظاهر جوان صورت فرد می شوند و به مرور در پوست یک حالت جمع شدگی به همراه چین و چروک ایجاد می شود که قابلیت ارتجاعی بودن پوست را کاهش و از چربی های زیر پوست کاسته می شود. این روند بافت های اطراف چشم و فک پایینی را شل می کند و چهره فرد اخمو و خسته به نظر می رسد. در این شرایط یکی از راه حل های مناسب برای اینکه  شکل و زیبایی دوران جوانی تا حد زیادی به فرد بازگردانده شود استفاده از لیفت صورت می باشد. عمل لیفت صورت و یا کشش پوست صورت معمولاً در افرادی با سنین ۶۰-۴۰ سال انجام می‌شود . البته این عمل در هر سنی قابل اجرا بوده، به طور کلی در عمل لیفتینگ صورت چربی های اضافی برداشته شده، عضلات زیرین سفت شده و پوست صورت و گردن نیز کشیده خواهد شد که تمامی این کارها نشانه های افزایش سن را تا حد زیادی کاهش می دهند.

برای انجام این جراحی، از بیحسی موضعی همراه با تزریق داروهای آرام بخش یا بیهوشی عمومی استفاده می شود. مدت زمان این عمل، در حدود سه الی چهار ساعت بوده و اکثر برش ها در داخل خط مو و در داخل چروک های طبیعی صورت انجام می شود تا بعدا علائم جراحی مشخص نباشد. امروزه با پیشرفت تکنیک های  مختلف جراحی سعی می گردد که وسعت محل برش کاهش داده شود تا از عوارض ناشی از برش جراحی از جمله تخریب محل رویش مو، اسکار و تغییرات رنگ پوست در محل برش جلوگیری گردد.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۰۷
نرگس وفا

لیپوماتیک

یکی از جراحی های رایج سرتاسر دنیا به منظور لاغری و حذف چربی هایی که با ورزش و رژیم غذایی برطرف نمی شوند، روش لیپوماتیک است. این روش دارای استاندارد های مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA می باشد. در این روش چربی های تجمع یافته در نواحی مختلف مانند پهلو، ران ها، شکم و کفل ها را می توان کاهش داد و از بین برد.

این تکنولوژی نوین برای برداشتن چربی های زیر جلدی و چربی های موضعی طرفداران زیادی دارد. به دلیل این تکنولوژی این دستگاه دقت بالایی دارد که ان را از روش قدیمی لیپوساکشن متمایز کرده است.

این دستگاه با کانولای هوشمندی که دارد کمترین سطح آسیب به بافت را دارد و چربی بیشتری برداشت می گردد و به همین دلیل به پیکرتراشی یا رسیدن به اندام ساعت شنی شهرت یافته است.

از آن جا که این دستگاه اسیب کمی به سلول های چربی وارد می کند و هشتاد درصد چربی های برداشته شده سالم هستند می توان از این چربی برای فرم دهی به اعضایی از بدن فرد که چربی خود را از دست داده نیز استفاده نمود. مثلا چربی برداشته شده از پهلو می تواند به صورت تزریق شود و چین و چروک را کاهش و به صورت فرم شاداب و حجیم بدهد.

روش های حذف چربی های موضعی

این روش ها به طور عمده به دو دسته تقسیم می شوند:

  • بخش اول مربوط به موارد غیر تهاجمی مانند وکیوم و ماساژ است که نیاز به جراحی ندارند. در این روش فرد با ورزش و اصلاح رژیم غذایی خود می تواند این چربی ها را به مرور از بین ببرد.
  • بخش دوم افرادی را شامل می شود که با روش های بخش اول و ورزش و رژیم غذایی هم موفق به کاهش وزن نشده اند. پزشک تشخیص می دهد که این افراد باید با روش های جراحی مثل لیپوساکشن، لیپوماتیک و لیزرلیپولیز به از بین بردن این چربی ها کمک کنند.تنها پزشک متخصص می تواند روش مناسب و نوع چاقی فرد را تشخیص دهد و از کسب اطلاع از افراد غیرمتخصص خودداری کنید.

دستگاه لیپوماتیک و روش انجام عمل

در این عمل با دستگاه مخصوص لیپوماتیک و با حرکات لرزشی بخش لوله مانند به نام کانولا، سلول های چربی به صورت تخریب نشده و حرارتی خارج می شوند. در این روش از اعصاب، رگ های خونی و ماهیچه ها محافظت می شود و هم چنین احتمال عفونت کم است. همین مزایا این روش را مورد توجه قرار داده است.

 

این دستگاه با هوای فشرده به صورن ۳۶۰ درجه می چرخد و با لرزش خود، سلول های چربی را بدون آسیب دیدن پوست و بافت های اطراف به ذرات کوچکتر تبدیل می کند. سپس این ذرات چربی را با عمل ساکشن بیرون می کشد.

از بین بردن چربی ها در اینجا به معنی سوزاندن آن ها نیست بلکه به معنی برداشتن ان ها است. میزان چربی که می توان در یک جلسه خارج نمود بین ۵ تا ۶ لیتر است و در صورت لزوم می توان جلسه بعد را به فاصله یک هفته تا یک ماه برگزار نمود.

زخمی که ایجاد می شود حدود دو تا شش میلی متر در ناحیه مورد نظر است و بیمار بلافاصله بعد از عمل متوجه کاهش وزن و سایز خود می شود و حتی می توان این چربی را برای شادابی و حجم دادن به لب ها، گونه ها و دست ها نیز استفاده نمود.

طول زمان پیکرتراشی با لیپوماتیک

از ان جا که بی حسی به صورت اتوماتیک و هوشمند توسط دستگاه صورت می گیرد سرعت این عمل سریعتر است و تخلیه همزمان با عمل ارتعاشی کانولا صورت می گیرد. بنابراین زمان عمل لیپوماتیک کوتاهتر می شود و جراح در زمان بیشتر و با حوصله و ظرافت بیشتری به تخلیه چربی ها می پردازد. دقت نمایید که در این روش در محیط اتاق عمل ضد عفونی انجام می شود تا احتمال عفونت به شدت کاهش یابد و هم چنین به علت کوچک بودن جای زخم این خطر بسیار کم است.

مراقبت های قبل از لیپتوماتیک

  • حضور در جلسه مشاوره و بررسی انتظارات و خواسته های شما توسط پزشک متخصص پوست و مو
  • انجام یکسری آزمایش ده روز قبل از عمل مثل آزمایشات خون، کارکرد کبد و کلیه، تست بارداری در زنان، تست های انعقادی و بررسی بیماری هایی مثل هپاتیت
  • مصرف مسکن هایی نظیر آسپرین و ضد درد ها غیر استروئیدی مثل بروفن و ناپروکسن باید از دو هفته قبل قطع شود.
  • پر کردن فرم رضایت
  • مصرف الکل و دخانیات دو هفته قبل از عمل ممنوع است

مراقبت های بعد از عمل و بهبودی

  • برای چهار تا پنج روز از گن مخصوصی که دکتر برایتان تجویز می کند استفاده نمایید. برای یک ماه و نیم از گن لیپوماتیک باید استفاده شود.
  • به علت استفاده از بی حسی بهتر است بیمار با یک همراه مراجعه کند که بعد از عمل او را تا خانه برساند و بیمار تا ۱۸ ساعت نباید رانندگی کند.
  • درد خفیفی که حس می شود به وسیله استامینوفن در دو هفته اول و سپس به وسیله ژلوفن تخفیف خواهد یافت.
  • به میزان کافی آب و آبمیوه برای جلوگیری از کاهش آب بدن بنوشید.
  • فرد بلافاصله پس از جراحی می تواند به فعالیت روزانه بپردازد اما ورزش های جدی که فشار خون یا ضربان قلب را بالا می برند باید یک هفته به تعویق بیفتد.
  • دوش گرفتن پس از دو روز ایرادی ندارد.
  • در سه هفته اول ماساژ دادن می تواند به نتایج لیپوماتیک کمک کند.

از نظر بهبودی این روش زمان فوق العاده ای دارد و از آن جا که درد کم است فرد بلافاصله می تواند به فعالیت های خود بازگردد.حتی در صورت مراقبت های اولیه نیز بعد یک هفته تقریبا تمام می شود و پس از آن به جز گن معمولی نیاز به مراقبت دیگری نیست.

کاندید مناسب لیپتوماتیک

این روش برای افراد بالای هجده سال که از چاقی موضعی رنج می برند و نتوانسته اند وزن خود را با ورزش و تغذیه مناسب کنترل کنند مناسب است.

مزایای لیپتوماتیک

  • کبودی های معمول در لیپوساکشن در این روش بسیار کمتر است.
  • عدم ایجاد سوختگی پوست
  • تورم و کبودی بسیار کم
  • میزان داروی بی حسی استفاده شده نسبت به دیگر روش ها و در نتیجه عوارض آن کمتر است.
  • درد کمی دارد که قابل تحمل است.
  • موثر و امن است و خطر آمبولی ندارد.
  • پوست به سرعت جمع می شود و قوام طبیعی می یابد.
  • تخلیه یکنواخت چربی از منطقه درمان
  • تغییر قوام و رنگ پوست که در لیپولیز شایع است در این روش دیده نمی شود.
  • بیمار به سرعت بهبود می یابد و مدت استفاده از گن و دوره نقاهت کوتاه است.
  • از آن جا که اگر کانولا به بافت غیر چربی برخورد کند از حرکت می ایستد آسیب به عضلات و پوست وارد نمی شود.
  • زمان عمل کوتاه تر است.
  • نسبت به روش های کلاسیک ارزانتر است.
  • عدم نیاز به دستگاه های جانبی مثل کمپرسور هوا، پمپ تزریق و ساکشن

لیپتوماتیک برای چه مناطقی مناسب است؟

از این دستگاه می توان برای نقاط مختلف بدن که چربی تجمع یافته است مثل سینه، ران، شکم، پهلو، بازو و باسن می توان استفاده نمود. این مناطق برای هر فردی متفاوت و وابسته به تودده بدن آن ها است.

مشکلات و عوارض جانبی لیپتوماتیک

عوارضی که ممکن است در این روش رخ دهند شامل:

  • حساسیت به لیدوکائین
  • خونریزی و کبودی در کسانی که آسپیرین و وارفارین مصرف می کنند.
  • عفونت در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مثل افراد دیابتی، بیماری های خودایمنی پیشرفته و کسانی که داروهای ضد سرطان مثل کورتن مصرف می کنند.
  • امکان برگشت چاقی موضعی در همان ناحیه در فرد زیاد محتمل نیست ولی اگر بیماری متابولیک یا پرخوری داشته باشند ممکن است چربی در نواحی دیگر تجمع یابد.

امکان برگشت چربی ها پس از انجام لیپتوماتیک

عدم رعایت رژِم غذایی سبک و کم حجم و ورزش نکردن از دلایل برگشت چربی در افراد است. البته این چربی معمولا در نقاط دیگر انباشته می شود ولی افزایش وزن بیمار به سبک زندگی و مراقبت های او بستگی دارد. هیچ پزشکی نمی تواند تضمین کند که در صورت عدم رعایت از جانب بیمار، چاقی برطرف می شود. انجام این عمل به طور قطع باعث لاغری فرد می شود ولی اینکه این لاغری را حفظ نمایید یا برای همیشه باقی بماند کاملا به شما بستگی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاغری و تناسب اندام به کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۰۴
نرگس وفا

چال گونه

چال گونه فرو رفتگی کوچک صورت در ناحیه نزدیک به گونه است. این چال به جز گونه ممکن است در نواحی دیگر بدن مثل چانه و قسمت پایین کمر نیز دیده شود. چال گونه در اطراف دهان دیده می شود که ممکن است در هر دو سمت و یا فقط یکی از طرفین صورت دیده شود.

حتما به این نکته توجه کرده اید که بعضی افراد چال گونه دارند و بیشتر افراد این حالت را در صورتشان ندارند. علت این پدیده این است که ایجاد چال گونه به علت تفاوت ساختار ماهیچه و پوست افراد است. هر چند افراد بر این باورند که چال گونه از طریق ژنتیک به ارث می رسد ولی در این زمینه شک و تردید وجود دارد.

حتما برایتان سوال پیش آمده است که چند درصد افراد چال گونه دارند. در یک تحقیق که بین یک جمعیت ۲۳۰۰ نفری به انجام رسید نتایج حاکی از این بود که ۳۷ درصد افراد دارای چال در یک یا هر دو سمت دهان خود هستند

در ادامه این مقاله علل ایجاد چال گونه و راه های ایجاد چال گونه درافراد علاقمند بررسی می شوند.

چگونه چال گونه تشکیل می شود؟

چال گونه در بعضی مواقع حاصل تغییراتی در عضله ای در صورت است که به نام عضله گونه ای بزرگ و یا zygomaticus major شناخته می شود. این عضله در تغییر حالات صورت و بالا بردن گونه در حالاتی مانند لبخند زدن موثر است و باعث بالا کشیدن گوشه های لب می شود.

در افراد بدون چال گونه عضله ی گونه ای بزرگ معمولا از ناحیه ای که استخوان گونه قرار دارد شروع می شود و به سمت پایین و اطراف لب ها کشیده می شود.در افراد دارای چال گونه این عضله به دو بخش از جنس عضله تقسیم شده است. یک بخش به گوشه دهان متصل شده است و بخش دیگر به به قسمت پایینتر گوشه دهان که به پوست بالای این بخش نیز متصل است.

این جدایی در ماهیچه گونه ای به ماهیچه گونه ای بزرگ دوتایی معروف است و حرکت پوست در بالای دو بخش ماهیچه در هنگام حرکت صورت برای لبخند زدن منجر به ایجاد چال گونه می شود.

از آن جا که این جدایی ماهیچه ها در دوران جنینی اتفاق می افتد و سبب ایجاد چال گونه می شود به اشتباه آن ها را به عنوان خطای در حین تولد می دانند. باید دانست که نه تنها چال گونه یک حالت عادی و طبیعی است بلکه هیچ مشکلی در سلامتی فرد نیز ایجاد نمی کند.

نقش ژنتیک در چال گونه

ما یک دسته از زن هایمان را از مادر و دسته دیگر را از پدر به ارث می بریم و از هر ژن یک جفت داریم. هر ژن می تواند دو نوع مختلف داشته باشد که به ان الل می گویند. الل ها می توانند غالب و یا مغلوب باشند.

داشتن تنها یک الل غالب سبب بروز صفت می شود. ممکن است فردی که یک الل غالب و یک مغلوب دارد و صفت را نشان داده است اللی را به فرزند منتقل کند که مغلوب باشد. به همین علت داشتن دو والد با این صفت احتمال داشتن فرزندان با این صفت را بیشتر می کند.

خب این توضیحات ژنتیکی را دادیم تا به قضیه چال گونه و ارتباط آن با ژنتیک برسیم. به طور معمول گفته می شود که چال گونه یک صفت غالب است. هر چند تحقیقات اندکی درباره منشا زنتیکی چال گونه انجام شده است و مشخص نیست آیا واقعا به ژنتیک مرتبط هستند یا خیر.

افراد با چال گونه معمولا فرزندانی با چال گونه دارند ولی این در همه گزینه ها و افراد صدق نمی کند. ساختار صورت در طول زمان تغییر می کند و ممکن است شخصی در کودکی چال گونه داشته باشد ولی در بزرگسالی فاقد این صفت باشد. هم چنین ممکن است یک کودک بدون چال گونه به دنیا بیاید و در دوره کودکی این صفت در او مشاهده شود.

از آن جا که الگوی ژنتکی چال گونه قابل حدس زدن نمی باشد بعضی دانشمندان آن را به عنوان غالب نامرتب طبقه بندی کرده اند که به این معنی است که چال گونه معمولا، نه به طور همیشگی، به عنوان صفت غالب منتقل می شوند.

هم چنین ممکن است وقوع چال گونه فقط تحت تاثیر یک ژن نباشد و چندین ژل در نمایان شدن این صفت نقش داشته باشند. بنابراین برای پاسخ روشن و دقیق منشا ژنتیکی چال گونه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا چال گونه جذاب است؟

اگر از یک گروه افراد این سوال را بپرسید قطعا جواب ها و نظرات مختلفی را می شنوید. در بعضی فرهنگ ها چال گونه را با شانس و زیبایی مرتبط می دانند. تحقیقات علمی کمی در این زمینه وجود دارند.

در یک تحقیق مشخص شد مردان به زنان با ویژگی های صورت شبیه به خودشان مثل رنگ چشم، رنگ مو و چال چانه مشابه خودشان جذب می شوند. البته چال گونه بخشی از تحقیق نبود ولی احتمالا افراد با چال گونه بیشتر افراد مشابه خود را ترجیح می دهند.

چال گونه ممکن است سبب کمک در برقراری ارتباط با دیگر افراد شود. در یک تحقیق این نتیجه حاصل شده است که افراد با ویژگی های خاص صورت مثل چال گونه لبخندشان توجه بیشتری را جلب می کند.

آیا چال گونه می خواهید؟

آیا شما می خواهید چال گونه داشته باشید ولی ژنتیک، تولد و حتی رشد با شما یار نبوده است؟ نوع جدیدی از جراحی پلاستیک این امکان را می دهد تا افراد چال گونه داشته باشند. به این عمل dimpleplasty گفته می شود.

 حین عمل چال گونه یک برش کوچک در منطقه ای که می خواهند چال گونه در ان به وجود بیاید انجام می دهند و یک بخش کوچک و کمی از بافت را خارج می کنند. یک بخیه کوچک مخصوص می زنند که از پوست و ماهیچه رد می شود و سبب ایجاد چال گونه می شود.

امروزه با آرایش و دیگر روش هایی مثل فشار دادن گونه برای مدت طولانی برای ایجاد چال گونه تبلیغ می کنند که احتمال کار کرد و دائمی بودن ان ها بسیار کم است و هیچ کدام توسط سازمان غذا و دارو به تائید نرسیده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چال گونه و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۹
نرگس وفا

جراحی بوکال

جراحی استخراج چربی بوکال یک جراحی زیبایی است که با هدف کاهش چربی گونه انجام می شود. در بعضی افراد پر کردن گونه و صورت در به وجود آوردن صورت گردتر و جوان کمک می کند ولی در بعضی افراد دیگر مقدار این چربی ان قدر زیاد است که با وجود اندام مناسب، صورت بسیار پر به نظر می رسد و شخص از این موضوع رضایت ندارد و ترجیح می دهد صورت کشیده و تراش خورده داشته باشد.

در حین جراحی کاهش چربی گونه، پد یا لایه بوکال را بر می دارند. لایه چربی بوکال یک لایه عمقی چربی درون گونه ها است و در نتیجه نقش اساسی در حالت صورت ایفا می کند.این لایه چربی می تواند در سایز های مختلفی وجود داشته باشد و یک لایه نازک یا یک لایه ضخیم از چربی باشد. کسانی که یک لایه چربی بوکال ضخیم دارند چهره شان کشیده نیست و صورتشان حجیم به نظر می رسد.

این جراحی برای افرادی ایده آل است که صورت پهنی دارند و می خواهند در صورتشان کانتور به وجود بیاورند. این جراحی به افراد با صورت کوچک و لایه چربی نازک توصیه نمی شود و نتایج مورد پسندی را در این افراد به همراه ندارد.

برای مراجعین با سنین بالاتر جراحی بوکال علاوه بر هرف مذکور خواص ضد پیری فوق العاده ای نیز دارد. افزایش سن باعث افتادگی چربی درون گونه می شود و به صورت حالت اویزان می دهد که با برداشتن این لایه چربی ظاهر جوانی را به وجود می اورد.

معمولا جراحی بوکال با دیگر درمان های جوان سازی به کار می رود تا به ظاهر کلی صورت و ایجاد نتایج بلند مدت کمک کند.

نحوه جراحی بوکال

خیلی مهم است که پیش از درمان یک جلسه مشاوره با جراح خود داشته باشید تا او از این که شما فرد مناسبی برای این روش هستید اطمینان بیابد. هم چنین در این جلسه می توانید در مورد جزئیات نتایج، درمان و بهبودی اطلاعات کسب کنید.

این که از بی هوشی عمومی یا موضعی استفاده شود به نظر جراح بستگی دارد و پیش از عمل به اطلاع و تائید بیمار می رسد. در هنگام عمل یک برش در قسمت داخلی گونه ایجاد می شود. ماهیچه بوکال به اؤامی توسط متخصص پوست و مو کنار زده می شود تا به چربی زیر آن دسترسی یابد و این لایه را جدا کند.

برای جداسازی آسانتر لایه چربی یک فشار بیرونی روی گونه اعمال می شود. به محض برداشتن لایه چربی بوکال برش ایجاد شده برای بهبودی سریع تر با بخیه جذبی بسته می شود. هیچ اسکار قابل مشاهده ای بر جا نمی ماند و نتیجه سریع منجر به یک ظاهر متناسب و کانتور شده منجر می شود. هر چند برای دیدن نتایج نهایی چند هفته زمان لازم است. کل این جلسه درمانی حدود سی دقیقه به طول می انجامد.

ریکاوری و بهبود جراحی بوکال

  • پس از جراحی ضروری است که از بازی کردن با نخ بخیه به وسیله زبان خودداری کنید تا مشکلی رخ ندهد و زمان بهبودی کاهش یابد.
  • هم جنین به شما توصیه می شود که از رژیم مایعات در روز های اول پس از جراحی استفاده کنید تا از گیر کردن غذای جامد با نخ ها خودداری شود.
  • برای جلوگیری از عفونت یک دهان شویه ویژه برای شما تجویز می شود.
  • در هفته های اول پس از جراحی احتمال وجود یک تورم متوسط وجود دارد که قدم به قدم حین ۲ تا ۳ هفته کاملا برطرف می شود.
  • برای بهبود و ریکاوری بافت درون دهان بین ۷ تا ۱۰ روز زمان لازم است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بوکال و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۶
نرگس وفا

فیشیال صورت

فیشیال صورت و تاثیر آن بر زیبایی بر کسی پوشیده نیست. افراد فیشیال صورت را به منظورهای مختلفی انجام می دهند؛ در حالی که بعضی افراد قصد از بین بردن جوش های سر سیاه را دارند عده ای دیگر قصد جلوگیری از پیری و anti aging رادر ذهن دارند.  هم چنین بعضی افراد به منظور استراحت و تغذیه پوست از فیشیال صورت بهره می برند.

فیشیال صورت خود یک درمان اسرار آمیز است. حتما برایتان سوال پیش آمده که بخار چه تاثیری دارد و چرا مدام کرم های مختلف را استعمال و سپس پاک می کنند؟ چرا باید فیشیال را به طور منظم انجام داد؟ و از همه مهم تر فیشیال صورت را چگونه برای پوست و نیاز پوست خود تنظیم کنیم.

فیشیال اساسا یک روش چند مرحله ای درمان پوست است که یکی از بهترین راه های مراقبت از پوست نیز هست. در حین فیشیال پوست پاکسازی، سم زدایی و تغذیه می شود که منتهی به یک پوست تمیز و آبرسانی شده می شود که جوانتر به نظر می رسد. وقتی فیشیال به عنوان یک روتین به طور مداوم و مرتب انجام گیرد تاثیر بیشتری می گذارد.

مراحل پایه فیشیال صورت در یک کلینیک

۱-مشورت

فیشیال صورت باید با یک جلسه مشاوره شروع شود. ممکن است در کلینیک به شما یک فرم با چندین سوال در مورد پوستتان بدهند تا از مشکلات پوستی شما، نگرانی هایتان، رژیم و مقدار آب دریافتی بدنتان و مواد و محصولاتی که برای پوستتان استفاده می کنید مطلع شوند. داروی رتین A می تواند بر روی پوست اثر گذار باشد که در مورد مصرف آن از شما سوال می شود.

۲-مرحله آماده سازی

به طور معمول در کلینیک ها یک لباس مخصوص به شکل کلحفه به شما می دهند که می توانید روی لباس و یا به جای لباس بپوشید که فرد اتاق را ترک می کند تا شما به در این مورد تصمیم گیری کنید. هم چنین در ابتدا موهای شما با یک حوله یا هدبند جمع می شود تا مواد به مو های شما برخورد نکند.

۳-پاکسازی

سومین مرحله ی فیشیال صورت پاکسازی است. پس از آماده شدن، اولین مرحله فیشیال صورت با پاکسازی شروع می شود که در آن از پدهای نخی صورت را تمیز می کنند. برای فیشیال بهتر و تخصصی تر دو بار مرحله پاکسازی را تکرار می کنند.

۴-بررسی پوست

بسته به نوع آرایشی که با آن مراجعه کرده اید، درمانگر ابتدا باید پوست را زیر نور مشاهده کند. حتی ممکن است چشم هایتان را بپوشاند و پوست را زیر نور بیشتر مشاهده کند.او متوجه می شود که پایه پوستتان چه حالتی دارد(خشک، چرب یا روغنی، مختلط، حساس یا معمولی) و مشکلات پوست را مثل جوش سر سیاه، جوش سرسفید، چین و چروک و پیری، آسیب با نور خورشید، کمبود اب و … را مشاهده می کند سپس محصولات مناسبی را برای ادامه درمان با شما در میان می گذارد و درمان هایی را معرفی می کند که می توانند به شما کمک کنند.

۵-بخار

در بیشتر فیشیال ها از یک دستگاه استفاده می شود تا بخار گرم را روی پوست منتقل کنند. این کار باعث نرمی پوست می شود و کمک می کند که جوش های سر سیاه و سر سفید خارج شوند. برای پوست های حساس معمولا از بخار استفاده نمی کنند.

۶-لایه برداری

در این مرحله از روش های مکانیکی یا مواد شیمیایی استفاده می شود تا لایه نازکی از سطح پوست که از سلول های مرده تشکیل شده است از پوست جدا شود که معمولا در حین بخار اتفاق می افتد. آنزیم و اسید ها باعث ضعیف شدن پیوند بین سلول های پوست می شود. یک آنزیم ملایم می تواند در حین بخار استفاده شود. لایه بردار های شیمیایی قوی تر می توانند به صورت یک مرحله جدا در فیشیال باشند.

۷-استخراج

این مرحله فیشیال برای خارج سازی جوش های سر سیاه و سر سفید برای افرادی که این مشکل را دارند استفاده می شود. افراد مختلف تحمل درد مختلفی دارند و ممکن است این مرحله برای بعضی افراد درد و ناراحتی به همراه داشته باشد به خصوص پوست های نازک تر. اگر این مرحله به درستی انجام نشود می تواند منجر به تغییر رنگ پوست در بعضی نقاط شود.

۸-ماساژ پوست

این مرحله از فیشیال صورت سنتی برای استراحت و هم چنین تحریک پوست و عضلات زیر آن انجام می شود.

۹-ماسک صورت

یسته به نوع پوست یک ماسک مناسب برای مشکلات پوستی تان در فیشیال تهیه می شود و ممکن است در حین ان ماساژ سر نیز دریافت کنید.

۱۰-مرحله انتهایی درمان

در این مرحله از فیشیال صورت از یک تونر، سرم، مرطوب کننده و یا کرم ضد آفتاب بسته به ساعتی که مراجعه می کنید روی پوست استعمال می شود.

۱۱-توصیه های مراقبت پوستی برای خانه

متخصص پوست و مو به شما نظرش را در مورد راه های مراقبت بهتر از پوستتان می گوید و محصولاتی را معرفی می کند که می تواند به شما کمک کند تا سلامت و زیبایی پوستتان را تضمین کند.

هر چند وقت یکبار باید فیشیال را تکرار کرد؟

این بازه زمانی برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد ولی به طور معمول و ایده آل بازه زمانی یکماهه پیشنهاد می شود زیر ا این مدت برای بازسازی پوست لازم است. سعی کنید در سال حداقل چهار بار درمان فیشال را با عوض شدن فصل ها انجام دهید. اگر قصد پاکسازی آکنه را دارید شاید لازم باشد تعداد جلسات درمانتان بیشتر و متناوب تر باشد. اگر پوست حساس دارید نباید کمتر از یک ماه این درمان را تکرار کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیشال صورت و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۳
نرگس وفا

بوتاکس دور چشم یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای رفع چین و چروک‌های اطراف چشم می‌باشد و از مزایای بسیار مناسبی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرّفی این تکنیک و مزایای آن، اطّلاعاتی را در رابطه با ویژگی‌های بارز این فرایند زیبایی به شما عزیزان ارائه دهیم تا با چشمانی باز برای انجام بوتاکس اقدام نمایید. اگر هنوز اطلاعات لازم و کافی در مورد خود بوتاکس ندارید پیشنهاد می کنیم که به مقاله “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

بوبیت فراوانی در نزد زیباجویان برخوردار است.

بوتاکس دور چشم چیست؟

بوتاکس دور چشم یکی از تکنیک‌های بسیار رایج و گسترده در دنیای زیبایی می‌باشد و از آن برای رفع چین و چروک‌های اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی و خطوط زیر چشم استفاده می‌شود. این تکنیک از بازده بسیار بالایی در مقایسه با سایر روش‌ها برخوردار است و نتایج حاصل از آن به سرعت نمایان می‌شوند و این ویژگی موجب برتری آن شده است. در این تکنیک، سم بوتاکس در مقادیر مشخّص به قسمت‌هایی از پوست نواحی اطراف چشم تزریق می‌شود و موجب از بین رفتن چین و چروک‌های این ناحیه می‌گردد. جالب است بدانید که نتایج حاصل از این فرایند به سرعت نمایان می‌شوند و شما می‌توانید پس از گذشت ۲۴ ساعت از بوتاکس دور چشم قسمت عمده‌ای از نتایج بدست آمده را مشاهده نمایید. همچنین، این تکنیک زیبایی از نظر سهولت پیاده سازی و اجرا یکی از آسان‌ترین تکنیک‌ها محسوب می‌شود ولی لازم به ذکر است که میزان مهارت پزشک  متخصص پوست و مو معالج می‌تواند بازده کلّی این تکنیک را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه می‌توانید اطّلاعات بیشتری را در رابطه با این تکنیک بدست آورید.

بوتاکس دور چشم چه کاربردهایی را دارد؟

خطوط اطراف چشم جزو مواردی هستند که می‌توانند زیبایی شما را به میزان قابل توجّهی تحت تاثیر قرار دهند. تعداد و شدّت این خطوط با بالا سن دچار افزایش می‌شوند و می‌توانند تهدیدی جدّی برای زیبایی شما تلقّی گردند. این خطوط معمولاً به دلیل کاهش توانایی بدن در تولید کلاژن و الاستین پدیدار می‌شوند و از شیوع بسیار بالایی در سنین میانسالی و پیری برخوردار هستند. بوتاکس دور چشم یکی از بهترین و سریع‌ترین راهکارها برای درمان این خطوط می‌باشد و شما می‌‌توانید با استفاده از این تکنیک برای مدّتی طولانی این خطوط را از بین ببرید و از زیبایی خود بیشتر بهره‌مند شوید.

همچنین، این مادّه موجب تحریک تولید دوباره‌ی کلاژن و الاستین در پوست می‌شود و از این طریق به جوان‌سازی پوست صورت و سایر قسمت‌های بدن کمک می‌کند. در کل، بوتاکس دور چشم یکی از پربازده‌ترین روش‌ها برای درمان چین و چروک‌های دور چشم و خطوط پیری می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از این روش شدّت و عمق این خطوط را به میزان قبل توجّهی کاهش دهید و جوانی و زیبایی را به صورت خود بازگردانید.

بوتاکس دور چشم چه مزایای را نسبت به سایر فرایند‌های زیبایی دارد؟

۱-مشاهده‌ی نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن:

تکنیک‌هایی همچون میکرونیدلینگ و مزوتراپی به زمان بسیار زیادی به منظور کسب نتایج مطلوب نیاز دارند و در بسیاری از موارد مشاهده شده است که زیباجویان چندین بار این تکنیک‌ها را انجام داده‌اند ولی نتایج مطلوبی را کسب نکرده‌‌اند. بوتاکس دور چشم سریع‌ترین روش برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم محسوب می‌شود و شما برای مشاهده‌ی اثر بخشی این روش به مدّت زمانی طولانی احتیاج ندارید و قسمت عمده‌ای از نتایج بدست آمده در ۲۴ ساعت اوّل قابل مشاهده هستند. بنابراین، شما با استفاده از این تکنیک می‌توانید در مدّت زمانی کوتاه زیبایی خود را بدست آورید و از مزایای این روش بهره‌مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد میکرونیدلینگ به مقاله ی “مهم ترین نکات میکرونیدلینگ دور چشم چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

۲-ماندگاری بالای نتایج بوتاکس دور چشم:

نتایج بدست آمده از بوتاکس دور چشم از پایداری نسبتاً بالایی برخوردار هستند و زیبایی شما را برای مدّت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. میانگین ماندگاری این تکنیک ۶ ماه می‌باشد ولی با رعایت برخی از نکات می‌توان این مقدار را تا ۸ ماه افزایش داد. بنابراین، شما با یک بار انجام این تکنیک می‌توانید برای مدّتی طولانی از چین و چروک‌های اطراف چشم خود رهایی یابید و از زیبایی خود نهایت استفاده را ببرید.

۳-قدرت اثر بخشی بالا در مقایسه با سایر روش‌ها:

بوتاکس دور چشم از قدرت اثر بخشی بسیار بالایی نسبت به سایر فرایند‌های زیبایی برخوردار است و با استفاده از این تکنیک می‌توان عمیق‌ترین چین و چروک‌های صورت را تنها با یک بار تزریق از بین برد. این ویژگی موجب برتری کامل این روش نسبت به سایر تکنیک‌هایی زیبایی شده است و به همین دلیل است که این فرایند زیبایی از محبوبیّت بالایی در نزد زیباجویان برخوردار است و سالانه هزاران نفر برای انجام آن به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند.

آیا بوتاکس دور چشم دارای عوارض جانبی می‌باشد؟

تمامی فرایندهای زیبایی دارای عوارض جانبی مشخّصی هستند و بوتاکس دور چشم نیز از این قضیه مستثنی نیست و می‌تواند عوارض جانبی مختلفی را برای شما ایجاد کند. مشکلاتی همچون: افتادگی پلک، کشیدگی ابرو، مشکلات بینایی و فلج شدن ماهیچه‌های صورت جزو عوارض جانبی این تکنیک محسوب می‌شوند ولی با این حال، باید به این نکته توجّه داشته باشید که قسمت عمده‌ای از این عوارض جانبی به دلیل ناوارد بودن متخصص زیبایی رخ می‌دهند و ارتباطی با خطرات ذاتی بوتاکس ندارند.

بوتاکس یک مادّه بسیار سمّی محسوب می‌شود ولی این مادّه در صورت تزریق در مناطق صحیح عوارض جانبی شدیدی را برای شما به همراه نخواهد داشت. بسیاری از کلینیک‌هایی که بوتاکس دور چشم را انجام می‌‌دهند از تجربه‌ی کافی در این زمینه برخوردار نیستند و با عدم انجام صحیح این فرایند زیبایی سلامتی زیباجویان را با خطر مواجه می‌کنند. بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از خدمات کلینیک‌های معتبر در زمینه‌ی بوتاکس دور چشم بدون مواجه شدن با عوارض جانبی این روش از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.

آیا بوتاکس دور چشم در زنان بالای ۵۰ سال توصیه می‌شود؟

بوتاکس دور چشم از محدودیّت زمانی خاصّی برخوردار نیست و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای انجام این تکنیک اقدام نمایند و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوند. در واقع، بازده این تکنیک در افراد میان سال بیشتر است زیرا عمق و شدّت چین و چروک‌های ایجاد شده در این افراد بیشتر می‌باشد و نتایج بدست آمده از کیفیّت بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود. بنابراین، شما می‌توانید با انجام این تکنیک ضمن رفع چین و چروک‌های اطراف چشمان خود، موجب تحریک تولید دوباره‌ی کلاژن و الاستین در پوست خود شوید و زیبایی و شادابی را بار دیگر به پوست صورت خود بازگردانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۵۵
نرگس وفا

چال گونه

چال گونه فرو رفتگی کوچک صورت در ناحیه نزدیک به گونه است. این چال به جز گونه ممکن است در نواحی دیگر بدن مثل چانه و قسمت پایین کمر نیز دیده شود. چال گونه در اطراف دهان دیده می شود که ممکن است در هر دو سمت و یا فقط یکی از طرفین صورت دیده شود.

حتما به این نکته توجه کرده اید که بعضی افراد چال گونه دارند و بیشتر افراد این حالت را در صورتشان ندارند. علت این پدیده این است که ایجاد چال گونه به علت تفاوت ساختار ماهیچه و پوست افراد است. هر چند افراد بر این باورند که چال گونه از طریق ژنتیک به ارث می رسد ولی در این زمینه شک و تردید وجود دارد.

حتما برایتان سوال پیش آمده است که چند درصد افراد چال گونه دارند. در یک تحقیق که بین یک جمعیت ۲۳۰۰ نفری به انجام رسید نتایج حاکی از این بود که ۳۷ درصد افراد دارای چال در یک یا هر دو سمت دهان خود هستند

در ادامه این مقاله علل ایجاد چال گونه و راه های ایجاد چال گونه درافراد علاقمند بررسی می شوند.

چگونه چال گونه تشکیل می شود؟

چال گونه در بعضی مواقع حاصل تغییراتی در عضله ای در صورت است که به نام عضله گونه ای بزرگ و یا zygomaticus major شناخته می شود. این عضله در تغییر حالات صورت و بالا بردن گونه در حالاتی مانند لبخند زدن موثر است و باعث بالا کشیدن گوشه های لب می شود.

در افراد بدون چال گونه عضله ی گونه ای بزرگ معمولا از ناحیه ای که استخوان گونه قرار دارد شروع می شود و به سمت پایین و اطراف لب ها کشیده می شود.در افراد دارای چال گونه این عضله به دو بخش از جنس عضله تقسیم شده است. یک بخش به گوشه دهان متصل شده است و بخش دیگر به به قسمت پایینتر گوشه دهان که به پوست بالای این بخش نیز متصل است.

این جدایی در ماهیچه گونه ای به ماهیچه گونه ای بزرگ دوتایی معروف است و حرکت پوست در بالای دو بخش ماهیچه در هنگام حرکت صورت برای لبخند زدن منجر به ایجاد چال گونه می شود.

از آن جا که این جدایی ماهیچه ها در دوران جنینی اتفاق می افتد و سبب ایجاد چال گونه می شود به اشتباه آن ها را به عنوان خطای در حین تولد می دانند. باید دانست که نه تنها چال گونه یک حالت عادی و طبیعی است بلکه هیچ مشکلی در سلامتی فرد نیز ایجاد نمی کند.

نقش ژنتیک در چال گونه

ما یک دسته از زن هایمان را از مادر و دسته دیگر را از پدر به ارث می بریم و از هر ژن یک جفت داریم. هر ژن می تواند دو نوع مختلف داشته باشد که به ان الل می گویند. الل ها می توانند غالب و یا مغلوب باشند.

داشتن تنها یک الل غالب سبب بروز صفت می شود. ممکن است فردی که یک الل غالب و یک مغلوب دارد و صفت را نشان داده است اللی را به فرزند منتقل کند که مغلوب باشد. به همین علت داشتن دو والد با این صفت احتمال داشتن فرزندان با این صفت را بیشتر می کند.

خب این توضیحات ژنتیکی را دادیم تا به قضیه چال گونه و ارتباط آن با ژنتیک برسیم. به طور معمول گفته می شود که چال گونه یک صفت غالب است. هر چند تحقیقات اندکی درباره منشا زنتیکی چال گونه انجام شده است و مشخص نیست آیا واقعا به ژنتیک مرتبط هستند یا خیر.

افراد با چال گونه معمولا فرزندانی با چال گونه دارند ولی این در همه گزینه ها و افراد صدق نمی کند. ساختار صورت در طول زمان تغییر می کند و ممکن است شخصی در کودکی چال گونه داشته باشد ولی در بزرگسالی فاقد این صفت باشد. هم چنین ممکن است یک کودک بدون چال گونه به دنیا بیاید و در دوره کودکی این صفت در او مشاهده شود.

از آن جا که الگوی ژنتکی چال گونه قابل حدس زدن نمی باشد بعضی دانشمندان آن را به عنوان غالب نامرتب طبقه بندی کرده اند که به این معنی است که چال گونه معمولا، نه به طور همیشگی، به عنوان صفت غالب منتقل می شوند.

هم چنین ممکن است وقوع چال گونه فقط تحت تاثیر یک ژن نباشد و چندین ژل در نمایان شدن این صفت نقش داشته باشند. بنابراین برای پاسخ روشن و دقیق منشا ژنتیکی چال گونه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا چال گونه جذاب است؟

اگر از یک گروه افراد این سوال را بپرسید قطعا جواب ها و نظرات مختلفی را می شنوید. در بعضی فرهنگ ها چال گونه را با شانس و زیبایی مرتبط می دانند. تحقیقات علمی کمی در این زمینه وجود دارند.

در یک تحقیق مشخص شد مردان به زنان با ویژگی های صورت شبیه به خودشان مثل رنگ چشم، رنگ مو و چال چانه مشابه خودشان جذب می شوند. البته چال گونه بخشی از تحقیق نبود ولی احتمالا افراد با چال گونه بیشتر افراد مشابه خود را ترجیح می دهند.

چال گونه ممکن است سبب کمک در برقراری ارتباط با دیگر افراد شود. در یک تحقیق این نتیجه حاصل شده است که افراد با ویژگی های خاص صورت مثل چال گونه لبخندشان توجه بیشتری را جلب می کند.

آیا چال گونه می خواهید؟

آیا شما می خواهید چال گونه داشته باشید ولی ژنتیک، تولد و حتی رشد با شما یار نبوده است؟ نوع جدیدی از جراحی پلاستیک این امکان را می دهد تا افراد چال گونه داشته باشند. به این عمل dimpleplasty گفته می شود.

در حین عمل چال گونه یک برش کوچک در منطقه ای که می خواهند چال گونه در ان به وجود بیاید انجام می دهند و یک بخش کوچک و کمی از بافت را خارج می کنند. یک بخیه کوچک مخصوص می زنند که از پوست و ماهیچه رد می شود و سبب ایجاد چال گونه می شود.

امروزه با آرایش و دیگر روش هایی مثل فشار دادن گونه برای مدت طولانی برای ایجاد چال گونه تبلیغ می کنند که احتمال کار کرد و دائمی بودن ان ها بسیار کم است و هیچ کدام توسط سازمان غذا و دارو به تائید نرسیده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چال گونه و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۴۹
نرگس وفا

نکات بعد از لیزر موهای زائد

لیزرموهای زائد گزینه ای مناسب برای افرادی است که از درمان مو های زائد خود با اپیلاسیون، بند زدن یا تیغ زدن خسته شده اند. در سال های اخیر لیزر موهای زائد یکی از روش های درمانی پر استفاده و رایج بوده است. با رعایت نکات ساده بعد از درمان شامل مراقبت از پوست به مناطق لیزر شده کمک می کند بهبود یابند. این نکات را در سه گروه مراقبت های پوستی، ناراحتی و مشکلات بعد از لیزر و استفاده از محصولات مناسب دسته بندی کرده ایم. با مطالعه ی این مقاله با کلیه ی نکات بعد از لیزرموهای زائد آشنا خواهید شد.

۱-درمان ناراحتی های بعد از لیزر موهای زائد

از بسته های یخ برای بی حس کردن منطقه تحت درمان استفاده نمایید.

ممکن است ناراحتی کوچک و جزئی مانند یک آفتاب سوختگی ملایم را بعد از درمان حس کنید. هم چنین ممکن است آن ناحیه پوست دچار قرمزی و تورم شده باشد.یخ و پک های سرد یک راه آسان برای کاهش این درد است. ممکن است پزشک این پک را در اختیار شما قرار دهد یا خودتان می توانید این پک را تهیه کنید و بسته یخ را قبل از قرار ملاقاتتان در فریزر قرار دهید.

  • قبل از استفاده از پک های یخ آن را در یک حوله قرار دهید.قرار دادن ان به طور مستقیم روی پوست خود می تواند سببی برای التهاب باشد.
  • بر روی ناحیه تحت درمان به مدت ده دقیقه و سه بار در روز کمپرس سرد قرار دهید. بین دوره های یخ گذاشتن حداقل یک ساعت فاصله دهید. اگر مدت خیلی طولانی یخ را روی پوست رها کنید، گردش خون را در ناحیه تحت درمان کاهش می دهد و مدت زمان بهبودی را طولانی می کند.

برای کاهش قرمزی و تورم بعد از لیزر موهای زائد از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید.

به سادگی این ژل ها را می توانید در داروخانه تهیه نمایید. این ژل به برطرف کردن قرمزی و تورم پوست کمک می کند. ژل آلوئه ورا را در یخچال نگهداری کنید تا تاثیر بهتری بر ناحیه مورد نظر بگذارد. در صورت امکان از ژل الوئه ورای تازه استفاده کنید زیرا اثرگذاری آن بیشتر است.

  • ژل آلوئه ورا را مستقیما به ناحیه ای که لیزر انجام شد بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا به طور کامل جذب شود. پس از این که ژل شروع به خشک شدن نمود می توانید مقدار اضافی روی سطح پوست را با یک پارچه تمیز، نرم و مرطوب بردارید. هر چند پاک نکردن مقداری از ژل هم برای پوست ضرری نخواهد داشت اما احتمال برخورد ان با لباس هایتان کم خواهد شد. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار نمایید تا قرمزی و تورم برطرف شود.

اگر یخ و آلوئه ورا مفید نبود می توانید از مسکن استفاده کنید.

بسیاری از افراد یخ و آلوئه ورا را برای کاهش درد کافی می دانند ولی بعضی افراد نیاز به مصرف مسکن می بینند تا درد را زود تر برطرف کنند.

  • در روز اول پس از درمان از مسکن استفاده نمایید.اگر درد ادامه یافت با پزشک خود تماس بگیرید. آسپرین و ایبوپروفن برای بعد از درمان با لیزر توصیه نمی شوند زیرا سبب کاهش غلظت خون می شوند بهتر است از استامینوفن استفاده نمایید.

۲-مراقبت از پوست

ناحیه تحت درمان را در مقابل خورشید محافظت کنید.

نور خورشید می تواند سبب التهاب پوست شود و قرمزی و تورم پوست را افزایش دهد.آسان ترین راه برای مقابله با این مشکلات این است که از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید. اگر لازم است بیرون روید مطمئن شوید ناحیه درمان شده را با لباس پوشانده باشید. اگر صورتتان را درمان کرده اید از یک کلاه استفاده نمایید.

چراغ های UV مصنوعی مانند اتاقک های برنزه نیز باید تا بهبودی تمامی ناراحتی های پوستی اجتناب شوند. از تابش آفتاب مستقیم باید حداقل برای دو هفته پس از درمان پرهیز کنید. اما بعضی از پزشکان معتقدند بهتر است شش هفته از آفتاب دوری کنید.

از یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده نمایید. اگر تعریق می کنید حتما کرم ضدآفتاب را تمدید نمایید تا تاثیر گذاری آن حفظ گردد.

در میان دوره های درمان مو ها را بیرون نکشید!

بیرون کشیدن موها با اپیلاسیون، موچین یا بند زدن سبب بی اثر شدن لیزر و رشد دوباره فولیکول ها می شود.در میانه دوره های درمانی می توانید با تیغ زدن مو ها آن ها را رفع کنید.

  • یک روز قبل از جلسه های لیزر درمانی موهای خود را با تیغ بتراشید تا رشد آن ها فعال شود و اثر لیزر بر ان ها در بیشترین حد خود قرار گیرد.

از قرار دادن پوست در معرض گرمای زیاد خودداری نمایید.

در درمان با لیزر از حرارت برای از بین بردن فولیکول مو استفاده می شود. به همین خاطر قرار دادن پوست در معرض گرمای بیشتر می تواند سبب افزایش التهاب گردد. قرار گرفتن در معرض آب گرم، سونا و اتاق های بخار برای حداقل چهل و هشت ساعت ممنوع هستند.

  • برای شستشوی منطقه درمان شده می توانید از آب ولرم متمایل به خنک استفاده نمایید تا کاملا بهبود یابد.

از ورزش و فعالیت های سنگین تا دو روز بعد از لیزرموهای زائد اجتناب کنید.

بالا رفتن دمای بدن به دلیل ورزش می تواند سبب التهاب منطقه لیزر شده شود. بهتر است چهل و هشت ساعت بعد از لیزر موهای زائد از این گونه فعالیت ها خودداری کنید.

  • ورزش های سبک مثل قدم زدن موردی ایجاد نمی کنند ولی سعی کنید از بالا رفتن دمای بدن به مقدار زیاد جلوگیری شود.

۳-استفاده از محصولات مراقبتی مناسب

منطقه درمان شده را با یک پاک کننده مناسب تمیز نمایید.

تمیز نگه داشتن پوست اهمیت زیادی دارد.بهتر است از یک پاک کننده ملایم یا از پاک کننده های مناسب پوست های حساس استفاده نمایید. می توانید به دوش گرفتن و حمام های عادی ادامه دهید فقط مراقب باشید دمای آب بالا نباشد.

  • می توانید ناحیه تحت درمان را یک تا دو بار در روز بشویید. اگر مرتبا ناحیه را بشویید ممکن است سبب افزایش قرمزی یا ناراحتی آن شوید. بعد از دو تا سه روز اگر قرمزی برطرف شد می توانید به روتین معمول مراقبت از پوست باز گردید.

از یک مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس استفاده نمایید.

پس از لیزر مو های زائد پوستتان از قبل حساس تر خواهد شد.هم چنین زمانی که در حال بهبودی است احساس خشکی خواهید کرد.استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پوست های حساس کمک می کند این احساس خشکی برطرف شود بدون این که التهاب ایجاد کند.

  • پس از لیزرموهای زائد می توانید دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده نمایید.فقط توجه نمایید که به آرامی کرم را بر موضع استفاده نمایید.مالیدن محکم و زیاد پوست، ممکن است سبب التهاب شود.
  • از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید که باعث می شود منافذ پوست تمیز و خالی شوند و بهبودی را سرعت می بخشد.

از آرایش و محصولات پوستی متعدد استفاده نکنید.

اگر درمان با لیزر را بر پوست صورتتان انجام داده اید در روز اول نباید از محصولات آرایشی استفاده نمایید زیرا سبب التهاب پوست خواهد شد. بهتر است از محصولات کمتری بر پوستتان استفاده نمایید.

پس از بیست و چهار زمانی که قرمزی برطرف شد می توان آرایش نمود. هم چنین باید از محصولات مراقبت پوستی موضعی مثل کرم های ضد آکنه تا بیست و چهار ساعت استفاده نکنید و پس از برطرف شدن قرمزی می توانید مصرف ان را ادامه دهید.

در انتها باید بدانید که لیزر مو های زائد در صورتی که دنبال نشود نتیجه مناسبی نخواهد اشت و نتایج آن ضعیف و موقت خواهد بود زیرا در یک جلسه تمام مو های زائد برطرف نمی شود و نیاز به سه تا هشت جلسه درمان برای برطرف کردن کامل مو ها پیشنهاد می شود.

مو دارای چرخه طبیعی رشد می باشد و باید بعد از چهار تا شش هفته درمان با لیزر را تمدید نمود.کلینیکی که به ان مراجعه می کنید وقت بعدی را برای شما تنظیم خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۴۵
نرگس وفا