لاغری و تناسب اندام- زیبایی پوست و مو

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

راهکارهای لاغری و تناسب اندام و نیز زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

تزریق ژل خط اخم

استفاده از ژل در منطقه بین دو ابرو و محل خط اخم بسیار موثر و در عین حال نیازمند دقت زیادی است. یکی از دلایلی که تزریق ژل خط اخم را محبوب کرده است ناتوانی دیگر روش ها مثل بوتاکس است. بوتاکس در جلوگیری در ایجاد چین و چروک اهمیت و نقش پیشگیری دارد ولی در مورد چروک هایی که حتی بدون اخم قابل مشاهده هستند ناتوان است.

به همین دلیل تزریق ژل خط اخم برای افرادی که دیگر در حالت ساکن صورت هم خط اخمشان قابل توجه است پیشنهاد می شود. اگر این درمان با بوتاکس به طور پیوسته انجام شود ماندگاری بیشتری خواهد داشت زیرا حرکت زیاد ماهیچه ها در آن ناحیه ممکن است سبب جذب سریعتر ژل شود و بوتاکس کمک می کند خواص ناشی از ژل مدت طولانی تری برقرار بماند.

نحوه تزریق ژل خط اخم

نحوه ی تزریق ژل خط اخم بسیار حائز اهمیت است. در ناحیه خط اخم رگ های ریزی وجود دارد که به سمت چشم می روند. بنابراین شخصی که تزریق را انجام می دهد باید بسیار متبحر و مجرب باشد .زیرا یک تزریق اشتباه صدمات جبران ناپذیری وارد می کند. به همین دلیل این تزریق ژل خط اخم باید توسط متخصص پوست و مو انجام می شود.

با توجه به فرورفتگی خط اخم میزان تزریق ژل خط اخم را پزشک مشخص خواهد کرد که به طور معمول حدود یک سی سی خواهد بود. سپس از کرم های بی حسی برای کاهش درد استفاده می شود و به وسیله سوزن های مخصوصی تزریق انجام می پذیرد. مدت زمان تزریق بسیار کوتاه است و درد غیر قابل تحملی متوجه شما نخواهد بود.

ژل در ناحیه باقی می ماند و طی شش ماه تا یکسال در ژل های نوع هیالورونیک اسید ماندگاری خواهد داشت و سبب ترشح کلاژن بیشتر و صاف شدن پوست خواهد شد.

عوارض تزریق ژل خط اخم

  • قرمزی در محل تزریق
  • التهاب در محل تزریق
  • خطر آسیب رسیدن به چشم اگر شخص تزریق کننده با تجربه نباشد.

فواید تزریق ژل خط اخم

  • کاهش ظاهر عصبانی صورت
  • جوانسازی و هموار کردن پوست
  • سریع و راحت بودن تزریق
  • نتایج آنی و قابل مشاهده
  • بدون دوران ریکاوری
  • بدون بی هوشی

تزریق ژل خط اخم برای چه کسانی ممنوع است؟

  • کسانی که به ترکیبات ژل ها حساسیت دارند.
  • افراد با بیماری های خود ایمنی مثل دیابت
  • افراد مستعد کلوئید
  • عفونت باکتریایی پوست باید ابتدا درمان گردد و سپس برای تزریق اقدام شود.
  • کسانی که ویروس تبخال در آن ها فعال است و حتما در مورد سابقه تبخال به پزشک اطلاع دهید.
  • خانم های باردار یا در حال شیردهی
  • نوجوان های زیر هجده سال
  • کسانی که از دیگر فیلر های پوستی استفاده کرده اند.

مدت ماندگاری و طول جلسه تزریق ژل خط اخم

مدت زمان جلسه تزریق بیش از سی دقیقه طول نمی کشد. مدت ماندگاری این ژل ها بسته به نوع آن ها حدود شش ماه تا دو سال متغیر خواهد بود.

نکات بعد از تزریق ژل خط اخم

  • در روز اول بعد از تزریق از پک یخ برای پنج تا ده دقیقه در هر دو ساعت استفاده نمایید تا قرمزی و تورم برطرف شود. موضع را فشار ندهید و فقط بسته یخ را رویش قرار دهید.
  • قرص یا کرم آرنیکا برای کاهش التهاب پس از تزریق موثر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۰:۰۷
نرگس وفا

برندهای فیلر زیر چشم

پرکننده­ های پوستی، که بعضا پرکننده ­های بافت نرم نامیده می­شوند، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست برای افزودن حجم و پرکردن ناحیه تحت درمان طراحی شده ­اند. برندهای فیلر زیر چشم و فیلرهای مختلف لب بسیار متعدد هستند.

مهمترین ترکیبات به کار رفته در فیلرهای پوستی شامل موارد زیر است:

  • هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، یک ترکیب شبه مواد معدنی است که عموماً در استخوان­ ها یافت می­شود.
  • میکروسپرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA). این ترکیب به عنوان فیلرهای نیمه دائمی شناخته می­شوند.
  • اسید هیالورونیک، که در مایعات و بافت­ های بدن وجود دارد. این ترکیب موجب افزایش چربی در بافت پوست می­گردد و در نتیجه به جوانسازی پوست کمک می­کند.
  • پلی ال کیلیمید که نوعی ژل نیمه دائم و شفاف است. این ترکیب واکنش منفی در مواجهه با بافت بدن ندارد و در جراحی­های پلاستیک به صورت گسترده مورد استفاده قرار می­گیرد.
  • پولیلاکتیک اسید که پوست را برای کلاژن سازی تحریک می­کند.

هر یک از برندهای فیلر زیر چشم برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر موارد آرایشی تولید شده ­اند.

کاربردهای فیلر زیر چشم

برندهای فیلر زیر چشم برای رفع مشکلات مختلف پوستی در اطراف چشم به کار می­روند. عمده­ ترین ترکیب به کار رفته در برندهای فیلر زیر چشم اسید هیالورونیک است.

برندهای فیلر زیر چشم، برای رفع سه مشکل اساسی در اطراف چشم مورد استفاده قرار می­گیرند: تیرگی اطراف چشم، گودی زیر چشم و چین و چروک اطراف چشم.

این مشکلات شایع پوستی در نواحی اطراف چشم دلایل مختلفی دارند. ژنتیک، تغذیه نادرست، خواب نامنظم، برخی بیماری­ های خاص مانند اختلال تیروئید مهمترین دلایل بروز مشکلات پوستی زیر چشم هستند.

بسیاری از افراد برای حل این مشکلات روش­ های مراقبتی را به طور مداوم انجام می­دهند. به طور منظم از کرم­ های ضد آفتاب استفاده می­کنند. کرم­ های مختلف برای رفع تیرگی و چین و چروک اطراف چشم را امتحان کرده ­اند، اما حلقه­ های تاریک اطراف چشم بهبود نمی­یابند. حتی با اصلاح سبک زندگی و نوشیدن آب کافی و داشتن خواب منظم هم این مشکلات رفع نمی­شوند. 

در این شرایط­ باید این حقیقت را بپذیریم که مشکلات پوستی زیر چشم عمدتاً ژنتیکی هستند. اینجاست که تزریق فیلر به عنوان یک راهکار آسان و در عین حال بی دردسر پیشنهاد می­شود.

برندهای فیلر زیر چشم با توجه به ترکیبات تشکیل­ دهنده تا حدود زیادی مشکلاتی چون پُف و تیرگی چشم و چین و چروک­ ها را درمان می­کنند.

نحوه استفاده فیلرهای زیر چشم

قبل از انجام عمل فیلر زیر چشم، لازم است با پزشک متخصص پوست و مو یا جراح زیبایی مشورت کنید. این گفتگو به پزشک فرصتی خواهد داد تا متوجه شود چه چیزی باعث ایجاد حلقه­ های تاریک شما می­شود و آیا شما نامزد خوبی برای تزریق فیلر هستید یا خیر.

در صورت تشخیص پزشک برای تزریق فیلر، هیچ عامل بی­حس کننده ای برای این روش دریافت نمی­شود ، اما در صورت تمایل می­توانید از پزشک بخواهید محل تحت درمان را بی­حس کند. در صورت تقاضای بی­حسی باید باید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا موضع تحت درمان کاملاً بی­حس شود. بدون بی­حسی درمان در ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد.

وقتی صحبت از تزریق برندهای فیلر زیر چشم می­شود، دو رویکرد متفاوت وجود دارد: برخی ترجیح می­دهند از سوزن­ های ریز که همراه فیلرها است استفاده کنند، در حالی که تعداد بیشتری از متخصصین پوست و جراح زیبایی، برای تزریق برندهای فیلر زیر چشم کانول را ترجیح می­دهند. استفاده از سوزن یک رویکرد کلاسیک است. کانول مانند نی عمل می­کند و امکان قرارگیری دقیق­تر فیلر با تورم و کبودی کمتر را فراهم می­کند، اما مهمترین عامل در هنگام پرکردن برندهای فیلر زیر چشم، مراجعه به یک متخصص باتجربه است که آناتومی پیچیده اطراف چشم را بشناسد و به نحوه تزریق اشراف کامل داشته باشد.

بعد از عمل ، بلافاصله متوجه نتایج خواهید شد و طی دو هفته پس از تزریق، بهبودی قابل توجهی حاصل می­شود.

برترین برندهای فیلر زیر چشم

از آنجا که استفاده از ژل­ ها و فیلرها برای درمان­ های زیبایی بسیار پرکاربرد است، شرکت ­ها و کمپانی ­های دارویی مختلفی در سراسر جهان انواع فیلر را تولید می­نمایند. یکی از پارامترهای قابل توجه در یک تزریق اصولی برای درمان­ های زیبایی، شناخت برندهای فیلر زیر چشم با کیفیت است.

علاوه بر مطالعه مقالات علمی در زمینه برندهای فیلر زیر چشم، مشورت با یک پزشک متخصص پوست و مو و باتجریه بسیار مهم است. تجربه این امکان را فراهم می­کند که پزشک بهترین فیلر را برای درمان­ مشکلات مختلف شناسایی کند.

برای مثال فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک بهترین فیلرها برای زیر چشم هستند. زیرا کاملاً حجم منطقه تحت درمان را افزایش می­دهند و بعد از تزریق در بافت­ های مجاور پخش نمی­شوند.

برای آَشنایی با نمونه­ های فیلر زیر چشم، بهترین برندهای این محصول در ادامه معرفی می­شود:

  • ژل ژوویدرم ولرا و ژوویدرم ولبلا: این دو فیلر محصولات جدیدتری در خانواده ژوویدرم هستند. نسبت به فیلرهای قدیمی­تر، این فیلر باعث تورم کمتری می­شود و گزینه خوبی برای تزریق­های کم عمق (Volbella) و عمیق (Vollure) در زیر چشم هستند. بروز ندول­های التهابی پس از تزریق این فیلر بسیار کم گزارش شده است.
  • فیلر رستالین: رستالین فیلر جدیدی نیست، اما برای زیر چشم هنوز بهترین گزینه است. این فیلر از سفتی متعادل، انسجام مطلوب، ماندگاری بالا (حدود یک سال زیر چشم) و تورم نسبتاً کم برخوردار است. همچنین می تواند برای تزریق­ های عمیق یا کم عمق با اصلاح فیلر از طریق هیدراتاسیون مناسب باشد.
  • ژل بلوترو: بلوترو یک فیلر محبوب زیر چشم است. تزریق آن بسیار آسان است. خیلی سفت و سخت نیست و ماندگاری خوبی دارد. اما نکته منفی این است که اگر گودی زیر چشم عمیق باشد این فیلر نتیجه کاملاً دلخواهی ارائه نمی­دهد.
  • فیلر رستالین سیلک: این فیلر نرمترین نسخه رستالین است اما دارای بالاترین ظرفیت حجم­ دهی است. این ژل بهترین انتخاب در مورد افرادی که پوست زیر چشم نازکی دارند نیست، چرا که نتیجه قابل توجهی ارائه نمی­دهد، اما در رفع چین و چروک مؤثر است.

ماندگاری برندهای فیلر زیر چشم

ماندگاری برندهای فیلر زیر چشم با توجه به نوع ترکیبات و فرمولاسیون تولید محصول متغیر است. همچنین موارد متعددی چون تزریق اصولی فیلر، انتخاب فیلر مناسب با توجه به سن فرد متقاضی درمان و مراقبت­ های قبل و بعد از تزریق در میزان ماندگاری فیلر مؤثر هستند.

قیمت برندهای فیلر زیر چشم

قیمت برندها با توجه به عملکرد و میزان ماندگاری آن متفاوت است. عموم فیلرهای زیر چشم، وارداتی است و قیمت ثابتی ندارد. همچنین بسته به برند فیلر، مارک و حجم فیلر تزریق شده، هزینه انجام فیلر زیر چشم متغیر است.  

جمع ­بندی

تزریق فیلر زیر چشم یکی از راه ­های درمانی نوین برای رفع مشکلات پوستی زیر چشم است. برندهای دارویی مختلفی در سراسر جهان تولید فیلرها و ژل ­های زیر چشم را بر عهده دارند. بسته به نوع ترکیبات به کار رفته در تولید فیلر ماندگاری و عملکرد فیلرهای مختلف، متفاوت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۰:۰۳
نرگس وفا

تقویت خانگی موی سر

بسیاری از ما به دلیل مشکلات موها، به دنبال راه­ های رفع این مشکلات نسبتاً شایع هستیم. از تقویت خانگی موی سر گرفته تا مراجعه به پزشکان متخصص پوست و مو، مسلماً هدف نهایی موهای سالم و عالی است. مشکلات رایج موی سر شامل موارد زیر هستند:

  • شوره سر: ذرات پوسته پوسته شده که به ریشه مو چسبیده است، می­تواند ناشی از رژیم غذایی ضعیف، عفونت و یا متابولیسم کند بدن باشد.
  • ریزش موها: ریزش مو علاوه بر عوامل ژنتیکی در اثر استرس، مصرف داروهای خاص، تغییر هورمون ­ها و یائسگی ایجاد می­شود. علاوه بر این، بسیاری از محصولاتِ حاوی مواد شیمیایی که برای مراقبت از مو طراحی شده ­اند، خود می­توانند موجب ریزش مو شوند.
  • خشکی مو یا چربی بیش از حد مو: خشکی مو عموماً به دلیل شست و شوی مکرر موها به روش غیر اصولی ایجاد می­گردد. چربی بیش از حد طبیعی در موها به دلیل این است که پوست سر بیش از حد روغن طبیعی به نام سبوم تولید می­کند.
  • موخوره:شانه زدن مکرر مو، فر دادن بیش از حد، گرمای بالا و نبود تهویه مناسب باعث شکافته شدن تار مو می­گردد.
  • نازک بودن موها و گره ­خوردگی و مجعد بودن مو: علاوه بر ارث و ژنتیک، تغییرات هورمونی، تغذیه نادرست و کمبود رطوبت مشکلاتی نظیر نازکی و گره در مو را ایجاد می­کند.

این موارد عمده ترین مشکلات مو هستند. درمان­های متعددی شیمیایی و تقویت خانگی موی سر مهمترین روش­های درمانی در مواجهه با این مشکلات به حساب می­آیند.

مهمترین درمان­ های معضلات موی سر

در حال حاضر علاوه بر تقویت خانگی موی سر، درمان­های متعدد دیگری نیز برای حل مشکلات مو وجود دارد. تجویز مکمل ­های ویتامینه، محلول موضعی مینوکسیدیل، ترتینوئین موضعی، تزریق کورتیکواستروئید، آنترالین موضعی و انواع شامپوها مانند شامپو کتوکونازول مهمترین آنهاست. علاوه بر این درمان­ های نوینی مانند لیزر تراپی نیز در سال­ های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

چگونگی تقویت موی سر به صورت طبیعی

برای تقویت خانگی موی سر و برطرف کردن مشکلات مختلفی چون ریزش مو و موخوره به روش طبیعی می­توان کارهای آسانی را انجام داد و به نتایج مطلوبی رسید.

خوردن غذاهای مناسب و نوشیدن آب بیشتر از ساده ­ترین راهها برای تقویت موهاست. بسیاری از افراد ترجیح می­دهند موهای خود را اصلاح نکنند؛ اما اصلاح و مرتب نمودن موی سر کمک بزرگی به جلوگیری از مشکلاتی چون موخوره و نازک شدن مو می­کند.

استفاده از روبالشی ابریشمی یکی از توصیه­ های خانگی در زمینه سلامت مو است. ابریشم روغن­ موی شما را جذب نمی­کند. درحالی که پنبه و مواد دیگر باعث جذب روغن طبیعی موهای شما می شوند و در دراز مدت موجب خشک و ضعیف شدن مو می­شوند.

تعادل در شست و شوی موها، مرطوب نگه داشتن مو، استفاده از شامپوها و شوینده ­های مناسب، استفاده از شانه و برس ­های باکیفیت و روغن مالی موها از دیگر کارهایی است که می­توان برای سلامت مو به روش طبیعی و تقویت خانگی موی سر انجام داد.

غذاها و ویتامین ­های مفید برای تقویت موی سر

رژیم غذایی صحیح و سبک زندگی اصولی مهمترین موارد در جلوگیری از ریزش مو و درمان مشکلات مو است. حداقل ۳ لیتر آب در روز بنوشید. غذاهای سرشار از ویتامین ­های A ، C و E، آهن، امگا ۳، بیوتین، نیاسین و روی و پروتئین بهترین مواد غذایی برای داشتن مویی سالم هستند.

تخم­ مرغ، ماهی، سبزیجاتی مانند اسفناج و کدو حلوایی، میوه ­هایی چون انگور و آووکادو، دانه ­های کتان و کنجد و کره بادام زمینی از بهترین غذاها برای تغذیه مو و تقویت خانگی موی سر هستند. اگر نمی­توانید این مواد مغذی را رژیم غذایی خود جای دهید، ویتامین­ های مختلف مانند مکمل های رشد مو را مصرف کنید.

 

روش­های تقویت خانگی موی سر

علاوه بر رعایت اصول تغذیه ­ای، روش­ های مختلف برای تقویت خانگی موی سر وجود دارد. یکی از این روش­ ها استفاده از معجون های مناسب برای تقویت مو و ماسک­ های تقویت خانگی موی سر است. پرخاصیت­ترین این ماسک­ها در ادامه ذکر می­شود:

  • ژل آلوئه ورا: این گیاه قدرتمند دارای چنین خواص درمانی و تغذیه­ ای شگفت انگیز است. با مالیدن مقداری ژل اندازه کف دست، موها را ماساژ دهید. بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه ژل بر روی مو بماند و سپس موها را با شامپویی مناسب بشویید. قوی نگه داشتن فولیکول های مو برای جلوگیری از شکستگی ضروری انداست. این ژل یکی از بهترین معجون­ها برای تقویت خانگی موی سر است.
  • ماسک تخم ­مرغ: یکی از بزرگترین عوامل در بروز مشکلات مو، کمبود پروتئین در رژیم غذایی است. یکی از این بهترین ماسک ­ها برای مو، ماسک پروتئین است. فقط کافی است کمی آووکادو ، ۱ تخم مرغ ، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۲/۱ قاشق چایخوری عسل را ترکیب کنید. حداقل ۳۰ دقیقه روی موها بمالید و بعد شامپو بزنید تا برداشته شود.
  • روغن زیتون و زنجبیل: روغن زیتون بهترین روغن برای تقویت خانگی موی سر است. پر از ویتامین­ های مهم است و موهای شما را از پوست سر تا انتها تغذیه می­کند. به سادگی روغن را با زنجبیل خرد شده یا اسانس زنجبیل ترکیب کرده و روغن را روی موهای خود ماساژ دهید.
  • رزماری و چای گزنه: این ترکیب می­تواند به ضخیم شدن مو و رشد موهای جدید کمک کند. یک معجون با ۴/۳ فنجان رزماری تازه و ۱ کیسه چای گزنه و ۱ فنجان آب جوش تهیه کنید. از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن به مدت یک ساعت بر روی موها استراحت دهید.
  • دانه شنبلیله: تخم شنبلیله غنی از پروتئین و لسیتین است. این دانه ­ها را یک شب خیس کنید، سپس آنها را به حالت خمیری درآورده و روی پوست سر بمالید. ۳۰ دقیقه بعد، آن را بشویید. این ماسک برای درمان شوره سر نیز بسیار عالی است.
  • سرکه سیب: سرکه سیب یکی از بهترین مواد برای تقویت خانگی موی سر است. برای تقویت حجم مو و همچنین تسکین هرگونه التهاب پوست سر، ۴/۱ فنجان سرکه سیب را با ۱ فنجان چای سبزِ خنک ترکیب کنید. بعد از شامپو کردن، مخلوط را روی مو ریخته و شانه بزنید تا کل تارهای مو به این محلول آغشته شوند. اگر موهای سفید یا بلوند دارید، ابتدا تست رنگ انجام دهید و مطمئن شوید موهای شما تغییر رنگ نمی­دهند.
  • آب پیاز: ممکن است بوی پیاز برای شما خوشایند نباشد. پیاز منبع غنی گوگردی است که با افزایش تولید کلاژن به رشد مو کمک می­کند. مخلوطی از آب پیاز و عسل یک معجون مفید برای مو است.
  • شیر نارگیل و آب پرتقال نیز از جمله ترکیباتی هستند که می­توان برای تقویت خانگی موی سر از آنها استفاده کرد.

نکات لازم در انتخاب معجون مناسب برای تقویت موی سر

برای انتخاب یک معجون مناسب برای تقویت خانگی موی سر باید به موارد زیر توجه نمود:

  • نوع و جنس موها
  • مشکل مو
  • علت بروز مشکلات مو مانند شوره سر و یا ریزش مو
  • عدم حساسیت داشتن به روغن یا ترکیباتی خاص

جمع­ بندی

تقویت خانگی موی سر یکی از ارزان­ترین و آسان­ترین روش ­ها برای جلوگیری از بروز مشکلات شایعی چون ریزش مو و موخوره است. علاوه بر اصلاح سبک تغذیه و نوع زندگی، با استفاده از معجون­ های گیاهی و روغن­ های تقویت موی سر می­توان بسیاری از مشکلات مو را مرتفع کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معجون های خانگی تقویت موی سر و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۰:۰۰
نرگس وفا

نقاط تزریق ژل پروفایلو

ژل پروفایلو یک پرکننده پوستی نیست. این ژل حاوی اسید هیالورونیک پراکنده است و به عنوان یکی از جدیدترین نوآوری ­ها برای درمان سستی پوست با استفاده از بازسازی بیولوژیکی شناخته می­شود. نقاط تزریق ژل پروفایلو شامل صورت، دست­ها، بازوها، زانو و ناحیه گردن است. همچنین در ناحیه دکلته برای رفع چین و چروک پوست از این ژل استفاده می­شود.  

در حال حاضر ژل پروفایلو تنها درمانی در نوع خود است که پوست را از درون ترمیم می­کند و می­تواند ظرف ۲ هفته نتایج قابل مشاهده ­ای را ارائه دهد. این ماده به دلیل ترشح آهسته اسید هیالورونیک، چهار نوع کلاژن و الاستین مختلف را تحریک می­کند و همین تحریک است که منجر به بهبود چشمگیر کیفیت بافت پوست می­شود.

مزایای ژل پروفایلو  

استفاده از ژل پروفایلو دارای مزیت ­های متعددی است که مهمترین آنها در ادامه بیان می­شوند:

  • فرمول ترکیبی: در ژل پروفایلو دو نوع اسید هیالورونیک ترکیب شده ­است، که هر دو ماده ۱۰۰٪ خالص هستند.
  • طراحی زیست سازگار: پروفایلو ایمنی را در درجه اول قرار می­دهد. این ترکیب با اسید هیالورونیک خالص و بدون مواد شیمیایی ساخته می­شود. به علاوه، زیست سازگار است، بنابراین هیچ آسیبی به نقاط تزریق ژل پروفایلو وارد نخواهد کرد.
  • بالاترین غلظت: همه اسیدهای هیالورونیک یکسان نیستند. پروفایلو ترکیبی از وزن کم مولکولی HA و وزن مولکولی بالا HA است، که بهبودی پوست را دو برابر می­کند و نقاط تزریق ژل پروفایلو را به خوبی بهبود می­بخشد.
  • محصولی تأیید شده: پروفایلو توسط IBSA Pharma ، که یک مرکز پیشگام در درمان­ های زیبایی در سوئیس است، فرموله، آزمایش و تولید می­شود.
  • ارائه نتایج طبیعی: بهبودی طبیعی و تجدید بیولوژیکی پوست از نتایج این ژل است. در یک کارآزمایی بالینی، زنان از پیشرفت چشمگیری در هیدراتاسیون صورت، کشش و رطوبت پایدار و قابل رویت در نقاط تزریق ژل پروفایلو برخوردار بودند.

نتایج قابل انتظار از تزریق ژل پروفایلو

بعد از گذشت تنها یک دوره از تزریق این ژل، که شامل چهار درمان تزریقی چهار هفته ­ای است، فرد تحت درمان می­تواند درخشندگی و شادابی پوست را ببینند. علاوه بر این، پوست در نقاط تزریق ژل پروفایلو صاف­تر و سفت­تر می­شود.

حتی اگر درمان بر روی پوست بسیار چروک صورت گرفته باشد، بهبود بافت غیرقابل انکار است. در مواردی که ترمیم بیشتری انجام شود، می­توان بعد از شش ماه برای رسیدن به نتیجه حداکثری درمان را تکرار کرد. بعضی افراد ممکن است نتایج را در هفته اول ببینند، اما بهترین نتایج درمان، چهار هفته پس از درمان دوم قابل مشاهده خواهد بود.

نحوه تزریق ژل پروفایلو

برای تزریق ژل پروفایلو، از سوزن ­های بسیار ریز یا کانولاها استفاده می­شود. بسته به نوع پوست و تشخیص پزشک متخصص پوست و مو مقادیر مشخصی از ژل وارد کانولا می­گردد.  قبل از شروع درمان و در صورت تمایل شما، یک کرم بی­ حسی موضعی در نقاط تزریق ژل پروفایلو اعمال می­شود. بطور کلی درمان حدود ۳۰ دقیقه به طول می­انجامد. این ژل دارای کمترین عارضه جانبی است و تنها ممکن است کمی قرمزی و تورم را در نقاط تزریق ژل پروفایلو تجربه کنید.

آیا ژل پروفایلو دارای عوارض جانبی است؟

اسید هیالورونیک موجود در ژل پروفایلو به خوبی توسط پوست جذب می­شود. تنها عوارض جانبی گزارش شده کبودی و تورم خفیف در نقاط تزریق ژل پروفایلو است. این عوارض خفیف، معمولاً در مدت زمان کوتاهی از بین می­روند و به دلیل نوع کانولا و یا سوزن اتفاق می­افتند و نه ژل پروفایلو.

ژل پروفایلو از فوریه ۲۰۱۵ در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان تاکنون در سراسر جهان برای درمان­ های زیبایی استفاده می­شود. تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰۰ بیمار تحت درمان با این ژل قرار گرفته ­اند و هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است.

از نظر ایمنی، پروفایلو بسیار زیست سازگار است، به این معنا که با بافت ­های زنده بنده پیوند می­شود. زیرا از اسید هیالورونیکِ فوق العاده خالص و طبیعی ساخته شده است و بدون افزودن مواد اتصال دهنده شیمیایی تثبیت می­شود.

 این امر باعث کاهش خطر بروز عوارض جانبی در نقاط تزریق ژل پروفایلو می­شود. در عین حال در صورت وقوع هرگونه تأثیراتی که می­تواند روی ظاهر شما تأثیر بگذارد، مانند کبودی خفیف در نقاط تزریق ژل پروفایلو، با انجام اقدامات درمانی مانند کمپرس سرد می­توان مشکل را برطرف کرد. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره فوری نیز می­توان ضمن تماس با کلینیک؛ از راهنمایی ­های پزشک معالج بهره­مند شد.

دوران نقاهت پس از درمان با ژل پروفایلو

یکی از مهمترین دغدغه ­های افراد خصوصاً افراد شاغل، مدت زمان نقاهت پس از تزریق ژل پروفایلو است. عوارض جانبی و اثرات منفی در نقاط تزریق ژل پروفایلو حداقل است. در هنگام تزریق، با استفاده از تکنیک پنج نقطه ای در هر طرف صورت و در محل درمان، برجستگی ­های موضعی کوچکی وجود خواهد داشت که ژل در آن قرار گرفته ­است. این موضوع، دغدغه ­ای برای نگرانی ایجاد نمی­کند و روند طبیعی درمان است. این توده ­ها خیلی سریع و گاهی در عرض ۴-۶ ساعت پخش می­شوند و تا روز بعد کاملاً از بین می­روند و می­توان طبق برنامه همیشگی به کار و فعالیت پرداخت.

توصیه­ های قبل از درمان

طی ۲۴ ساعت قبل از درمان، نباید هیچگونه نوشیدنی حاوی الکل مصرف شود. همچنین بسیاری از پزشکان توصیه می­کنند چند روز قبل از درمان از مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی خودداری شود. (مگر اینکه آنها را برای یک بیماری مزمن پزشکی مصرف کنید). اجتناب از این داروها خطر کبودی در نقاط تزریق ژل پروفایلو را کاهش می­دهد.

مراقبت­ های پس از درمان

بعد از تزریق، می­توانید فعالیت ­های روزانه خود را ادامه دهید. با این حال، توصیه می­شود که از آرایش یا لمس صورت و ماساژ نقاط تزریق ژل پروفایلو خودداری کنید. این امر به کاهش خطر هرگونه عفونت احتمالی کمک می­کند.

پس از مداوا، توصیه می­شود که به مدت ۲۴ ساعت از فشار بدنی و ورزش سنگین خودداری کنید. همچنین از ۴۸ ساعت استفاده از محصولات آرایشی مختلف خودداری شود. همچنین برای چند روز اول پس از درمان، سونا یا حمام بخار توصیه نمی­شود. در صورت بروز کبودی یا تورم طولانی مدت در نقاط تزریق ژل پروفایلو، بهتر است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

میزان ماندگاری ژل پروفایلو

پروفایلو یک درمان نسبتاً طولانی مدت است و در اکثر موارد به مدت ۶ ماه می­توان از مزایای پوست محکم­تر و آبرسانی بیشتر پوست بهره­ مند شد. پس از طی ۶ تا ۹ ماه می­توان درمان را تکرار کرد تا ظاهر سالم­تری به پوست داده شود.

جمع ­بندی

ژل پروفایلو یکی از ژل ­هایی است که برای جوانسازی و بهبود چین و چروک­های پوستی مورد استفاده قرار می­گیرد. کلاژن­سازی یکی از مهمترین اثرات ژل پروفایلو است. نقاط تزریق ژل پروفایلو شامل نواحی مختلف صورت، گردن و بازوها می­شود. گزارشات و آنالیزهای بالینی حاکی از این امر است که عوارض جانبی این ژل بسیار اندک است. تنها مقداری کبودی و قرمزی در نقاط تزریق ژل پروفایلو تجربه می­شود که طی ۲۴ ساعت پس از درمان کاملاً از بین می­رود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ژل پروفایلو و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۹:۵۷
نرگس وفا

آزلائیک اسید چیست؟

از نظر شیمیایی، آزلائیک اسید یک دی کربوکسیلیک اسید است. این ترکیب روی پوست به عنوان یک لایه­ بردار و مرطوب­ کننده موثر عمل می­کند که به بازشدن منافذ و پالایش سطح پوست کمک می­کند. اسید آزلائیک همچنین باعث کاهش چشمگیر فاکتورهای عامل حساسیت و برآمدگی در پوست می­شود و فواید آنتی اکسیدانی را به همراه دارد.

 آزلائیک را می­توان در مواد غذایی مختلفی مانند غلات، جو، گندم و چاودار به دست آورد، اما فرم آزمایشگاهی این اسید به دلیل پایداری و کارآیی بالا معمولاً در محصولات پوست استفاده می­شود.

بیشتر تحقیقات انجام شده در مورد این ماده، پیرامون محصولات موضعی با غلظت ۱۵ تا ۲۰ درصد بررسی شده ­است، اما مزایای باورنکردنی حتی در غلظت­ های پایین نیز وجود دارد.

موارد کاربرد آزلائیک اسید

آزلائیک اسید در درمان بیماری­ های شایع پوستی مانند آکنه، هایپرپیگمنتاسیون، لکه ­های پوستی، روزاسه و اسکارهای ناشی از جوش مورد استفاده قرار می­گیرد.

فواید اسید آزلائیک در محصولات مراقبت از پوست

این محصولا در غلظت ۱۰٪ یا کمتر، بسیار معدود هستند. زیرا مارک­ های بسیاری از محصولات پوستی حاوی آزلائیک اسید با غلظت ­های بالاتر استفاده می­کنند. شاید به این دلیل که اگر این ترکیب به درستی فرموله نشود، می تواند برای پوست مشکل ساز باشد.

اگر مردد هستید که آیا یک محصول مراقبت از پوست آرایشی و بهداشتی آزلائیک را انتخاب کنید یا یک نسخه با غلظت بالاتر، تحقیقات نشان داده اند که محصولات حاوی غلظت ۱۰٪  هم می­توانند بسیاری از عیوب قابل مشاهده را که برخی از ما با آن دست و پنجه نرم می­کنیم، از برآمدگی گرفته تا لکه­ های پوستی کسل کننده و ناهموار و علائم ناشی از پیری را بهبود بخشد. 

در مورد برخی از بیماری­های پوستی سرسخت یا پیشرفته بهتر است یکی از محصولات حاوی آزلائیک با غلظت بالا استفاده شود. شما و متخصص پوست و مو میتوانید در مورد اینکه آیا یک محصول اسید آزلائیک تجویز شده برای شما مناسب است یا خیر و چگونگی مصرف داروی تجویز شده صحبت کنید.

مقایسه اسید آزلائیک با اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) و اسید سالیسیلیک (BHA)

این سه ماده با هم شباهت دارند اما تفاوت­ های جالبی نیز دارند. اگرچه آزلائیک می­تواند پوست را در صورت فرمولاسیون صحیح، لایه ­برداری کند (دقیقاً مانند AHAs و BHA ، دامنه pH محصول دارای اهمیت است) ، اما به همان روش یا با همان سطح اثربخشی عناصری مانند گلیکولیک اسید و اسید لاکتیک (AHAs) یا اسید سالیسیلیک (BHA) لایه ­برداری نمی­کند.

از طرف دیگر، آزلائیک مزایای دیگری را ارائه می­دهد که ترکیبات AHA و BHA آنها ارائه نمی­دهند، به ویژه هنگامی که صحبت از بهبود چشمگیر مشکلات پوستی و یکنواخت کردن پوست می­شود.

هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید از یک ترکیب عالی AHA یا BHA به همراه یک محصول حاوی آزلائیک  استفاده کنید. در حقیقت، این ترکیب می­تواند برای رفع نگرانی­ های متعدد پوستی، از آکنه گرفته تا ناهمواری رنگ پوست و چین و چروک ­های مربوط به افزایش سن ایده آل باشد.

چگونه باید از آزلائیک اسید استفاده کرد؟

این اسید در قالب محصولاتی مانند ژل، فوم و کرم ارائه می­شود. معمولاً دو بار در روز، صبح و عصر استفاده می­شود. برای یادآوری استفاده از کرم و نتیجه­ گیری بهتر، هر روز تقریباً در ساعت معینی محصول را استفاده کنید. دستورالعمل­ های موجود در نسخه پزشک خود را با دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید قسمت­ های نامفهوم را توضیح دهید. از آزلائیک  دقیقاً مطابق دستورالعمل استفاده کنید و بیشتر از حد تجویز پزشک از آن استفاده نکنید.

مراقب باشید که اسید آزلائیک با چشم یا دهان شما تماس پیدا نکند. اگر آزلائیک  وارد چشم شد، چشم ­ها را با آب زیادی بشویید و در صورت تحریک چشم با پزشک تماس بگیرید. فوم اسید آزلائیک قابل اشتعال است. در حین استفاده از فوم اسید آزلائیک، از آتش استفاده نکنید و سیگار نکشید.

برای استفاده از ژل، فوم یا کرم، این مراحل را دنبال کنید:

  • پوست آسیب دیده را با آب و یک صابون ملایم یا لوسیون تمیز کننده بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. از پزشک متخصص پوست و مو خود بخواهید که یک ماده پاک­ کننده مناسب را به شما معرفی کند. از مصرف پاک کننده­ های الکلی و حاوی مواد لایه ­بردار خودداری کنید.
  • قبل از استفاده، محصول حاوی اسید را خوب تکان دهید.
  • یک لایه نازک از ژل یا کرم را روی پوست آسیب دیده بمالید. به آرامی و کاملاً آن را بر روی پوست ماساژ دهید. یک لایه نازک از محصول را روی تمام صورت از جمله گونه ها، چانه­ ها ، پیشانی و بینی بمالید.
  • ناحیه آسیب دیده نباید با هیچ نوع بانداژ و پانسمان پوشانده شود.
  • اگر تمایل به میکاپ دارید، باید اجازه دهید محصول حاوی آزلائیک  به خوبی خشک شود.

بعد از اتمام کار، دستان خود را با صابون و آب بشویید.

اقدامات احتیاطی در مصرف آزلائیک اسید

  در صورت حساسیت به آزلائیک  یا سایر داروهای مشابه به پزشک زیبایی و داروساز اطلاع دهید. همچنین داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین­ ها، مکمل ­های غذایی و محصولات گیاهی که مصرف می­کنید را به پزشک متخصص پوست و مو اطلاع دهید.

 اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید یا شیر می­دهید و یا سابقه بیماری­ هایی چون آسم را دارید باید پزشک را در جریان قرار دهید. به علاوه باید بدانید که اسید آزلائیک ممکن است باعث ایجاد تغییر در رنگ پوست شما شود، به خصوص اگر چهره ­ای تیره دارید. در صورت مشاهده هرگونه تغییر شدید در رنگ پوست، به پزشک خود بگویید.

عوارض جانبی آزلائیک اسید

اسید آزلائیک ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. علائم زیر بر روی پوست حساس به آزلائیک اسید ایجاد می­شود:

  • خارش
  • سوزش
  • احساس گزیدگی
  • مور مور شدن پوست
  • حساسیت
  • خشکی بیش از حد

برخی از عوارض جانبی مانند تورم صورت، گلو، زبان، لب و چشم، بلعیدن یا تنفس مشکل و راش می­تواند جدی باشد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، استفاده از اسید آزلائیک را متوقف کنید و سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

جمع ­بندی

برخی از ترکیبات هستند که اثر بسیار مثبتی بر روی پوست دارند و تحقیقات ثابت کرده است که این ترکیبات موجب بهبود پوست می­شوند. آزلائیک  یکی از این ترکیبات است! تحقیقات زیادی نشان داده ­اند که اسید آزلائیک می­تواند به میزان قابل توجهی لکه ­های پوستی را کاهش دهد، به محو شدن علائم بعد از آکنه و تغییر رنگ پوست کمک کند، سطح پوست را تصفیه کند و پوست را یکنواخت ­تر کند. این ترکیب حساسیت پوست را کاهش داده و با هر نوع پوست سازگار است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزلائیک اسید و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۹:۵۴
نرگس وفا

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

اگر شما هم از چین و چروک های ریز و درشت در پیشانی که موقع اخم کردن ظاهر می شوند رنج می برید و دنبال راهی برای رهایی از آن ها هستید حتما به تزریق بوتاکس به عنوان یک عامل زداینده چین و چروک و در عین حال یک عامل پیشگیرانه فکر می کنید.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس پیشانی سخت نیستند ولی لازم است که طبق آن ها عمل نمایید تا بهترین نتیجه و کمترین عوارض ممکن را تجربه نمایید. بوتاکس یک فرآیند درمانی کوتاه است و با مراقبت های بعد از آن می توانید انتظار بهترین نتایج را داشته باشید.

بعد از تزریق بوتاکس  پیشانی چه مراقبت هایی را باید رعایت کرد؟

بسیاری افراد به علت نگرانی بابت حرکت بوتاکس یا طبق آن چه شنیده اند پیشانی خود را کاملا بی حرکت نگه می دارند. در واقع حرکت عضلات پیشانی بعد از بوتاکی کاملا طبیعی است. هدف اصلی بوتاکس این است که صورت شما را کاملا بی حرکت نکند و ممکن است چند روز طول بکشد تا نتایج نهایی قابل مشاهده باشد.

نکات پس از تزریق بوتاکس پیشانی:

مراقبت های پوستی و میک آپ پس از تزریق بوتاکس پیشانی:

  • اگر می خواهید بدانید پس از تزریق بوتاکس می توانید آرایش کنید یا خیر پاسخ مثبت است. آرایش کردن در حد کم پس از بوتاکس هیچ مشکلی ندارد. تنها نکته ای که باید رعایت شود این است که ناحیه مورد نظر را فشار ندهید و نمالید.
  • استفاده از محصولات مراقبت پوستی نیز طبق معمول می تواند ادامه یابد فقط باید فشاری به پوست ناحیه پیشانی وارد نشود. به طور ایده آل بهتر است ۲۴ ساعت پس از درمان با بوتاکس پیشانی تان را لمس نکنید.
  • برای شستن صورت می توانید تا ۷۲ ساعت پس از درمان از آب ولرم و یک شوینده خیلی ملایم استفاده نمایید و سپس به آرامی صورت را با یک پد بدون فشار خشک نمایید.
  • اگر احساس خشکی پوست می کنید باید بگوییم که پس از تزریق بوتاکس طبیعی است و بهتر است از یک سرم حاوی هیالورونیک اسید برای آبرسانی استفاده نمایید تا به حالت قبل باز گردد.
  • از آن جا که روش های درمانی مراقبت پوست مثل میکرودرم ابریشن ملزم به لمس و مالش صورت هستند توصیه می شود این گونه درمان ها به ۲ هفته پس از درمان با بوتاکس انتقال داده شوند.
  • مواردی که پس از بوتاکس پیشانی ممنوع هستند:

  • از الکل و مسکن ها استفاده ننمایید.

  • ممکن است کمی احساس سر درد نمایید که طبیعی است ولی الکل و مسکن ها هر دو سبب رقیق شدن خون می شود که احتمال ایجاد کبودی را بالا می برد.

    کبودی پس از بوتاکس شایع است ولی بهتر است سعی خود را برای جلوگیری از آن بکنید وگرنه چند روزی مهمان شما خواهد بود تا به طور کامل برطرف گردد.

  • از ورزش های فیزیکی خودداری نمایید.

  • توصیه می کنیم حداقل ۲۴ ساعت پس از بوتاکس از شرکت در تمرینات ورزشی ممانعت به عمل بیاورید. ممکن است طی این فعالیت ها به شدت و اتفاقی صورتتان را لمس کنید. می دانیم که احتمال این که شما یکراست روی صورتتان بیفتید خیلی کم است ولی عدم ورزش و فعالیت های فیزیکی سخت برای حداقل چند روز پس از درمان با بوتاکس ضامن سلامتی شما خواهد بود.

  • از در معرض حرارت بودن پرهیز کنید.

حمام آفتاب یا دوش با آب های خیلی داغ یا موارد دیگری از این دست اصلا توصیه نمی شود و حداقل ۲۴ ساعت پس از درمان نباید انجام شوند.

  • از لمس صورت خودداری کنید.

لمس کردن صورت یا مالیدن آن بعد از بوتاکس ممنوع است. متوجه هستیم که حس عجیبی ممکن است به شما دست دهد از آن جا که فعالیت بوتاکس در جهت بی حس کردن و کاهش حرکات ماهیچه ها است ولی از لمس کردن آن بپرهیزید و اجازه دهید بوتاکس کار خودش را به بهترین صورت انجام دهد.

از پوشیدن کلاه یا هدبند هایی که در منطقه پیشانی تنگ هستند خودداری کنید. از پوشیدن هر چه که به ناحیه پیشانی شما فشار وارد می نماید پس از تزریق بوتاکس خودداری نمایید.

مراقبت هایی که در مورد دراز کشیدن و خوابیدن باید رعایت شوند:

  • ضروری است که چهار ساعت پس از تزریق بوتاکس دراز نکشید. این کار از آوردن فشار زیاد به پیشانی جلوگیری می کند و اجازه می دهد بوتاکس در ماهیچه شما بنشیند.
  • در چند ساعت اول از فعالیت هایی که سبب می شوند سرتان را پایین تر از سطح بدن بگیرید خودداری نمایید مثل خرید کفش.
  • اگر قصد دارید پس از بوتاکس به مسافرت بروید خبر خوش این است که می توانید! فشار هوای داخل هواپیما یا تغییر فشار تاثیری بر اثر بوتاکس نمی گذارد ولی دقت نمایید که باید به وسوسه خواباندن صندلی و چرت زدن غلبه نمایید.
  • و اما نکته آخر که اهمیت زیادی هم دارد این است که باید موقع خوابیدن روی پشت بخوابید و اگر فکر می کنید ممکن است غلت بزنید پس بهتر است دو طرف سرتان محض اطمینان بالش قرار دهید تا به پیشانی فشاری وارد نشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس پیشانی به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۹:۵۰
نرگس وفا

عمل بوتاکس لب چیست؟

بوتاکس یکی از محبوب­ترین درمان­ های زیبایی محور برای لب­ ها است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بررسی عوارض بوتاکس لب و مزایای آن نسبت به سایر روش­ ها می­تواند به انتخاب صحیح برای زیباتر کردن لب ­ها کمک کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

لب ­های زیبا و جوان یکی از مهمترین آیتم­ های زیبایی در چهره محسوب می­شوند. حجیم و پر کردن لب ­ها یکی از محبوب­ترین کاربردها بعنوان پرکننده­ و فیلرهای پوستی است. افراد برای تغییر حالت لب و حجیم کردن آن می­توانند روش ­های مختلف زیبایی مانند استفاده از ژل­ ها و فیلرها را  انتخاب کنند تا به اثر دلخواه خود نیاز برسند.

اگر می­خواهید لب­ های خود را تقویت کنید اما احساس می­کنید که فیلرها دلخواه شما نیستند، می­توانید به تزریق بوتاکس به عنوان یک روش سریع و جذاب فکر کنید.

مزایای استفاده از بوتاکس لب

  • بیشترین تأثیر مثبت عمل بوتاکس در زمان لبخند زدن مشخص می­شود.
  • حجم لب را اضافه نمی­کند. به همین دلیل بهترین گزینه برای کسانی است که از اندازه کلی لب خود راضی هستند اما می­خواهند شکل لب را بهبود ببخشند.
  • ناپدید شدن لب فوقانی در زمان لبخند را اصلاح می­کند. فیلرها و پرکننده ­ها همیشه لبخندِ لثه­ ها را بهبود نمی­بخشند، زیرا این امر ناشی از حرکت عضلات در مقابل اندازه لب است. با آرامش دادن به عضله به وسیله بوتاکس، لب شما هنگام لبخند زدن جمع نمی­شود.
  • بوتاکس لب نتایج عالی بدون عوارض مخربِ دائمی دارد.

مهمترین عوارض بوتاکس لب

مانند هر روش تزریقی پزشکی، انجام بوتاکس لب به وسیله یک پزشک متخصص پوست و مو با تجربه و دارای مهارت، مانند یک جراح پلاستیک معتبر و یا متخصص زیبایی بسیار مهم است تا از عوارض بوتاکس جلوگیری شود. اگر یک متخصص بی ­تجربه بیش از حد بوتاکس را تزریق کند ممکن است موجب بروز عوارض متعددی شود از جمله:

  • یکی از مهمترین عوارض بوتاکس لب، واکنش محل تزریق، ناشی از سوراخ شدن پوست است. این امر می­تواند منجر به تورم، کبودی، قرمزی، درد، خارش و عفونت شود. مقدار مشخصی تورم و کبودی پیش­بینی می شود و معمولاً بیشتر از چند روز ادامه نمی­یابد. تورم و کبودی را می­توان با کمپرس یخ در طول جلسه درمانی به حداقل رساند.
  • عفونت و ندول­های التهابی در مجاورت محل تزریق یکی دیگر از عوارض بوتاکس لب است. این امر ممکن است به دلیل وجود عفونت اولیه در دهان ایجاد شود. بنابراین باید توجه داشت در صورت وجود عفونت داخل دهانی، مخاطی، دندانپزشکی یا تبخال­ های ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس ۱، به هیچ عنوان نباید بوتاکس انجام شود. در صورت بروز عفونت پس از بوتاکس، درمان اولیه استفاده از آنتی بیوتیک­ های فعال در برابر باکتری های مکرر پوستی است.
  • بروز گره ­های کوچک در بافت و یا کبودی از عوارض شایع­تری است که به سادگی با ماساژ، آسپیراسیون یا برش و تخلیه محصول مرتفع می­گردد. این عارضه احتمالاً به دلیل تزریق غیر اصولی و یا حساسیت به بوتاکس ایجاد می­گردد.
  • از دیگر عوارض بوتاکس لب آلرژی و حساسیت است. واکنش حساسیت سیستمیک با تب، ضعف و تورم همراه است. برای حل این مشکل همیشه نیاز به درمان نیست. اما در موارد ضروری گلوکوکورتیکوئید خوراکی توسط پزشک تجویز می­گردد.
  • نکروز پوستی ناشی از فشرده ­سازی یا انسداد رگ خونی یک عارضه نادر در بوتاکس لب است. مهمترین عامل پیشگیری کننده از بروز این عارضه تزریق صحیح است. حرکت مداوم سوزن و تزریق سطحی و آهسته می­تواند احتمال نکروز را به حداقل ممکن برساند.

عارضه ­های دیگری چون مشکل موقت در تکلم، مشکل در بلع و اختلال در عملکردهای دهان مانند تلفظ برخی حروف نیز گزارش شده است که به دلیل موقتی بودن ایجاد مشکل نمی­کند.

علت ایجاد عوارض بوتاکس لب

علت بروز عوارض بوتاکس لب می­تواند عوامل متعددی باشد. تزریق بوتاکس توسط فرد غیر متخصص، ضعف ماهیچه­ها، استفاده از بوتاکس ­های بی­کیفیت و فیک، آلرژی و تداخلات دارویی را می­توان مهمترین علت عوارض بوتاکس لب دانست.

عوامل مهم در کاهش عوارض بوتاکس لب

اگرچه زیباتر نمودن لب­ ها با بوتاکس ساده به نظر می­رسد، اما همه انژکتورها و ابزارهای تزریق برای انجام بوتاکس لب مناسب نیستند. برای دستیابی به اثر مناسب، مهارت و دانش بسیار بالایی لازم است، بنابراین برای کاهش عوارض بوتاکس لب باید به موارد متعددی توجه نمود. با رعایت این موارد می­توان عوارض جانبی بوتاکس را به حداقل رساند:

  • برای کاستن از عوارض بوتاکس لب، اطمینان حاصل کنید که پزشک شما در تزریق بوتاکس بسیار باتجربه است و یک پزشک متخصص است.به عنوان مثال یک سالن شخصی به دلیل عدم وجود تجهیزات اضطراری جای مناسبی برای تزریق بوتاکس لب نیست. بوتاکس باید در یک مرکز پزشکی انجام شود، جایی که می­توان عوارض جانبی را فوراً درمان کرد.
  • قبل از تزریق، در مورد مشکلات بهداشتی خود به پزشک خود بگویید.
  • در مورد داروها، ویتامین­ ها، داروهای گیاهی یا سایر مکمل­ های مصرفی به پزشک اطلاع دهید. زیرا برخی از ترکیبات این مکمل­ ها با بوتاکس می توانند عوارض بوتاکس لب را به صورت جدی ایجاد کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر آنتی بیوتیک­ های تزریقی، شل­کننده­ های عضلانی یا داروهای خواب­آور مصرف کرده­ اید پزشک را در جریان قرار دهید.
  • دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق پزشک متخصص پوست و مو خود را با دقت دنبال کنید.

بهترین سن برای انجام بوتاکس لب

یکی از مهمترین موارد در کاهش عوارض بوتاکس لب تزریق بوتاکس در سن مناسب است. بوتاکس لب نباید در سنین پایین و زیر هجده سال انجام شود. بهترین سن برای آغاز درمان­ های تزریق محور زیبایی اواسط بیست سالگی است. تزریق بوتاکس در سنین بالای ۶۵ سال نیز به دلیل احتمال بروز عوارض جانبی توصیه نمی­گردد.

میزان ماندگاری بوتاکس لب

میزان ماندگاری و دوام بوتاکس لب، با توجه به نوع بوتاکس، سن فرد تحت درمان، میزان مقاومت عضلات و ماهیچه ­ها، کیفیت تزریق و همچنین میزان مهارت فرد تزریق کننده متغیر است. بسته به این موارد بوتاکس لب بین ۳ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.

هزینه­ های مربوط به بوتاکس لب

هزینه بوتاکس لب با توجه به نوع بوتاکس، میزان تزریق، سن فرد متقاض و کیفیت خدمات­ دهی کلینیک مد نظر متغیر است. اگر چه بوتاکس درمانی نسبتاً ارزان محسوب می­شود اما باید در نظر بگیرید که برای دستیابی به اثر بهتر به چند واحد بوتاکس احتیاج داریم.

اثر بوتاکس لب سه تا چهار ماه طول ماندگاری دارد، و لازم است که تقریباً دو تا سه مرتبه برای تزریق بوتاکس به درمان برگردید. بوتاکس می­تواند یک راه حل بسیار مقرون به صرفه برای بیمارانی باشد که خواهان بهتر نمودن ظاهر لب هستند. برای جلوگیری از عوارض بوتاکس لب باید به مراکز تخصصی مراجعه نمود هرچند که به دلیل کیفیت خدمات قیمت بالاتری را برای درمان­ های زیبایی داشته باشند.

جمع ­بندی

عوارض بوتاکس لب از شایع­ترین نگرانی­ هایی است که پیرامون این درمان زیبایی وجود دارد. کبودی، تورم، عفونت و مشکلات دهانی چون اختلال تکلم از جمله عوارضی است که برای بوتاکس لب گزارش شده است. در صورتی که بوتاکس توسط فردی متخصص و دارای تجربه صورت پذیرد این عوارض به حداقل ممکن می­رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد “بوتاکس لب” و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۹:۴۴
نرگس وفا

هایفوتراپی یکی از بهترین روش‌هایی است که امروزه برای رفع چین و چروک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک زیبایی به تازگی به کلینیک‌های زیبایی راه یافته است و به همین دلیل، سوالات بسیاری در رابطه با آن وجود دارند. در این مقاله قصد داریم تا به سوالات رایج در این زمینه پاسخ دهیم و ابهامات موجود در ذهن شما را برطرف نماییم.

سوالات متداول در رابطه با هایفوتراپی:

۱-مدّت زمان این فرآیند چقدر است؟

این فرآیند بر اساس شدّت علائم بافت مورد نظر، به زمانی در حدود ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت برای پیاده سازی نیاز دارد.

۲-مکانیزم هایفوتراپی به چه صورت است؟

در این فرآیند، پزشک متخصص پوست و مو با استفاده از امواج التراسونیک (فراصوت) موجب تحریک سلول‌های تشکیل دهنده‌ی بافت پوست به منظور تولید ترکیباتی همچون کلاژن و الاستین می‌شود و از این طریق چین و چروک‌های صورت به میزان قابل توجّهی کاهش می‌یابند.

۳-میزان بازده این تکنیک در چه نوع پوست‌هایی بیشتر است؟

میزان بازده هایفوتراپی ارتباط چندانی به نوع پوست افراد ندارد و می‌توان از آن برای رفع چین و چروک‌های پوست‌های مختلف استفاده کرد.

۴-هایفوتراپی برای چه سنینی مناسب است؟

از این تکنیک بیشتر برای جوان‌سازی پوست افراد میان سال استفاده می‌شود ولی می‌توان از آن در هر سنّی برای کاهش چین و چروک‌های صورت استفاده کرد.

۵-انجام چند جلسه هایفوتراپی برای مشاهده‌ی نتایج مورد نیاز است؟

میزان بازده این روش بسیار بالا می‌باشد و بیشتر نتایج پس از جلسه‌ی اوّل قابل مشاهده خواهند بود. با این حال، شما می‌توانید این تکنیک زیبایی را پس از گذشت ۶ تا ۸ ماه تکرار نمایید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

6-آیا قبل از انجام هایفوتراپی باید فرآیند‌های خاصّی طی شوند؟

خیر، هیچ گونه پیش نیازی برای انجام این فرایند زیبایی وجود ندارد و شما می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

 ۷-آیا نتایج حاصل از این روش پایدار می‌باشد؟

میزان پایداری این روش بسیار بیشتر از سایر فرآیند‌های زیبایی است و میزان ماندگاری نتایج حاصل از آن در حدود ۲ سال گزارش شده است. با این حال، این میزان می‌تواند بر اساس شدّت افتادگی، میزان چین و چروک‌های صورت و سن بیمار دچار تغییر شود.

۸-چه افرادی نباید هایفوتراپی را انجام دهند؟

شما در انجام هایفوتراپی با محدودیّت‌های خاصّی مواجه نیستید ولی توصیه می‌شود که افراد دارای زخم‌های باز و یا آکنه این تکنیک را انجام ندهند.

۹-آیا هایفوتراپی دردناک است؟

این تکنیک جزو موارد بی خطر و بدون درد محسوب می‌شود و معمولاً موجب ایجاد درد در پوست نمی‌گردد. با این حال، ممکن است که شما دردی خفیف و یا احساس سوزن سوزن شدن را در پوست خود احساس نمایید. بنابراین، این تکنیک اساساً فاقد درد می‌باشد و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

۱۰-آیا هایفوتراپی دارای عوارض جانبی است؟

ممکن است که در برخی از موارد عوارض جانبی کوتاه مدّتی در افراد دیده شود ولی در کل، این تکنیک عوارض جانبی خاصی را به همراه ندارد و جزو تکنیک‌های بی خطر محسوب می‌شود.

۱۱-آیا بازده هایفوتراپی در افراد جوان بیشتر است؟

بازده این فرآیند زیبایی در افراد جوان کمی بیشتر می‌باشد زیرا در این افراد پوست همچنان قسمت عمده‌ای از خاصیّت بازسازی خود را برخوردار است و به همین دلیل، پوست افراد جوان توانایی بیشتری را در رفع چین و چروک‌های صورت دارا می‌باشد.

 

12-آیا می‌توان از هایفوتراپی برای از بین بردن خطوط لبخند استفاده کرد؟

بله، یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این تکنیک رفع خطوط اخم و لبخند می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک جوانی و شادابی را به پوست خود بازگردانید.

۱۳-آیا این روش توانایی جوان‌سازی پوست سایر قسمت‌های بدن به غیر از صورت را دارا می‌باشد؟

بله، شما می‌توانید از هایفوتراپی برای جوان‌سازی پوست تمامی قسمت‌های بدن خود استفاده نمایید و هیچ محدودیّتی در این رابطه وجود ندارد ولی از این تکنیک بیشتر برای رفع چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود.

۱۴-آیا این تکنیک موجب تیرگی پوست می‌شود؟

در برخی از موارد مشاهده شده است که این تکنیک موجب تیره شدن پوست صورت شده است و علّت آن مواجهه‌ی بیش از حدّ پوست با امواج دستگاه‌های هایفوتراپی می‌باشد و جزو موارد نادر و کم‌تر دیده شده محسوب می‌شود.

۱۵-نتایج هایفوتراپی چه موقع آشکار می‌شوند؟

نتایج این روش پس از گذشت ۲ تا ۴ هفته آشکار می‌شوند و پس از گذشت ۴ تا ۶ ماه به حدّاکثر میزان بازده خود خواهند رسید. بنابراین، برای مشاهده‌ی نتایج کامل این روش باید صبر و شکیبایی داشته باشید.

۱۶-آیا امکان سوختگی با استفاده از دستگاه هایفوتراپی وجود دارد؟

این تکنیک یک روش کاملاً ایمن و مطمئن می‌باشد و امکان سوختگی با استفاده از امواج این دستگاه وجود ندارد.

۱۷-آیا مواجهه با اشعه‌ی این دستگاه احتمال بروز سرطان پوست را افزایش می‌دهد؟

خیر، اشعه‌ی دستگاه هایفوتراپی از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است و تنها موجب تحریک سلول‌های تشکیل دهنده‌ی لایه‌های مختلف پوست به منظور تولید کلاژن و الاستین بیشتر می‌شود و به هیچ‌گونه خطری را متوجّه زیباجویان نمی‌کند.

18-آیا می‌توان از هایفوتراپی برای افزایش حجم گونه‌ها استفاده کرد؟

خیر، این تکنیک تنها برای از بین بردن چین و چروک‌های نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود و نمی‌توان از آن برای افزایش حجم گونه‌ها استفاده کرد و روش‌های دیگری برای افزایش حجم گونه‌ها وجود دارند.

۱۹-آیا استفاده از این روش موجب تاری دید می‌شود؟

خیر، امواج استفاده شده در روش هایفوتراپی از نوع صوتی می‌باشند و به هیچ عنوان موجب وارد شدن آسیب به بینایی زیباجویان نمی‌شوند و مورد ذکر شده جزو باورهای اشتباه در رابطه با این تکنیک است.

۲۰-آیا می‌توان با استفاده از هایفوتراپی چربی زیر پوست را افزایش داد؟

خیر، این تکنیک تنها موجب تحریک سلول‌های پوست به منظور تولید ترکیبات پروتئینی می‌شود و تاکنون اطّلاعاتی در رابطه با این مسئله ارائه نشده است.

۲۱-آیا می‌توان با استفاده از این روش پوست صورت را برّاق کرد؟

بله، یکی از مزایای این روش افزایش شادابی و درخشندگی پوست با کم‌ترین عوارض می‌باشد و شما می‌توانید از این تکنیک برای روشن شدن پوست صورت استفاده نمایید.

 

22-آیا هایفوتراپی جزو تکنیک‌های نوظهور در زمینه‌ی زیبایی می‌باشد؟

بله، این تکنیک در چند سال گذشته به دنیای زیبایی معرّفی شده است و بازده بالای آن موجب گسترش سریع این تکنیک در جهان گردیده است.

۲۳-آیا هایفوتراپی توانایی از بین بردن خال‌های صورت را دارد؟

خیر، نمی‌توان از این تکنیک برای از بین بردن خال‌های صورت استفاده کرد و روش‌های دیگری برای این منظور وجود دارند.

امیدوارم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هایفوتراپی به مقاله ی “جوانسازی پوست با هایفوتراپی” مراجعه کنید و جهت انجام مشاوره به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۰:۴۸
نرگس وفا

لیفت بینی با نخ

در گذشته وقتی افراد راجب بهبود ظاهر بینی تحقیق می کردند تنها روش معمول جراحی بینی بود. اما جراحی بینی زمان بهبودی طولانی دارد و تحت بیهوشی کامل انجام می شود و معمولا فرد باید دو هفته از کار خود دست بکشد.

اما روش های مدرن جایگزین عمل جراحی بینی شده اند که می تواند برای افرادی که وقت کمی دارند و در عین حال به دنبال اصلاح ایرادات بینی هستند بسیار مفید باشد.یکی از این روش ها لیفت بینی با نخ است.

از آن جا که لیفت بینی با نخ تحت بیهوشی موضعی انجام می گیرد، بسیاری از افرادی که شرایط جراحی ندارند و دچار مشکلات وابسته به سن مثل فشار خون بالا، دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی هستند می توانند به آسانی این درمان را انجام دهند.

لیفت بینی با نخ چیست؟

لیفت بینی با نخ یک روش غیر جراحی است که در آن از نخ های قابل جذب استفاده می شود که از جنس PDO هستند و کاملا با بدن انسان سازگار هستند. بسیاری از آسیایی ها معتقدند بینی شان فاقد برآمدگی یا ارتفاع است که این موضوع توسط لیفت بینی با نخ کاملا قابل ترمیم است.

لیفت بینی برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت بینی برای بینی هایی با پره های بزرگ یا نوک افتاده مناسب است.ولی برای انحرافات شدید کاربرد ندارد. لیفت بینی برای بالا کشیدن بینی یا تغییر شکل درپره های بینی کاربرد دارد و این درمان بدون تغییر صدا یا مشکلات رایج در جراحی بینی صورت می گیرد.این روش روی استخوان ها اثری ندارد و تغییرات بوجود امده توسط آن طبیعی و معقول است.

مدت زمان لازم برای استراحت بعد از این روش

بلافاصله پس از دریافت این درمان می توانید به محل کارتان بروید ولی اگر سوزش یا قرمزی در محل احساس کردید می توانید یک روز زمان بدهید تا بهبود یابد. بعضی پزشکان برای یک شب چسب مخصوصی پیشنهاد می کنند که نتایج درمان را بهبود بخشد.

مزایای لیفت بینی با نخ

این روش به شما بینی صاف تر و با تعیین حدود واضح تری می دهد. در عین حال ظاهر طبیعی بینی حفظ می شود.

زمان استراحت پس از این روش بسیار کوتاه است و افراد شاغل نیاز نیست نگران از دست دادن ساعات کاری خود باشند.

لیفت بینی با نخ یکی از روش های جدید غیر تهاجمی است که بدون جراحی و آسیب به عروق و بافت و مخاط ایجاد تغییر می کند .با توجه به عوارض و خطات جانبی کم که به دلیل استفاده از کانولا و سوزن های مخصوص است برش های بزرگ در سطح پوست ایجاد نمی شود نگرانی ها در مورد عوارض جانبی به حداقل می رسد.

در این روش نیاز به شکستن استخوان یا بیهوشی عمومی نیست و بنابراین افرادی که قادر به جراحی نیستند هم می توانند از این روش استفاده کنند. این روش مراقبت های پس از جراحی ندارد.

هم چنین این نخ ها موجب ایجاد کلاژن و جوانسازی در پوست می شوند و چین و چروک ها را کاهش می دهند و پوستی محکم و کشیده تر فراهم می کنند.

لیفت بینی با نخ چگونه انجام می شود؟

پماد بی حسی به محل تحت درمان زده می شود و سپس بی حسی موضعی به اطراف بینی تزریق می شود. به همین علت درد حاصل از این روش کاملا قابل تحمل بوده و بیماران به خوبی با آن کنار می آیند.

سپس نخ ها بصورت افقی در دیواره های بینی و به صورت عمودی در نوک بینی قرار می گیرند. این روش وقت زیادی نمی برد. این نخ ها پس از بی حسی موضعی جاگذاری می شوند و برای این کار از سوزن های مخصوصی استفاده می شود و بدین ترتیب برش های بزرگ در سطح پوست ایجاد نمی شود.

آیا انتخاب پزشک جراح زیبایی اهمیت دارد؟

انتخاب پزشک متخصص پوست و مو برای اجرای درمان اهمیت دارد. با اینکه این روش نسبت به روش های دیگر مثل ژل های پرکننده بینی و جراحی بینی آسان تر است ولی باز هم بهتر است در انتخاب پزشکتان صبر و دقت به خرج دهید. مواردی که می توانید برای تصمیم گیری استفاده کنید در زیر امده است:

  • درخواست تعدادی عکس قبل و بعد از درمان کنید تا از نتایج نهایی آگاهی بهتری حاصل کنید.
  • تعداد درمان های لیفت با نخ او را بدانید.
  • عوارض احتمالی را از پزشک بپرسید.
  • نوع نخ هایی را که استفاده می کند بدانید.
  • تعداد نخ هایی که در درمان استفاده می شود.
  • روند پس از درمان و جلسات پس ازآن را پرس و جو کنید.

بسیاری از پزشکان از نخ های تک رشته ای صاف و کوتاه استفاده می کنند که نتایج ضعیفی را ارائه می دهند. نخ های کاگ بسیار مناسب تر از نخ های صاف هستند. هم چنین مهارت پزشک و تجربه او در انجام این روش غیر جراحی می تواند نتایج کار او را تا حدی بیمه کند.

تفاوت بین ژل های پرکننده بینی و لیفت با نخ

  • لیفت با نخ سبب ایجاد نوک بلند تر در بینی می شوند و هم چنین نوک بینی در این روش تیز تر می شود که امکان آن در استفاده از ژل های پرکننده کم تر و سخت تر است.
  • لیفت با نخ عوارض جانبی جدی ندارد که نسبت به پرکننده ها مناسب تر است.
  • لیفت با نخ پخش یا جابجا نمی شود که موجب وسیع شدن بینی شود ولی در مورد پرکننده ها این عارضه ممکن است بوجود آید.
  • با وجود این ها باز هم ممکن است اشخاصی نتایج خوب از پرکننده ها بگیرند اگر به درستی تزریق آن ها صورت بگیرد.در واقع پرکننده ها و لیفت با نخ می توانند با هم ترکیب شوند تا نتایج موثرتر و طولانی مدت تری ارائه دهند. بهتر است در مورد روش هایی که برای شما مناسب ترند با پزشکتان مشورت کنید.

ماندگاری لیفت بینی با نخ

با توجه به نخی که در این روش استفاده می شود ماندگاری این روش متغیر است.نخ های تک رشته و صاف معمولا زودتر جذب می شوند و تحریک کلاژن در آن ها محسوس نیست ولی نخ های خاردار ماندگاری بیشتری دارند.

عمر متوسط نخ در این روش قبل از جذب شدن ۶ تا ۸ ماه است. البته نتایج حاصل از آن ۸ تا ۱۲ ماه باقی می ماند.در صورت تمایل پس از این دوره می توانید دوباره لیفت بینی را انجام دهید.با تکرار روش شما می توانید انتظار نتایج طولانی تر را داشته باشید.پس از تکرار متداوم این روش بسیاری از نتایج ایجاد شده برای همیشه حفظ خواهند شد.

  • نخ های تک رشته ای (mono filament)

این نخ ها تک رشته ای هستند و اثرات ناشی از آن ها کوتاه مدت است و برای لیفت بینی زیاد کاربردی نیستند.

  • نخ های کاگ (PDO-COG)

با اینکه نخ کاگ تک رشته ای است ولی حاوی خارهای بسیار ریزی است که موجب تحریک ساخت بیشتر کلاژن می شود.این نخ با توجه به سطح تماس بیشتر و ایجاد خواص لیفت قابل مشاهده بلافاصله پس از درمانف گران تر و موثرتر از بقیه نخ ها است.

  • نخ های چند رشته ای (polyglycolide)

این نخ ها چند رشته ای اند و باعث التهاب بیشتری در پوست می شوند که به سبب آن تحریک ترشح کلاژن افزایش می یابد.این نخ ها همچنین حاوی گلیکولیک اسید هستند که سبب التهاب و کلاژن رسانی بیشتر به پوست می شوند.

  • نخ های مارپیچی (hurricane)

این نخ ها بصورت مارپیچی جاگذاری میشوند که علاوه بر التهاب و کلاژن سازی برای لیفت مناسب هستند و در کنار نخ های کاگ بسیار کاربردی اند.

عوارض و خطرات لیفت بینی با نخ

با توجه به اینکه یک یا دو محل برای فرستادن نخ در نوک بینی وجود دارد این روش عوارض جانبی بسیار کمی دارد.بیمار ممکن است احساس ناراحتی مثل کبودی یا ورم کند که زیر یک هفته کاملا بهبود می یابد.مهمترین عوارض که معمولا رخ نمی دهد عفونت است که پس از مشاهده حتما با پزشک متخصص پوست و مو خود مشورت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت بینی با نخ و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۰:۴۱
نرگس وفا

عوارض لیفت بینی با نخ

لیفت با نخ روشی است که در آن به آسانی با جا گذاری نخ هایی از جنس نخ های زیستی قابل جذب می توان سبب شکل دهی به نوک و پل دماغ شد. این نخ ها به وسیله سوزن های مخصوص کانولا به یر پوست منتقل می شوند و با محکم کردن آن ها پزشک می تواند شکل بینی را مطابق میل شما تغییر دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت با نخ به مقاله ی “جوانسازی پوست با لیفت با نخ” از همین سایت مراجعه نمایید.

لیفت بینی با نخ این روز ها به خصوص در میان آسیایی ها محبوب شده است. علت آن ریکاوری و استراحت کوتاه مدت، هزینه کم تر نسبت به جراحی، آسان و سریع تر بودن این فرآیند و از همه مهمتر عوارض جانبی کمتر این روش نسبت به روش جراحی و حتی نسبت به دیگر روش های غیر جراحی مثل فیلر است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت بینی با نخ به مقاله ی “لیفت بینی با نخ (۲۰۱۹)” از همین سایت مراجعه نمایید.

آیا این نخ ها ایمن هستند؟

این نخ های مخصوص که در روش لیفت بینی با نخ استفاده می شونداز جنس PDO تشکیل شده اند. ایمنی نخ های PDO برای استفاده در بدن انسان تائید شده است و نخ به مرور زمان حل و جذب می شود ولی نتایج آن بین یک تا دو سال باقی می ماند.

نخ های ساده با سرعت بیشتری جذب می شوند ولی نخ های ضخیم تر نیز ممکن است از زیر پوست دیده شوند بنابراین پزشک متخصص پوست و مو با بررسی پوست شما باید نوع نخ را برای استفاده انتخاب کند. در این روش نخ های کاگ به طور عمومی توصیه می شوند و نتایج مناسبی را به همراه دارند. تجربه پزشک در انتخاب و جاگذاری نخ ها در جلوگیری از بروز عوارض نقش تاثیرگذاری دارد.

عوارض لیفت بینی با نخ

  • بلافاصله پس از درمان احتمال قرمزی و تورم پوست بینی وجود دارد.
  • برای بهبود تورم بهتر است ۳ الی ۴ روز استراحت نمایید.
  • نتایج بلافاصله پس از درمان مشخص می شود ولی با جذب کامل نخ ها و ترشح کلاژن نتایج بهتر نیز می شوند.
  • احتمال کبودی وجود دارد.
  • احتمال عفونت هرچند کم است ولی وجود دارد.
  • احتمال مشخص بودن نخ از زیر پوست در صورتی که نخ مناسبی انتخاب نشده باشد و عمق قرار دادن نخ ها کم باشد وجود دارد.
  • احتمال نامتقارن بودن لبه یا تیغه بینی در صورت قرار گیری نادرست نخ ها وجود دارد که یک پزشک با تجربه از این عارضه تا حد زیادی جلوگیری می کند.
  • درد در ناحیه درمان که برای چند روز اول طبیعی است و پزشک مسکن تجویز می کند.

جهت کسب اطلاعات ببشتر در مورد لیفت بینی با نخ و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۰:۳۵
نرگس وفا